De advertentie van de Huisdiersuper

meyerpapegaaitje bij bonte boertje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
kira07
Beginnende vlieger

meyerpapegaaitje bij bonte boertje  Reageer met quote  

hallo allemaal ik heb een boente boertje van 6 maanden maar het probleem is dat ze best wel veel alleen thuiszit en ik dat niet zo prettig vind (ze heeft er zelf geen last van) dus ik zat te denken aan een meyer papegaaitje voor erbij maar kan dit een beetje samen natuurlijk hoeven ze niet in een kooi maar het is misschien wel leuk als ze een beetje met elkaar kunnen spelen ofzo ut is maar een idee.

groetjes van valerie
Bericht Donderdag 3 April 2008 11:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het bonte boertje zal wat feller zijn, maar ze kunnen heel goed aan elkaar wennen. Ik ken via een ander forum diverse personen die deze combinatie hebben en die gaan goed samen. Het is op zich een leuke combinatie de meijer papegaai en de bonte boer, de een wat rustiger, de ander wat drukker, maar samen heel gezellig.
Bericht Donderdag 3 April 2008 12:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

harstikke bedankt voor de reactie nu nog maar even sparen
Bericht Donderdag 3 April 2008 7:26 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Kijk anders eens bij Ralph zijn verhaal, getypt door Richard. Ralph is een bonte boer die herplaatst moet worden. Staat bij "tekoop/gezocht/vermist."
Bericht Donderdag 3 April 2008 10:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: meyerpapegaaitje bij bonte boertje  Reageer met quote  

Hoi Valerie.. Hoe lang zit je bonte boertje alleen? Wil je zelf een vogeltje erbij? Zo'n extra vogeltje brengt een hoop extra werk met zich mee. Laughing
Bericht Vrijdag 4 April 2008 9:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hoi sue ze zit toch best een tijdje alleen overdag want mijn vader werkt en ik zit op school dus ik vind het toch een beetje telang en mij leek een meyertje ook een hele leuke vogel extra verzorging is overgens geen probleem daar heb ik wel genoeg tijd voor
Bericht Vrijdag 4 April 2008 1:00 pm
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

dit is trouwens geen opwelling hoor zit hier al een tijdje overna te denken het gaat tenslotte om de vogel en niet om jezelf Smile
ik was al een tijdje op internet aan het kijken voor informatie maar kon niet echt wat vinden over hoe dat gaat met die twee soorten
Bericht Vrijdag 4 April 2008 1:18 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ah oké.. Ik bedoelde het niet vervelend hoor, maar je moet het zelf ook wel echt willen snap je? Niet alleen voor je vogeltje. Wink Aan de keuze zit je waarschijnlijk nog een hele lange tijd vast. (Niet dat dat erg is..)

Het kan trouwens best wel even duren voordat ze elkaar tolereren. Hier heeft het met Zazu ook een paar jaar geduurd. Nu, eindelijk, laat hij toe dat vogels dichtbij hem komen of tegen 'm aan gaan zitten. (Wheezy)
Bericht Vrijdag 4 April 2008 7:47 pm
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ik wil het zelf ook echt heeeeeeeeeeeeeeeel graag vind vogels echt helemaal het einde echt de leukste huisdieren die er bestaan en ze hoeven elkaar natuurlijk niet leuk te vinden dat mogen ze zelf natuurlijk kiezen maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als ze een beetje overweg kunnen met elkaar en ze hoeven natuurlijk ook niet in een kooi het is gewoon een beetje voor allebei heel leuk denk ik ik vind het zo wie zo helemaal leuk Very Happy Very Happy

maar ik snap je wel natuurlijk en ik vatte het ook niet vervelend op hoor het was meer dat het misschien een beetje van mijn kant klonk oo dat doe ik zomaar even en het is alleen voor kira maar dat is absoluut niet zo heb er zo een heel tijdje overna zitten denken maar het lijkt me toch ook echt super Hartje
Bericht Vrijdag 4 April 2008 8:01 pm
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Er zijn veel mensen die eerst met een papegaai beginnen. Had ik ook met mijn April, maar net als veel mensen hier vind je een toch maar zo alleen, gevolg je gaat nadenken over een tweede papegaai. Vind ik niet anders dan logisch. Wel geeft het wat Sue al zegt extra troep = extra werk, maar het geeft ook extra plezier.

Toevallig heb ik vanavond nog foto's zitten bekijken van een echtpaar dat valkparkieten kweekt, maar ook een Bont Boertje heeft. Sinds vandaag is daar een meijerpapegaai bij gekomen. De eerste foto's en verhalen van de introductie klinken goed. Ze zullen nog wel even nodig hebben om elkaar helemaal te accepteren, maar het lijkt (net als bij de anderen waar ik het eerder over had) goed te gaan. Opnieuw een geslaagde combinatie bont boertje en meijerpapegaai.
Bericht Zaterdag 5 April 2008 12:25 am
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

wat leuk zeg
en je hebt gelijk ik dacht ook alleen is ook maar alleen en ja de extra troep ik vind het kwa werk wel meevallen op dit moment ik maak kira haar kooi pakweg 3 a 4 keer per week schoon waarvan een keer grondig en vind het allemaal wel meevallen en en het gaat toch allemaal om de plezier die je eraan beleeft denk ik maar zo en schoonmaken hoort daar ook bij Very Happy
Bericht Zaterdag 5 April 2008 11:05 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ah oké! Very Happy Ik ben blij dat je mijn berichtje niet vervelend opvatte. Ik dacht zéker niet dat je het zomaar eventjes wilde ofzo, omdat ik Kira's profiel heb gelezen (en dat profiel spreekt boekdelen!) en je het ook niet had over in één kooi. Wink (Ik denk dat je er al wat meer over had gelezen, klopt dat?) Ben het helemaal met je eens dat vogels de meest geweldige huisdieren zijn die er bestaan!

Ik denk dat het met een beetje geluk en goede begeleiding van jouw kant wel eens een heel leuk 'stel' zou kunnen worden. Probeer wel een vogeltje te nemen met hetzelfde geslacht als Kira, want anders heb je dadelijk baby's. Embarassed
Bericht Zaterdag 12 April 2008 8:20 am
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

haha babytjes is nou net niet de bedoeling inderdaad ja ik ben er al wat langer mee bezig om te kijken maarja je vind toch niet echt alles op internet ik dacht ik vraag het gewoon hier even altijd hading extra advies nog bedankt hiervoor Very Happy
Bericht Zondag 13 April 2008 5:57 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik zou eerst Kira even laten seksen. Je kan hiervoor wat veertjes gebruiken. Smile
Bericht Zondag 13 April 2008 9:05 pm
WendyBroer
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik had begrepen dat Bonte boeren en een Meyer wel familie zijn. Maar dat ze geen kuikens bouwen met zijn 2 tjes???
Bericht Maandag 14 April 2008 4:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 5:25 pm
  Berichten van afgelopen: