|
|
|
suzy546
Eitje
| Speelgoed voor buiten de kooi |
|
|
Hey,
Ik heb een bonte boertje, ze is zo'n 5 maanden en is vaak buiten de kooi. Aangezien ze erg graag dingen kapot maakt, probeer ik bijvoorbeeld wilgentakjes neer te leggen waar ze mee kan spelen. Deze worden echter compleet genegeerd en ik vraag me af wat voor speeltjes ik verder buiten de kooi kan houden waar ze mee kan spelen en die ze gewoon kapot kan maken. Kan ze overigens het verschil leren tussen dingen die ze wel en niet kan slopen?
groetjes Suzanne |
Dinsdag 14 Juni 2011 4:01 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Gaaitjes zijn slopers en dat kan je helaas niet wijsmaken wat ze wel en niet mogen slopen. Wat je kan doen is een rolletje toiletpapier laten versnipperen (let er op dat je naturel papier heeft en niet met een geurtje of zo), ze slopen ook graag hout dus houten blokjes is ook altijd fijn. Hier zijn ze ook altijd graag bezig met speelgoed van de kringwinkel (rammelaar en zo), stevig speelgoed maar dit is onder toezicht te doen uiteraard. |
Woensdag 15 Juni 2011 5:18 am |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Hier zitten de gaaien op een speelboom.
je kan met hennep of sissaltouw en houten kralen hele leuke speeltjes knopen/vlechten.
Kartonnendoosjes zijn leuk om te slopen.
Verder heb je heel veel gaaienspeelgoed te koop op de diverse sites.
En zoals Sarah al zegt. babyspeelgoed. plastic sleutelbosjes. plastic ringen |
Woensdag 15 Juni 2011 10:34 am |
|
|
suzy546
Eitje
hey,
oke erg bedankt voor de reactie ik zal het zeker eens gaan proberen, de wc rolletjes is ze al bekend mee, maar om de een of andere reden zet ze die om haar hoofdje heen en raakt dan in paniek tot ik haar naam roep, dan blijft ze stil zitten tot ik het eraf gepakt heb. |
Woensdag 15 Juni 2011 7:09 pm |
|
|
Sarah
Moderator

heeft mijn BB ook nog gedaan, die schoot in paniek om daarna als een clown terug hetzelfde te gaan doen. als je gaaitje dat doet dan geef je het beter niet zonder dat je er bij bent, je weet maar nooit hé. |
Vrijdag 17 Juni 2011 9:00 am |
|
|
|
|
suzy546
Eitje
hey,
nee idd, eerst legde ik het altijd in haar kooitje om ermee te spelen, maar toen ik merkte dat ze steeds om der hoofdje heen deed ben ik het alleen nog maar gaan geven als ik erbij ben. Wil niet dat er iets met haar gebeurd omdat ze in paniek is. |
Vrijdag 17 Juni 2011 9:03 am |
|
|
Sarah
Moderator

Groot gelijk heb je hoor. Gaaitjes zijn zo goed in zichzelf in de nesten werken dus goede beslissing van je.  |
Vrijdag 17 Juni 2011 9:04 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Speelgoed voor buiten de kooi |
|
|
Eerlijk gezegd weet ik niet of je ze kan leren wat wel en wat niet stuk mag. Volgens Hooimeijer wel maar mij is het nog niet gelukt.
Zazu is de afgelopen jaren wel veel minder gaan slopen door zijn foraging speeltjes. Hij onderzoekt nu heel voorzichtig of hij iets kan bewerken zodat er eten uitkomt ipv het speeltje eerst te vermoorden en daarna pas te kijken of er misschien iets lekkers in zat. Soms echter, verliest hij wel z'n geduld. (We hebben allemaal onze dagen.. )
Maar.. Zijn kattenbelletjes niet iets voor je bonte boertje? Iago vond die als klein vogeltje echt geweldig! |
Vrijdag 17 Juni 2011 6:39 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hier zijn kattebelletjes ook altijd top geweest, al kan ik ze er ook niet alleen mee laten maar zolang je er bij blijft is het altijd leuk ze daarmee bezig te zien. |
Zaterdag 18 Juni 2011 1:28 pm |
|
|
Maris.
Eitje
|
Wat gebeurt er hier als ik Sjors een kattenbelletje geef?
Juist ja, springt hij omhoog, en komt niet meer in de ruimte waar ik het kattenbelletje heb gegeven.
Maar Sjors is naja .. . Sjors. .. |
Zaterdag 18 Juni 2011 8:40 pm |
|
|
|
|
suzy546
Eitje
hey,
ja ik denk dat ik dat dan maar eens probeer, en als hij bang is leg ik het denk ik eerst een tijdje naast zijn kooi en daarna erin, denk dat dat wel helpt. Dat heb ik ook bij zijn spiraal gedaan waar hij op kan zitten en na twee weken vond hij hem geweldig. |
Dinsdag 21 Juni 2011 9:29 am |
|
|
Sarah
Moderator

Dat is een goede manier van aanpakken suzy |
Zaterdag 25 Juni 2011 11:08 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:21 pm