|
|
|
Laura B
Moderator

|
|
|
Klinkt als een regelrechte dondersteen.... Hopelijk is het een fase waar hij doorheen moet. Het klinkt een beetje alsof Moyo aan het testen is wie de dominante persoon in huis is. Het vliegen naar een hoge plaats (hoofd van je vader) en die plaats niet zomaar af willen staan (bijten als jij m eraf haalt). Zit Moyo verder veel op hoge plekken, bijv. op de kooi, gordijnrails, schouders, kasten...ik noem maar wat?? In de natuur zijn de vogels die de hoogste zitplekken hebben de hoogste in rang, daarom houd ik Pipo altijd lager dan ooghoogte, ook op de klimboom.
Met Cleo hebben we dit ook een poosje gehad, die vloog naar hoge plekken en beet vooral mn vriend als hij haar op wilde laten stappen (bij mij niet zo) of vloog voor m weg naar een andere hoge plek waar hij er niet bij kon. Dit had tot gevolg dat Cleo niet meer uit de kooi kon als ik niet thuis was, want hij kreeg haar gewoon niet meer in de kooi. Ik heb haar toen gewiekt, wel met pijn in mn hart, maar het ging echt niet meer. Omdat ze niet meer zo hoog kon komen, kon mn vriend haar weer gewoon op laten stappen en het bijten was ook over. Ondertussen vliegt ze alweer een paar jaar, maar ze gedraagt zich nog steeds keurig. Ze zit graag op de hoogste keukenkast, als ik me helemaal uitrek kan ik er net bij, maar ze stapt ook dan netjes op.....
Wat betreft Moyo, blijf idd gewoon consequent en haal m meteen van een hoge plaats, zo ben jij de hoogste in rang en niet hij de baas. Als ik Pipo wil aanraken/kroelen en hij heeft niet zoveel zin, dan heeft hij pech....klinkt een beetje cru, maar dan zet ik even door. Dat komt me idd wel eens op een knauw te staan, maar zo houd ik wel de touwtjes in handen. Vanmorgen ook, ik wil m even aanraken, hij bijt, ik zeg nee en aai m toch drie keer over zn snavel (hij wel dreigend), ik zeg goed zo (omdat hij het toch toelaat) en laat m dan pas met rust.... |
Dinsdag 18 Mei 2010 10:08 am |
|
|
|
|
dennis.l
Kuikentje
Hij vliegt inderdaad vaak naar de spiegel en die is hoger dan mij. Ik haal hem er meteen af en stapt wel op zonder problemen.
Nu hoop ik ook dat het een fase is, want ik zit er aan te denken om hem ook te kortwieken deels. Dat hij nog redelijk kan vliegen, maar het hem teveel moeite kost om echt ver te gaan of omhoog.
Ik baal ervan het is belangrijk om in de eerste fase hem te laten vliegen voor zijn ontwikkeling, maar hij blijft bijten.
Nu heb ik nog een allergische reactie ergens van op mijn vingertoppen. Dus nu begrijp je wel dat ik sneller geirriteerd raak als hij bijt. Echt zacht doet hij niet en als hij op een wondje zit !!
Uit proberen zal hij zeker blijven doen voorlopig, winnen nooit. Hij zal nooit de baas in huis worden dan is het verloren zaak en heb je een probleem vogel. |
Dinsdag 18 Mei 2010 11:03 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Hmm, dat testen kan het heel goed zijn Laura, ben ik het helemaal mee eens. Dan denk ik ook terug aan de tijd dat Jos klein(er) was. Ook hier een ellende en nu en dan wil hij dat nog wel eens proberen, alleen weet hij dat het niet lukt en ben je die fases nu weer sneller voorbij maar zoals Laura zegt, hem niet de hoogste laten zitten, helpt echt wel hoor.
Het is echt wel een kleine aftaster joh, zo klein maar zo dapper
Ik snap dat je het moeilijk hebt met de wonden. Kan je misschien iets met ovenwanten doen? Dan kan hij wel bijten maar heb jij geen reactie normaal gezien omdat je het niet echt veel zal voelen en zo kunnen je wondjes genezen. Kan zijn dat hij ff bang heeft ervan maar dat is dan zijn pech vind ik want vergeet ook niet dat elke keer jij "ai" of zo zegt, dat hij merkt dat hij je pijn doet, hij ook weet dat hij je raakt en er een spelletje van gaat maken dus je zou iets moeten vinden waarmee je hem kan laten opstappen dat hij kan in bijten zonder dat jij een reactie geeft zoals een opstaptouw of misschien wel de ovenwanten. |
Dinsdag 18 Mei 2010 11:33 am |
|
|
|
|
dennis.l
Kuikentje
Hahaha hij heeft het inderdaad al in de gaten, want hij probeert steeds mijn vingertopjes te pakken.
Ik heb hem net toch maar even snel gekortwiekt. Was gelukkig al klaar voordat hij iets door had en gaf geen kik. Heb de buitenste 6 pennen weg gehaald.
Dat moet genoeg zijn voor een jardine.
Zijn eerste vlucht was niet zo´n succes natuurlijk, maar dat zal na een paar keer weer anders zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo van de ovenwanten of opstap touwen ben, hij moet maar leren dat hij niet mag bijten in iemands handen. Doet hij dat wel krijgt hij straf(geen aandacht/in kooi).
We zullen zien of het nog BAD MOYO ! is of weer lieve moyo.  |
Dinsdag 18 Mei 2010 12:01 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb de foto's gezien! Zonnetje is ook mooi mee genomen!
Heb je er drie per kant gedaan of echt zes per kant? Bij zes per kant kan hij denk ik echt niet meer vliegen voorlopig. Is iig wel veilig met het naar buiten gaan..
Ik snap je keuze om te wieken goed hoor, beter ergere dingen voor zijn en hij krijgt er ook weer een hoop voor terug...  |
Dinsdag 18 Mei 2010 4:29 pm |
|
|
dennis.l
Kuikentje
Ik heb er 6 per kant gedaan, niet helemaal vanaf de 2e dekveren. Een beetje schuin dat hij iets meer over houdt. Hij kan inderdaad alleen naar beneden vliegen, maar nu was ik snel klaar. Ik dacht als ik er eerst 3 doe en dan blijkt het niet genoeg.... Daar worden ze niet vrolijker van.
Helaas haalt hij soms nog ineens uit. Dat vergt wat geduld natuurlijk.
Het irriteert me wel nu, hij weet me precies goed te pakken.
Misschien dat ik weer een straf kooi ga gebruiken. Dat hielp altijd goed.
Nu vliegt hij niet meer tegen het raam en op dingen waar hij niet op mag.
En..... kan hij als het zonnetje schijnt lekker mee naar buiten !!!
Was net de eerste keer, hij vondt het prachtig ! |
Dinsdag 18 Mei 2010 5:18 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

quote:
Originally posted by dennis.l
Ik heb er 6 per kant gedaan, niet helemaal vanaf de 2e dekveren. Een beetje schuin dat hij iets meer over houdt. Hij kan inderdaad alleen naar beneden vliegen, maar nu was ik snel klaar. Ik dacht als ik er eerst 3 doe en dan blijkt het niet genoeg.... Daar worden ze niet vrolijker van.
Daar heb je gelijk in en veiligheid voor alles!
Probeer je wondjes goed af te dekken en niet te tonen dat hij je je irriteert (heel moeilijk I know)negatieve aandacht is ook een vorm van aandacht.... |
Dinsdag 18 Mei 2010 5:39 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:20 pm
|
|
|
|
|