|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ow
Wat een lief klein jong meyertje! Wow...
Ooit was onze Luna ook zo'n klein meyertje, maar dat is nu al weer zo moeilijk voor te stellen...
Ik hoop dat je hier nog veel foto's zal plaatsen! En verhalen natuurlijk!! |
Maandag 27 Juli 2009 9:15 pm |
|
|
PinoPino
Net uit het ei
Ik denk dat pino niet heel erg veel groter gaat worden Waren gisteren in eindhoven en daar zaten Meijers bij de parkieten in  |
Maandag 27 Juli 2009 9:19 pm |
|
|
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
zucht... wat een knapperd!  |
Maandag 27 Juli 2009 9:24 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Luna hier is net zo groot als een bonte boer...zij is dus nog wel gegroeid. |
Maandag 27 Juli 2009 9:33 pm |
|
|
Sarah
Moderator

hoihoi,
Welkom hier en wowie, wat een schatje is die knapperd van je zeg
Ben een beetje verliefd op meyertjes (op nog soorten hoor maar daar hoort een meyer zeker en vast bij)
Ik heb ff je foto's in linkjes omgezet, anders wordt het forum te traag.  |
Dinsdag 28 Juli 2009 8:58 am |
|
|
|
|
joke
Vlieger
|
Wat een droppie, en als ik een gokje mag wagen denk ik dat het een man is, zo lekker fors en brede snavel  |
Dinsdag 28 Juli 2009 10:32 pm |
|
|
PinoPino
Net uit het ei
We zullen het nog even af moeten wachten ik heb de dna test aangevraagd ..
Dit is onze eerste papegaai.. maar ben nu al helemaal in luf
Ben verbaasd dat het met onze katten goed goed, 1 kijkt er niet naar om en de andere vind het interessant maar doet er verder niets mee
Buren hebben er gelukkig geen moeite mee als hij sochtends te keer gaat om zijn papje.. De rest van de dag eet hij zaadjes en de gierst gaat er in als koek ..eens zin hoe ik hem/haar straks aan de groente en fruit krijg... tips zijn welkom ! |
Woensdag 29 Juli 2009 6:46 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Hou je wel je katten goed in de gaten als ze in de buurt van Pino zijn? Ik zou niet graag een keertje moeten lezen dat er een "ongelukje" gebeurd is....
Heb je ook al gedacht om Pino pellets te geven qua eten? Dat kan je naast het zaad geven en zo krijgt Pino een nog volledigere voeding. |
Woensdag 29 Juli 2009 8:28 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Dat is een goede tip van Egwene over de katten. Katten zijn roofdieren en gaaitjes zijn prooidieren dus altijd voorzichtig zijn, kan nu goed gaan maar nooit echt vertrouwen. Katten dragen ook bacteriën met zich mee die schadelijk kunnen zijn voor je gaaitje (vandaar dat ook hier onze honden niet mogen likken of onze gaaitjes niet aan de haren van de honden mogen)
Trosgierst kan je geven als beloning maar weet dat daar qua voedingsstoffen heel erg weinig inzit dus zien dat hij/zich daar niet mee kan vullen en genoeg andere dingen eet (gaaienkropje is heel klein)
Pellets zijn inderdaad ook heel goed ja, vooral harrison en scenic pellets zijn één van de betere pellets en aanraders.
Hier krijgen ze bijvoorbeeld de hele dag toegang tot hun pellets, daarna krijgen ze vers (groenten/fruit) maar altijd zien dat het niet langer dan 4 uur blijft staan want kan gaan schimmelen dus indien nodig iets anders maken en daarna krijgen ze wat kiemzaad (maar wacht daar maar mee) en 's avonds krijgen ze nog hun zaadjes.
Dat is het menu van mijn gaaitjes op een dag, veel variatie maar dat is ook nodig voor een gaaitje. Voor een jonge gaai is het nu vooral belangrijk van veel aan te bieden, dat ze van zo jong mogelijk kunnen proeven en kunnen leren eten. Veel gaat langs het bakje liggen in het begin maar je kan dingen snijden in stukjes, pureren, zien wat hij of zij het leukste vindt. |
Woensdag 29 Juli 2009 8:59 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Bij mij is het dagmenu inderdaad ook zoals dat van Sarah, alleen bij mij krijgen ze op de middag ook nog noten (walnoot, hazelnoot, pecan noot, macademianoot en amandel) |
Woensdag 29 Juli 2009 9:47 am |
|
|
Sarah
Moderator

Noten krijgen ze hier ook maar daarom maar daar heb ik niet een vast patroon van, eerder een tussendoortje is dit bij ons hier. Een snoepje zeg maar als mams ermee voorbijkomt  |
Woensdag 29 Juli 2009 11:30 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Hier krijgen ze het wel standaard elke dag in hun etensbakje. Bij mij hoort het wel meer bij de voeding. |
Woensdag 29 Juli 2009 11:40 am |
|
|
PinoPino
Net uit het ei
Pino eet echt nog mar heel weinig voor zo'n klein vogeltje dus als ik sochtends wat in zijn bakje doe is dat nog lang niet op ..pellets had ik al in huis en vandaag bij zijn zaadjes gedaan... de eerste paar pellets heb ik hem al zien eten (ik noem nog maar even hem tot het tegendeel is bewezen)
We laten onze katten nooit ! Allen in de kamer met pino als hij buiten de kooi is .. ik ga het risico niet nemen ... al was het maar voor de berg euro's die hij gekost heeft
Gierst gaf ik hem als tip van de kweker om hem te laten starten met eten en daarna begint hij ook dus dat gaat wel goed ....
Douchen vind hij helemaal geweldig ..ik heb een buigzaam touw met zuignappen besteld zodat ik deze tegen de douche wand kan zetten ..erg handig ...
http://www.de-vogelkelder.nl/f.....perch1.jpg |
Woensdag 29 Juli 2009 1:50 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat een schat is Pino zeg  |
Donderdag 30 Juli 2009 9:15 am |
|
|
|
|