Mijn bbs ij de valkjes in de kooi?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
DeniseCyril
Kuikentje

Mijn bbs ij de valkjes in de kooi?  Reageer met quote  

Hoi hoi

Ik vroeg me af of ik mijn bbtjes bij mn valkjes kan dioen, ze laten mekaar altijd met rust en de jongste bb zit altijd er al bij als de kooien opzijn hij vind het geweldig en mijn andere bb is bang dus die zal nooit wat doen, heb dit eerder gevraagt op een ander forum maar kreeg maar 1 reactie en wil wat meer reacties....
alvast bedankt

groetjes Denise en Cyril
Bericht Donderdag 2 September 2010 12:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

onder toezicht zou je het eens kunnen proberen. zie je dat het alleen maar hard vechten is haal je ze uit elkaar, maar als het goed klikt, waarom niet?
mijn valkje zit met eenkanariepietje. iets wat normaal ook nooit zou kunnen en bij ons gaat het geweldig. dus proberen kun je het altijd.
Bericht Donderdag 2 September 2010 2:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
DeniseCyril
Kuikentje

Reageer met quote  

thnx voor je reactie, hij gaat er altihjd zelf al in en er gebeurt niet veel hij wil alleen laten zien van ik ben de baas Laughing stinkerd is ze hoor maar tot nu toe vel bijten nog niet, ze vloog alleen een keer mn grijsje aan arm ding schrok zich rot! ze sprong zo bovenop haar haha
Maar grappig een kanarie had nooit gedacht dat dat zou klikken? wel leuk!
Bericht Donderdag 2 September 2010 2:46 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Zoals ik je al op een ander forum antwoordde:

de snavelkracht van bb-tjes is zo sterk dat ie zo een pootje van je valkparkiet af kan bijten.

Het is al een macho begrijp ik uit je verhaal, dus ik zou het ZEKER NIET riskeren.
------------

En wat betreft de kanarie versus valkparkiet: ik heb een kanarie die los vliegt met enkele valkparkieten. Hij gaat altijd naast dezelfde valkparkiet zitten, is zijn favootje Veertje
Bericht Donderdag 2 September 2010 3:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
DeniseCyril
Kuikentje

Reageer met quote  

ja klopt;) en heb het ook serieus genomen alleen wou graag meer meningen Wink
hij is zeker een macho ja dat geef ik toe maar dacht omdat hij overdag stiekem in hun voliere gaat en het goed gaat dacht ik miss kan het toch

grappig trouwens dat kanaries ook tam kunnen worden? nooit gedacht haha!
Bericht Donderdag 2 September 2010 4:21 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Je hebt groot gelijk, ik zou ook meerdere meningen willen horen Laughing

Vogels los die bij elkaar in de kooi gaan is 1 ding, maar als dan de deur dicht gaat, kan het valkje nergens heen als er agressie om de hoek komt kijken. En voor je het weet ben je te laat om in te grijpen.

Succes, Nel Cool
Bericht Donderdag 2 September 2010 4:27 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ikzelf zou het ook niet echt doen. Zoals Nel zegt, eens IN de kooi kan het gedrag best anders worden, territoriaal gedrag is dan niet te onderschatten vaak.
Bericht Donderdag 2 September 2010 8:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Rottige is ook dat ze niet zo makkelijk weg kunnen/ uit elkaar kunnen in zo'n kooi, in die tijd dat jij je handen in die kooi hebt ze elkaar al behoorlijk kunnen verwonden....maar moet ook zeggen, ben een beetje een mietje op dat gebied, wil je graag allemaal heel houden... Ooops
Bericht Donderdag 2 September 2010 9:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

daarom zeg ik ook, onder toezicht. je zal eerst moeten zien of het ook goed gaat als de deur dicht is. je moet meteen in kunnen grijpen als het dus fout gaat.
ik wil daar niet mee zeggen dat het gegarandeerd goed gaat.
Bericht Vrijdag 3 September 2010 10:38 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik bedoel alleen maar dat zelf met toezicht het fout kan aflopen, je bent niet in een split second bij de kooi, dus het neemt ook met toezicht een risico met zich mee...
Bericht Vrijdag 3 September 2010 2:32 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:20 pm
  Berichten van afgelopen: