|
|
|
larask2
Kuikentje
| Klein dilemma'tje |
|
|
Ik zit met een dillema, en ik weet niet hoe ik het het beste kan aanpakken, dus daarom vraag ik jullie advies.
Ik sta op de wachtlijst voor een jong bonte boertje bij Lorre en co in Wijhe.
Ik sta bovenaan de wachtlijst want ik heb een tijdje terug moeten afzeggen omdat we aan het verbouwen waren in ons nieuwe huis, en dat wilde ik de vogel niet aandoen.
Nu hebben we het huis zo goed als af, en ik heb ik juni/ juli 3 weken vakantie. Die weken blijf ik thuis.
Nou dacht ik....het is natuurlijk ideaal als ik die drie weken optimaal aandacht kan geven aan onze BB. Want mijn vriend en ik werken allebei full time (onregelmatige diensten). Maarja....dan zou het wel handig zijn we er eentje hebben, om hem alle aandacht te kunnen geven de eerste periode.
Weten jullie hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik wil niet overhaast een papegaaitje kopen, en ik wil het wel kopen bij iemand die te vertrouwen is.
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven.
Groetjes,
Lara |
Vrijdag 24 April 2009 1:40 pm |
|
|
kira07
Beginnende vlieger
hoi
leuk dat jullie een bb willen!!
ik zou juist niet thuisblijven aangezien een (baby) bb dan aan je gezelschap gaat wennen de hele dag en als je dan na 3 weken weer moet werken dan snapt de vogel er niks van dat jullie opeens de hele dag weg zijn.
veel succes met het vogeltje groetjes valerie |
Vrijdag 24 April 2009 6:43 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ook ik zou een nieuwe vogel meteen laten wennen aan de situatie zoals die normaliter is, al kan ik me jouw gedachte ook wel goed voor stellen hoor....misschien kijken of je je nieuwe aanwinst in de laatste week van je vakantie kan laten komen?? Dan kunnen jullie een week lekker wennen en daarna over tot de orde van de dag?? |
Vrijdag 24 April 2009 7:02 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Klein dilemma'tje |
|
|
Oef.. Hoewel het voor jullie misschien beter zal klinken om hem in het begin alle aandacht te geven denk ik dat het beter is om hem meteen mee te laten draaien. Hij weet dan meteen waar hij of zij aan toe is.
Het plan van Laura klinkt op zich ook heel goed!  |
Vrijdag 24 April 2009 8:32 pm |
|
|
larask2
Kuikentje
Jullie hebben inderdaad gelijk!
Anders raakt ie er natuurlijk helemaal gewend aan dat we er de hele dag zijn, en als we dan weer gaan werken is het weer heel erg wennen.
Weten jullie mischien een betrouwbare kweker die met bonte boertjes of met meyer papegaaien kweekt?
Groetjes,
Lara |
Zaterdag 25 April 2009 3:57 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by larask2
Jullie hebben inderdaad gelijk!
Anders raakt ie er natuurlijk helemaal gewend aan dat we er de hele dag zijn, en als we dan weer gaan werken is het weer heel erg wennen.
Weten jullie mischien een betrouwbare kweker die met bonte boertjes of met meyer papegaaien kweekt?
Groetjes,
Lara
Ik weet een betrouwebare kweker in alphen aan den rijn hij doet het voor de hobby en niet duur denk ik in verhouding dan lorre en co.
zelf heb ik me bbtje daar ook vandaan en hij is een goede kennis van mij.
op het moment eieren van de bbtjes. |
Zaterdag 25 April 2009 4:07 pm |
|
|
|
|
larask2
Kuikentje
Hoi Millie!
Bedankt voor de tip! Is voor mij nog dichterbij ook. Anders zou ik namelijk twee uur moeten rijden.
Heb je mischien meer gegevens van die kweker, zodat ik even contact kan opnemen? Test hij ze ook op ziektes? Gaan ze zelfstandig weg?
Alvat bedankt! |
Zaterdag 25 April 2009 6:20 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Kea is ook een hele goede kweker. Hij test zeer zeker op ziekten. |
Zondag 26 April 2009 7:06 am |
|
|
larask2
Kuikentje
Nou, ik heb een kweker gevonden ( met dank aan sue) en ik krijg ergens in juni een bonte boertje!
Nu nog even de laatste dingen in huis halen.
Wat gebruiken jullie eigenlijk als bodembedekking voor de kooi?
Groetjes! |
Woensdag 29 April 2009 6:15 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik heb er geen looprooster in en gebruik beukensnippers. Makkelijk dagelijks de poepjes uit te halen, kan je nog lekkers in propjes in verstoppen als je lieverd wat groter is en ze knagen ook graag aan een snipper hier thuis.
Alvast gefeliciteerd hoor, nog ff en dan is het zover. Spannend  |
Woensdag 29 April 2009 8:30 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat leuk Gefeliciteerd alvast.
Ik gebruik ook beukensnippers en geen rooster in de kooi. Inderdaad zoals Sarah ook al aanhaalt makkelijk om de poepjes uit te halen  |
Woensdag 29 April 2009 9:56 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik gebruik kranten en ook kattenzand. beiden heel makkelijk in onderhoud |
Donderdag 30 April 2009 7:25 am |
|
|
|
|
larask2
Kuikentje
Nou vraag ik me af....als ik hem mag ophalen.....kan hij dan al wel bij thuiskomst in de kooi? Ik heb een montana brazil gekocht. Is dat nog niet te groot en te hoog?Als ik hem ophaal zit ie nog op 1 voeding per dag.
 |
Vrijdag 1 Mei 2009 1:24 am |
|
|
Sarah
Moderator

Wat is de leeftijd als je je gaaitjes gaat halen? Wat je altijd de eerste dagen kan doen is overdag in de kooi, zodat je hem of haar kan zien hoe het gaat in de kooi en 's nachts nog ff in een transportbak houden (ik gebruikte een caviakooi hiervoor). In de kooi wel zien dat de stokken op het laagst hangen, zo net iets boven de bodem om te beginnen, zo kan je gaaitje leren klimmen en als ie eens valt (doen ze allemaal in het begin) dan is dat niet van hoog en zo leren ze hun evenwicht zoeken. |
Vrijdag 1 Mei 2009 7:06 am |
|
|
larask2
Kuikentje
Hij is 3 april uit het ei gekomen. Ik mag hem in juni ophalen dus dan is ie ongeveer 9 a 10 weken.
Dat is wel een goed idee, van die stokken onderin de kooi zetten.
Ik zie het ook wel.....moet maar even kijken hoe het dan allemaal gaat.
Alvast bedankt!! |
Vrijdag 1 Mei 2009 6:21 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:19 pm
|
|
|
|