Niet alleen douchen.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
Carusolicious
Eitje

Niet alleen douchen.  Reageer met quote  

Ik was vanmorgen naar de sportschool en omdat ik bij de sportschool om de hoek woon ga ik liever thuis douchen.
Dus ik dacht ik neem Diego mee onder de douche en zie wel wat ze er van vind.
Nou, ze vond het heerlijk.
Ik ben blij dat ze al na 5 dagen zich zo thuis voelt bij ons...althans dat denk ik dan.
Zodra ze merkt dat ik de woonkamer uit wil lopen om even naar boven te gaan vliegt ze gelijk naar me toe en gaat ze mee.

Ik heb eigenlijk ook een vraagje...
Ik zie foto's van BB tjes die gewoon los buiten zitten op de schouder of bij iemand op de boot zelfs.
Kan ik dat straks ook met die van mij doen als het weer warmer is buiten??
Of vliegt ze dan weg??
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 11:30 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Die vogels die zo los zitten zijn gekortwiekt, en ook goed getraint.
Wat je ook kan kopen als je niet wilt dat Diego word gekortwiekt, maar wel naar buiten gaat. Dan kan je een tuigje kopen.
Je hebt een goedkoper tuigje waar ik de naam van kwijt ben Razz Die kost zo'n €10,- dacht ik, maar die mag je niet langer om hebben dan 2 1/2 uur.
Dan heb je het aviator tuigje, die kost €35,- wel wat prijziger, maar dan heb je wel wat, met dat tuigje maakt niet uit hoe lang je hem om heb, en het schijnt comfortabeler te zitten.
Ook kunnen ze met dat tuigje vliegen, er zit elastiek op waardoor het kan.
Als je ze online koopt moet je er ook nog verzendkosten bij betalen, en in de winkel niet.
Bij de-vogelkelder verkopen ze, en bij lorreco ook.
Trouwens ik denk dat ik ze allebei ga kopen, want als ik met Sjors boodschappen wilt halen en ik heb het aviator tuigje, en Sjors is vanplan te vliegen, denk ik niet dat de winkelmensjes het leuk vinden hahaha.
En met langere wandelingen kan je wel weer het aviator tuigje gebruiken.

Wow lang verhaal, hoop dat het duidelijk is uitgelegt? Razz
Maar alsjeblieft neem Diego NOOIT ongewiekt en zonder tuigje mee naar buiten.
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 12:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Carusolicious
Eitje

Reageer met quote  

Het is me totaal duidelijk.
Dank je wel voor de reactie.
Denk dat ik ook beide tuigjes ga halen, maar 1st wil ik dat zij zich helemaal thuis voelt en het weer beter is voordat ik überhaupt met haar naar buiten ga.
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 12:24 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als het niet mocht lukken met het tuigje kan je nog altijd voor het wieken kiezen, wieken is tijdelijk en niet voor altijd dus dan kan er in de winter gewoon weer gevlogen worden. Wel moet je altijd voor je naar buiten gaat ff checken of alles nog oké is, beste is dit even boven je bed te doen en je gaaitje ff als het ware klein beetje omhoog "gooien" om te zien of er bij het fladderen kan gevlogen worden of niet, beter testen dan een gaaitje hebben die gaat vliegen.
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 3:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Carusolicious
Eitje

Reageer met quote  

Ja idd...zou helemaal ziek zijn als Diego wegvliegt.
Maar ik ga 1st ff de tuigjes proberen van de zomer.
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 3:40 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wanneer je met een tuigje wil gaan werken zou ik die nu alvast aanschaffen. Je zult Diego moeten leren om het tuigje te accepteren en dat hij zich er prettig mee voelt. Wanneer je daar nu mee begint kunnen jullie van 't voorjaar lekker buiten gaan genieten. Wink
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 8:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Carusolicious
Eitje

Reageer met quote  

Daar heb je ook helemaal gelijk in Esjo...thanks.
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 11:34 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Succes ! Very Happy
Bericht Vrijdag 29 Januari 2010 7:43 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:20 pm
  Berichten van afgelopen: