Otto en zijn trucjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Otto en zijn trucjes  Reageer met quote  

Nou, na een week trainen met Otto en het balletje, gaat het steeds beter.
De bedoeling is dat hij het volgende kan:

Ik les zijn mooie touwen balletje ergens in de kamer en hij loopt erheen en zet zijn pootje erop als ik hem vraag: "Otto, waar is het balletje?"

Als hij dit goed kan, wil ik als dat lukt ernaartoe dat hij als ik bijvoorbeeld een groen, geel en paars blokje op de grond les en ik hem vrag een bepaald kleur blokje te pakken, dat hij dat dan kan. Lekker ambitieus, maar wie weet lukt het ooit.

Met het balletje gaat het al heel goed. Als het balletje een krappe halve meter van hem afligt, kan hij hem al vinden en doen wat hij moet doen. Het kost me nu nog wel een paar minuten vragen, maar dat geeft niet. Vorige week kon hij dit nog niet. Otto is niet echt makkelijk met leren. Meneertje wil alleen naar mij toe en een beloning in de vorm van iets lekkers interesseert hem niet echt. Daarnaast is hij soms in een komische bui en is er weinig met hem te beginnen, maar is het wel grappig. Dan gaat hij rondrennen en springen en praat hij me na in zijn brabbeltaaltje waarbij ik alleen "Otto" kan verstaan. Zijn aandacht vast blijven houden bij het oefenen en zelf niet lachen is dan echt onmogelijk. Very Happy
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 10:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Otto en zijn trucjes  Reageer met quote  

Very Happy Wat een leuk idee! Helemaal niet ambitieus.. Met een beetje geduld denk ik dat het helemaal niet zo raar gedacht is. Wel zou ik kleuren pakken die wat verder uit elkaar liggen. Very Happy

Hij zal iedere keer langer zijn aandacht kunnen vasthouden. Maak het niet te moeilijk, sluit af met iets wat hij al kent. Zo houd je het leuk! Succes! Very Happy
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 9:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Nou, ik ben zojuist bezig geweest met Otto kleurtjes te leren. Eerst alleen een oranje blokje laten pakken. Nou de blokjes vindt hij geweldig, dus dat ging helemaal goed. Toen een groene erbij gepakt en dan of om de oranje of om de groene gevraagd. Ging dat zomaar voor de eerste keer al voor zo´n 70% goed!! Ik was helemaal verbaasd. Wat heb ik toch een knappe kerel, zeg!! Hartje
Bericht Zaterdag 22 Maart 2008 6:17 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ze zijn zoooo slim! Very Happy En ze zijn ook zo trots op zichzelf als ze iets goed doen. Schitterend is dat! Cool
Bericht Zaterdag 22 Maart 2008 8:42 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heel knap bezig zeg. Dat is leuk als je ze zo ziet vorderen. Veertje
Bericht Zaterdag 22 Maart 2008 9:01 pm
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Leuk he als je ze bezig ziet.
Het gaat vanaf het moment dat ze het door beginnen te krijgen altijd opeens zo snel.
Bericht Zaterdag 22 Maart 2008 9:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, dat heb ik bij Leia ook al gezien, die is snel met iets weg zeg. Slimme Leia hoor. Onze Jos die doet graag een beetje lomp. Ben nu bezig met pootje geven en 1 voor 1 vleugeltje omhoog doen.
Pootje begint wat te lukken, 1 vleugeltje ook maar het andere heeft ie nog niet zo graag, komt nog wel. Ben er nog maar een paar daagjes mee bezig. Laughing
Bericht Zaterdag 22 Maart 2008 9:15 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Super hoor. Leuk is dat hé, als het zo goed gaat. Very Happy
Bericht Zaterdag 22 Maart 2008 9:50 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sarah, dat hebben ze echt INEENS door en dan gaat die andere vleugel ook mee! Laughing
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 10:23 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het oefenen op zich vind ik ook al heel leuk hoor. Laughing Als ik hem nu een pootje vraag en hij het niet wil geven dan kriebel ik hem even op zijn buikje en dan geeft hij zijn pootje in combinatie met een soort van oei geluidje ofwel maakt hij gewoon dat soort oei geluidje zonder zijn pootje te geven. Ik lach mij onnozel met hem. Zijn vleugeltjes zullen ook wel lukken maar dat komt wel. Pootje geven lukt eigenlijk al vrij goed, alleen wil hij het op dit moment alleen maar doen als hij op mijn schouder zit, vleugeltjes ook, gek hé. Dat is echt zijn veilig plekje voor hem, daar zit ie zo doodgraag en mag ik hem echt alles vragen. Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 10:57 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha! Joske is JOU aan het trainen, volgens mij! (Mama, zet me eens op je schouder, dan doe ik iets wat jij leuk vindt.. Laughing )
Joske is echt uitgekookt! Twisted Evil Laughing
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 7:31 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, dat wel. Ze zijn ook slim hé. Maar als ie braaf is kan ik hem dat ook niet weigeren. Eens hij zijn oefening gedaan heeft dan zakt hij terug naar mijn onderarm. Het is een gekke jongen maar een knuffel. Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
De opruimwerken zijn begonnen aan die kamer, fase 1 is dus gestart. De rest zal nog we ff duren maar het begin is toch gemaakt. Laughing
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 7:57 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

HUH?! Als hij z'n oefening heeft gedaan zakt hij terug? Dat is pas een rare! Shocked Scut kan ook zo raar zijn. Wat heeft Kea met z'n gaaitjes gedaan? Laughing
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 8:48 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Geen idee, maar net daarom vind ik het niet zo'n ramp. Hij gaat hoog en droog zitten om zijn oefening te doen of als ik met hem begin rond te stappen voor de rest zit hij liever op mijn onderarm. Gek hé. Daarnet heb ik weer goed gelachen met hem. Hij wou mij rits pakken van mijn jasje wat ik aanheb en iedere keer ik zei dat dat niet mocht zei hij "ooo". Om je ziek te lachen. Laughing
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 9:23 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ze kunnen zo lekker droog reageren he? Laughing Dat 'oooo' klonk zeker gortdroog? Laughing
Bericht Donderdag 27 Maart 2008 7:47 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:21 pm
  Berichten van afgelopen: