Moyo de jardine is hier !

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
dennis.l
Kuikentje

Moyo de jardine is hier !  Reageer met quote  

Vandaag heb ik hem dan opgehaald, Moyo ! Laughing
Echt super nieuwsgierig, totaal nergens bang voor. Zal wel een lekker eigen willetje krijgen... Hij is wel super lief.
Vanmiddag heeft hij lekker even bij mij geslapen.
Zijn kooi verkent hij ook helemaal, alhoewel het klimmen nog wat voorzichtig en moeizaam gaat soms.

Foto´s volgen nog !
Bericht Zaterdag 10 April 2010 3:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Gefeliciteerd Ja leuke tijd ga jij hebben nu de komende weken.
Bericht Zaterdag 10 April 2010 3:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Van harte gefeliciteerd met je lieverd. Veel plezier samen. Veertje Yeah!
Bericht Zondag 11 April 2010 7:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met je nieuwe vriendje Veertje
Bericht Zondag 11 April 2010 10:20 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
dennis.l
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik heb hem net voor het eerst gewogen en hij weegt nu al 276 gr. !!! Hij is ongeveer 8,5 week oud, het gewicht zou voor een flinke volwassen jardine ook goed zijn. Hij is wel super sterk zeg jezus. Hij is alles aan het aftasten met zijn snavel, dus ook mijn hand en vingers. Natuurlijk bijt hij niet echt nu, maar als hij kracht zet doet het al best pijn. Goed in de gaten houden die snavel dus !! Shocked Ja
Bericht Zondag 11 April 2010 11:30 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Eet hij al zelfstandig? Vaak is het zo dat ze het meeste wegen voor ze zelfstandig zijn, met op vast voer overgaan vallen ze af en daarna over de maanden/jaren klimmen ze geleidelijk aan op hun volwassen gewicht.

En verder... ja, babies Hartje
Bericht Zondag 11 April 2010 1:32 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd Feestje
Bericht Zondag 11 April 2010 1:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Van harte met je jardine...vind het supermooie vogels!! Hartje
Bericht Zondag 11 April 2010 6:40 pm
dennis.l
Kuikentje

Reageer met quote  

@ Shi nayne hij is nog niet helemaal zelfstandig. Zit wel in de veren, en heeft vandaag zijn eerste korte vlucht gemaakt. Echt grappig.
Ben benieuwd of hij nog veel afvalt dan. Ik weet dat als ze in de veren komen ze 20% van hun lichaamsgewicht kunnen verliezen, maar hij zit al in de veren.

Iedereen bedankt voor de berichten. Veertje
Bericht Zondag 11 April 2010 10:20 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Oh... jij bent ook zo eentje die het leuk vindt om zelf met de hand groot te brengen... nou ja, je hoeft in ieder geval niet bang te zijn, hij blijft niet groeien Mr. Green eens hij zelf gaat eten en begint met vliegen, valt hij ook af.
Bericht Zondag 11 April 2010 11:06 pm
dennis.l
Kuikentje

Reageer met quote  

Hahaha gelukkig blijft hij niet groeien ! Vanmorgen liep ik langs een spiegel met hem en hij zag zichzelf, toen werd hij al horny !????
Dat is wel heel vroeg lijkt me. Hij liet zijn vleugels hangen en maakte steeds piep geluidjes achter elkaar. Hij is net 8/9 weken oud !
Leek wel of hij nu al een soort van paringsdans probeerde te maken.

Heb hem meteen even alleen op de grond gezet en afgeleid met wat anders toen was het zo over gelukkig.

Wat een karaktertje is hij nu al zeg ! Hartje

Ik vind het inderdaad leuk om nog 2 weken pap te geven. Persoonlijk schept dat toch een band vind ik. Je leert je vogel ook snel kennen.
Bericht Maandag 12 April 2010 7:43 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Verwar broedse gedrag niet met gedrag van jonkies naar ouders toe (bedelen), ik denk niet dat je dat wil bestraffen... (persoonlijk geloof ik niet in straf op zichzelf zo, maar da's natuurlijk ieder zijn eigen keuze). De kleintjes gebruiken het vaak ook als een teken van affectie naar de verzorger toe, en bedoelen er uiteraard geen broedsheid meer Ja

& Wat die band betreft... ja, het is heel bijzonder, het schept inderdaad een band, maar realiseer dat je je dan heel sterk als een ouderfiguur profileert. Als ze later volwassen worden, willen ze zelfstandig worden en een eigen gezin en kring vormen, en daar hebben de ouders niks te zoeken (sommige soorten zoals bvb. de Congo Grijsjes staan er zelfs bekend om vrij vaak van favoriete persoon te wisselen op die manier). Als je jezelf dus op die mogelijkheid bereidt, dat je daarna niet teleurgesteld bent Smile

Hoe je hem leert kennen... als baby, die eigenlijk nog zo'n beetje geen persoonlijkheid heeft in vergelijking met volwassen vogel. Je moet dus mee blijven groeien, want het is geweldig hoe je zowat elke dag iets nieuws ontdekt en verbaasd staat wat voor fantastische diertjes het zijn Veertje
Bericht Maandag 12 April 2010 8:19 am
dennis.l
Kuikentje

Reageer met quote  

Dat klopt dat de vogel affectie toont naar de verzorger, maar dit leek echt wat verder te gaan. Ik heb hem ook niet gestraft, maar hij stopte er niet vanzelf mee dus heb ik heb toen maar op de grond gezet en met een voorwerp even afgeleidt.
Even de focus op iets anders.

Hij zal als volwassen vogel kompleet anders reageren op dingen daar ben ik me zeker bewust van. Maar niet minder leuk je moet weten hoe je ermee om moet gaan. Sommige dingen zullen ze niet altijd accepteren, en logisch. Dat zul je zelf moet accepteren en respecteren.

Het enige waar ik echt versteld van sta is de kracht die er nu al in zit. Nagels zijn natuurlijk heel interessant, alleen dat doet nu al pijn als hij echt kracht zet. Probeer er niet teveel aandacht aan te schenken en heel rustig af te leiden en mijn hand zo draaien dat hij er niet meer bij kan.
Bericht Maandag 12 April 2010 8:47 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

De eerste ontdekkingsfase he Mr. Green

Ze zijn inderdaad heel sterk, kunnen enorme druk uitvoeren met die kaken. Die van mij zijn dan ietsje groter, maar de prestaties die ze leveren zijn ook ongelofelijk, zelfs met die grootte. Vooral Yingwi, de grijze man... die kan macadmia's en palmnoten kraken (ik heb moeite om die open te krijgen met een notenkraker!), en buigt de tralies van zijn kooi Shocked
Bericht Maandag 12 April 2010 8:53 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Gefeliciteerd!!!!! leuke naam
Bericht Maandag 12 April 2010 9:33 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:20 pm
  Berichten van afgelopen: