Kamer vogel in de winter mee naar buiten?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
Woppy
Fladderaar

Kamer vogel in de winter mee naar buiten?  Reageer met quote  

Nog even een vraagje.
Ik ga altijd graag met mijn vogels naar buiten, ik vraag mij af ik de bonte boer ook mee kan nemen.
In de zomer werd ze met kooi wel vaak in de tuin gezet maar of ze met koud weer ook buiten kwam weet ik dus niet.

Vraag mij af of ik haar dan uberhaupt mee kan nemen naar buiten en in geval dat het wel kan, moet ik dan eerst wachtten tot het wat warmer is buiten zodat ze eerst eraan went om met mooi weer buiten te zijn en van dan af ook eens meenemen als het iets kouder is of kan ze gewoon zo mee naar buiten?

Ik ben bang dat ze ziek word namelijk.
Tips altijd welkom.

Gr. Mariska
Bericht Zaterdag 19 December 2009 1:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ze zou nu 5 minuutjes naar buiten kunnen als het zonnetje schijnt.

zomers is veel beter weer en kunnen ze als het een aangename temp is de hele dag naar buiten. Om ze nu spontaan naar buiten te doen is niet verstandig. een beetje afbouwen van de zomer naar herfst naar winter is beter. Dan wennen ze er aan.

jojo en keko zijn gister even 5 minuutjes naar buiten geweest . Ze vonden het heerlijk
Bericht Zaterdag 19 December 2009 2:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zelf doe het op dit moment niet, ze zijn het niet gewend met deze temperaturen en ik daarom doe ik het dan ook niet.
Bericht Zaterdag 19 December 2009 10:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

IK doe het ook niet. Ben toch ook te bang dat ze er wat aan over houden.
Van 17 tot 21 graden in huis naar 0 of nog minder graden durf ik niet aan Wink
Bericht Zondag 20 December 2009 7:16 pm
Woppy
Fladderaar

Reageer met quote  

ja dat vond ik dus ook al eng.
toch zie ik vaak foto's van huisgaaitjes die in de winter buiten zijn, maar die zijn dat misschien gewend.

denk dat het beter is m'n vrouwtje lekker binnen te houden..
op naar de zomer!
Bericht Zondag 20 December 2009 7:19 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:19 pm
  Berichten van afgelopen: