Sinds vorige week zaterdag hebben wij een jonge Meyers Papegaai: Buddhi.
Het is me er eentje want vorige week maandag dacht ie al dat ie kon vliegen (niet dus want we hadden em laten kortwieken) en dus scheurde ie meteen zijn bekje. Ben er dinsdag mee naar Hedwig van der Horst geweest en het was gelukkig niets ernstigs.
Nu zitten we te twijfelen of we Buddhi over 4 weken nog eens laten kortwieken. Hij snapt nl. nog steeds niet dat ie niet kan vliegen. Sammy, onze grijze roodstaart, had die neiging helemaal niet.
Wat zouden jullie doen? Kortwieken of juist niet en waarom?
Hoe oud is Buddhi nu? Heeft hij wel te tijd gehad om goed te leren vliegen?
Meer wieken maakt het mijn inziens alleen maar gevaarlijker, dan komt hij helemaal in een recht lijn neer (oftewel hij dondert loodrecht naar beneden) de kans op verwondingen is dan alleen maar groter. Dat heb ik bij Pipo helaas ook gezien, als hij straks geruid is knip ik m minder dan nu.
Hoe reageren jullie als Buddhi probeert te vliegen en ergens op de grond belandt? Als je opstaat om m op te pakken heeft hij nu een leuk spelletje ontdekt. Als Pipo op de grond kukelt, dan laat ik m of zelf op de klimboom klimmen of hij moet naar mij toe komen zodat ik m er op help. Ik sta er niet voor op en besteed er verder ook geen aandacht aan.
Maandag 31 Mei 2010 5:40 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:19 pm