Wat vreemd zeg!!! We kwamen er gisteren achter dat Pukkie zwaait!! hahaha Zoooo grappig en lieffff!!!
Als we zitten te eten worden beiden gaaitjes nogal onrustig maar geef ze niets omdat ik anders straks nog verder van huis ben. Ze gillen nu niet maar zijn gewoon erg heen en weer aan het klimmen en lopen. Nu zie ik wel steeds dat Pukkie aan zijn snavel hangt en een poot en dan de andere heel driftig heen en weer zwaait! Nu die dit zo vaak deed heb ik het maar eens geprobeerd op een ander moment van de dag met een beloningsnootje. Ik zeg dan Pukkie doe eens zwaaien en roep dan daaaaaag en ja hoor daar gaat die weer hahaha Ga het van de week eens filmen hoor en plaatsen.
Hoe krijg ik dit in hemelsnaam Kwebbel geleerd?? Is daar een trucje voor??? Als ik binnen kom dan zeg ik altijd wel hallo en zwaai dan. Soms denkt de visite dat ik gek ben maar heb wel eens gelezen dat als je dit vaak genoeg doet ze dit gaan nadoen en het hallo asocieren met het zwaaien. Klopt dat of heeft iemand een goede tip??? Vind het wel heel leuk hoor en vind het toch maar weer een bewijs hoe slim zo'n kleine vogel wel niet is. En wat een woorden kan Pukkie spreken zeg. Ongelooflijk en zo duidelijk!!! We zijn zo blij met de komst van Pukkie ondanks ik eigenlijk echt niet aan twee kooien wilde beginnen maar aangezien het gewoon niet klikt zien we geen andere keus en Pukkie heeft nu zijn eigen riante villa en precies dezelfde als kwebbel.
Oh ja we worden ook iedere ochtend uit onze bed gebeld. Als die hoort dat we wakker zijn gaat zo'n ouderwetse telefoon af en dat gaat net zo lang door tot ik beneden ben!! En tis echt zooooooo echt. De eerste keer wist ik niet wat ik hoorde en dacht dus echt dat er een telefoon afging hahaha Ben benieuwd wat die nog meer in petto heeft voor ons. Het nadoen van een poes is ook geen gehoor want het lijkt net echt als die miauw roept. Als je vraagt hoe doet de poes dan antwoord die er ook mee maar soms zit die gewoon te miauwen. Onze jongste dochter vna net drie was helemaal verbouwereerd en zei dat kan toch niet dat een vogel miauwt??? Dan denk ik waarom vind je het niet vreemd dat een vogel kan praten en telefoons imiteerd etc hihihi
Groetjesssssss
Zondag 24 Mei 2009 9:16 pm
Sue Moderator
Re: Pukkie zwaait!!!!!!!!!
Wat goed dat Pukkie zichzelf heeft leren zwaaien! Die poicephalusjes zijn zooo ontzettend slim!
(Die van mij heeft zichzelf ook leren zwaaien, je weet niet wat je ziet de eerste keer)
Dit klinkt zoooooooo lief. Ik kijk er al naar uit om het te zien want volgens mij is dit superschattig.
Maandag 25 Mei 2009 7:47 am
Sue Moderator
Re: Pukkie zwaait!!!!!!!!!
PS Je kan ze wel leren zwaaien. Ik heb Zazu ook leren zwaaien omdat hij steevast zijn hoofd naar achteren gooide ipv zijn pootje opstak. Je moet dan net doen alsof ze opstappen maar dan snel je hand terugtrekken en dat belonen. Vervolgens alleen belonen als ze aankomt met je hand en ze hun pootje omhoog doen. Daarna je hand weg trainen.
quote:Originally posted by Sue
PS Je kan ze wel leren zwaaien. Ik heb Zazu ook leren zwaaien omdat hij steevast zijn hoofd naar achteren gooide ipv zijn pootje opstak. Je moet dan net doen alsof ze opstappen maar dan snel je hand terugtrekken en dat belonen. Vervolgens alleen belonen als ze aankomt met je hand en ze hun pootje omhoog doen. Daarna je hand weg trainen.
Als ik dat bij Fluf doe dan ligt dat arme kereltje tegen de grond, die vertrouwt me zo dat hij niet door zou hebben dat ik mijn hand wegdoe, whahahaa, plof "Hé mams, je speelt vals"
Bedankt voor de tips om het mogelijk toch ook geleerd te krijgen aan kwebbel!! Pukkie zwaait alleen als die in de tralies hangt hoor en dan heeeeeeel hard hahaha Heb het nog niet vast kunnen leggen want steeds als ik dan mijn camera pakt houd die er UITERAARD mee op grrrr maar goed het gaat me echt wel lukken het vast te leggen hoor Duurt misschien iets langer dan ik zou willen hahaha
Nou zodra ik film heb zet ik het erop en zal eens gaan oefenen met Kwebbeltje!!!
Groetjes
Woensdag 27 Mei 2009 9:20 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:21 pm