|
|
|
dennis.l
Kuikentje
| Moyo vliegt steeds tegen het raam ! |
|
|
Ik hab de gordijnen vanmorgen echt een klein stukje open en nog vliegt hij er tussendoor. Dit is al de 4e keer !
Hij is nog veel te jong om te kortwieken, maar ik zit er aan te denken om een paar pennen te wieken zodat hij niet zoveel snelheid kan maken.
Gelukkig heeft hij er niet veel last van, maar zometeen gebeurt er wel wat ergs.
Ik kan moeilijk de hele dag de gordijnen dicht laten.
Iemand ideeën ? |
Zaterdag 17 April 2010 8:24 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hem het huis leren kennen en dat kan je doen door hem op je hand te nemen en zijn pootjes vast te houden, je ronde te doen door het huis en de ramen te laten "voelen". Hier vliegt Jos ook en die weet precies de ramen te vinden in de woonkamer, in het begin wist hij ze ook niet zitten. Let wel, dit weten ze ook niet met 1 keertje rond te gaan. Vertel over wat je ziet, laat hem voelen en zo leert hij het echt wel op een zachtere manier. |
Zaterdag 17 April 2010 8:38 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ja, dat moet je echt doen, heeft hier met een ieder gewerkt. Even rondnemen en laten voelen dat er hindernis is die hij niet ziet; met de snavel er tegenaan laten tikken... |
Zaterdag 17 April 2010 9:00 am |
|
|
|
|
dennis.l
Kuikentje
Nou... dat had ik dus ook al gedaan..... Voordat hij tegen het raam aan knalde.
Een paar keer inderdaad met zijn snavel tegen het raam aan laten tikken, ben zowat heel het raam afgegaan.
Ik zit te denken om er tijdelijk van die plakfiguurtjes op te doen.
Gelukkig kan hij tegen een stootje, maar goed is het niet.
Ik schrik me eigen steeds helemaal kapot.
Mijn oude vogel die is nog nooit tegen het raam aan gevlogen die wist ze ook precies te zitten. |
Zaterdag 17 April 2010 1:31 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:20 pm
|
|
|
|
|
|