|
|
|
yvon1968
Net uit het ei
|
| Speelboom |
|
|
Hallo, ik heb een vraagje
We zoeken voor ons bonte boertje een speelboom
We hebben een beetje zitten kijkne op het internet maar ze zijn best wel erg prijzig.
Heeft iemand misschien een suggestie???
Of misschien een voorbeeld van een eigen gemaakte speelboom. |
Vrijdag 15 Augustus 2008 9:09 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Speelboom |
|
|
Je kan ook zelf je klimboom maken hoor. Kijk hier maar eens: http://www.fluffies.org/nl/koo.....t8983.html Daar staan verschillende voorbeelden.
Ik heb je topic trouwens verplaatst naar 'Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed' |
Vrijdag 15 Augustus 2008 9:27 pm |
|
|
MariekevC
Beginnende vlieger
gewoon zelf maken. Veel goedkoper en nog leuk ook. |
Zaterdag 16 Augustus 2008 1:14 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Volgens mij ga je er ook zelf meer plezier aan beleven door het zelf te doen, is hij achteraf niet helemaal goed, kan je makkelijk terug veranderen en doet het niet zo'n pijn aan de bankrekening.  |
Zaterdag 16 Augustus 2008 4:06 pm |
|
|
kira07
Beginnende vlieger
hoi hoi
als je een beetje handig bent is pvc buis wel heel leuk spul je maakt zegmaar takken enzo daar wikkel je sisal omheen je maakt er een paar klimtouwen in en je hangt er speeltjes in en klaar is kees  |
Zaterdag 16 Augustus 2008 7:22 pm |
|
|
yvon1968
Net uit het ei
|
quote:
Originally posted by kira07
hoi hoi
als je een beetje handig bent is pvc buis wel heel leuk spul je maakt zegmaar takken enzo daar wikkel je sisal omheen je maakt er een paar klimtouwen in en je hangt er speeltjes in en klaar is kees
we hebben de beslissing genomen om er dus eentje zlf te maken. Maar misschien een domme vraag hoor maar hoe maak je de sisaltouw vast op het einde?????? |
Zondag 17 Augustus 2008 8:42 pm |
|
|
|
|
kira07
Beginnende vlieger
|
|
|
um ja ik heb dat een beetje lastig gedaan maar het werkt wel
je begint helemaal bovenaan met sisal wikkelen helemaal aan het uiteinde van bijvoorbeeld een tak vervolgends boor je een gaatje waar het sisaltouw ophoud en als je een beetje het boom effect heb(met takken enzo) kan je het draadje doortekken naar de stam zegmaar en daar verder wikkelen totdat je helemaal onderaan bent i(k heb de boom zelf in beton gestort in een groot blik maar je kan het ook anders doen moet je zelf een beetje kijken wat je wilt) dan kan je alle touwtjes bij elkaar brengen (ze zitten dan aan de binnenkant van de pvc buis) en bijvoorbeeld beneden vastmaken of in beton storten
oja en nog een tip als je pvc buis gebruikt heb je van die dopjes die je aan het uiteinde kan plakken (daar heb je speciale lijm voor die lijm moet je ook gebruiken als je de losse onderdelen van de pvc buizen aan elkaar wilt maken) die moet je er eerst opdoen voor je begint anders is het een heel gedoe achteraf
ik zal even een foto van mijn boom maken dan heb je misschien een beetje een idee van wat ik bedoel
groetjes valerie |
Maandag 18 Augustus 2008 12:13 pm |
|
|
yvon1968
Net uit het ei
|
|
|
|
quote:
Originally posted by kira07
um ja ik heb dat een beetje lastig gedaan maar het werkt wel
je begint helemaal bovenaan met sisal wikkelen helemaal aan het uiteinde van bijvoorbeeld een tak vervolgends boor je een gaatje waar het sisaltouw ophoud en als je een beetje het boom effect heb(met takken enzo) kan je het draadje doortekken naar de stam zegmaar en daar verder wikkelen totdat je helemaal onderaan bent i(k heb de boom zelf in beton gestort in een groot blik maar je kan het ook anders doen moet je zelf een beetje kijken wat je wilt) dan kan je alle touwtjes bij elkaar brengen (ze zitten dan aan de binnenkant van de pvc buis) en bijvoorbeeld beneden vastmaken of in beton storten
oja en nog een tip als je pvc buis gebruikt heb je van die dopjes die je aan het uiteinde kan plakken (daar heb je speciale lijm voor die lijm moet je ook gebruiken als je de losse onderdelen van de pvc buizen aan elkaar wilt maken) die moet je er eerst opdoen voor je begint anders is het een heel gedoe achteraf
ik zal even een foto van mijn boom maken dan heb je misschien een beetje een idee van wat ik bedoel
groetjes valerie
oke ben benieuwd naar jullie boom
wacht wel op de foto |
Maandag 18 Augustus 2008 2:19 pm |
|
|
|
|
kira07
Beginnende vlieger
is goed hoor doe het zo snel mogelijk  |
Maandag 18 Augustus 2008 3:32 pm |
|
|
annemie2
Fladderaar
Waarschuwing: dit is zeer verslavend. Voor je begint heb je absoluut geen idee hoe te beginnen. Eens begonnen, blijven de ideeën komen. En de speelbomen dus ook. Eentje voor de living, eentje voor de veranda , ooo ook nog een kleintje voor in de badkamer, de slaapkamer,....  |
Maandag 18 Augustus 2008 5:51 pm |
|
|
kira07
Beginnende vlieger
haha bij mij valt het dan gelukkig wel mee en inderdaad er kan altijd wel wat bij of aan ofzo |
Maandag 18 Augustus 2008 6:55 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
Dinsdag 19 Augustus 2008 1:56 pm |
|
|
mariska87
Net uit het ei
ik heb ook een boom zelfgemaakt
daar zijn ze de gehele dag los op en snachts ook.
heb er nog geen foto's van, zal ze binnenkort wel plaatsen |
Donderdag 21 Augustus 2008 5:47 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Heeey ook creatief bezig geweest? Ben erg benieuwd naar het resultaat! |
Donderdag 21 Augustus 2008 8:21 pm |
|
|

|