Sunny

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Sunny  Reageer met quote  

Ja, ik ben goed in het schrijven van topics over mijn gaaien, maar het wordt een zooitje als ik voor elk dingetje weer een nieuw onderwerp maak, dus hier een topic over Sunny, onze reuze bonte boer. Laughing

Al een aantal keren hoorde ik een geluidje wat ik niet kende. Het klinkt een beetje zoals Cleo (van Laura B) "Kiekeboe" zegt, met zo'n hoog stemmetje. Nou, jullie hebben de andere gaaien, Otto, Weekamp en Sterre wel gehoord en dat lijkt er dus niet op.
In eerste instantie dacht ik dat het Joris was, want die experimenteerd met geluiden en maakt ook wel eens hoge geluiden, maar toch vond ik het gek, want het leek zo op het geluid van Cleo.

En ja hoor, op een dag........ BETRAPT!!! Sunny begint andere geluiden te maken. Het lijkt een beetje op een "ja" wat hij met een hoog stemmetje zegt.

Zouden wij dan zoveel gaaien hebben die gaan praten? Vind ik wel apart. Otto zegt al het één en ander, Sterre is net begonnen, Weekamp maakt tegenwoordig ook een klank die wel erg op "Weekamp" lijkt en nuy Sunny die ook experimenteert.....en dat nog zonder goed voorbeeld van Joris!

Helaas kan ik het niet filmen van Sunny, want ik heb al mazzel dat ik überhaupt ontdekte dat hij het was. Hij doet het bij voorkeur als ik niet in de kamer ben.
Bericht Maandag 2 Maart 2009 2:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Sunny  Reageer met quote  

Hey wat leuk dat hij ook gaat praten. En nog wel met zo'n hoog stemmetje. Dat past toch niet bij zo'n grote bonte boer! Laughing
Bericht Maandag 2 Maart 2009 7:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Haha, ja daar had ik nog niet eens bij nagedacht! En dan Sterre met zo´n lage stem!! Beetje omgekeerde wereld! Laughing
Bericht Maandag 2 Maart 2009 7:58 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Leuk zeg. Je hebt inderdaad wel geluk dat je allemaal pratertjes hebt. Gezellige boel hoor Very Happy
Bericht Maandag 2 Maart 2009 8:22 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik ben wel verbaasd dat we zoveel pratertjes hebben. Alleen Luna maakt echt geen aanstalte iets te willen zeggen of een geluid te willen maken. Ze kan wel mooi fluiten, maar laat het eigenlijk niet horen.
Ik dacht ook dat er maar weinig bb waren die gingen praten, maar wij hebben er al 3 nu en Weekamp die komt ook nog wel..
Bericht Dinsdag 3 Maart 2009 8:31 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Luna zal wel denken"praten is zilver, zwijgen is goud" Mr. Green
Bericht Dinsdag 3 Maart 2009 8:44 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hmm, Luna moet er ook nog een woord tussenkrijgen natuurlijk Laughing Laughing Laughing , met al die kletskonten is dat vaak moeilijk, whahahaha
Bericht Dinsdag 3 Maart 2009 10:29 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nu moet je uitkijken met wat je zegt want ze leren het zoooo snel
Bericht Dinsdag 3 Maart 2009 1:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, dat deed ik al wel, zeker sinds Joris in huis is. Ik weet niet hoe lang zijn geheugen is. Zo van nu praat hij nog niet, maar wat als hij iets onthoud en dat later zegt....
Bericht Dinsdag 3 Maart 2009 4:18 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Sunny is zijn repertoire flink aan het uitbreiden. Hij zegt nu een zeer goed verstaanbare "Sunny" en "kiekeboe".
Verder vind ik hem denk ik wel de slimste gaai hier. Ik laat ze in de woonkamer soms lekker rondbanjeren zodat ze op ontdekkingstocht kunnen. Dan zet ik ze op de Novilon. De meeste gaaien blijven op de Novilon, maar Sunny is slimmer, die gaat snel naar het vloerkleed en blijft daar wel rondbanjeren. En dan kun je lokken wat je wil met de meest lekkere en leuke dingetjes om hem op de Novilon te krijgen, maar daar past meneertje voor hoor! Dat hij geen koude pootjes krijgt!!
Bericht Donderdag 15 Oktober 2009 12:36 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Slimme gaai hoor, het lijkt me erg gezellig al die kletsers, al zijn er dus bij die liever niet willen dat jij het weet Laughing
Bericht Donderdag 15 Oktober 2009 1:19 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hihihihi, slimmerd. Leuk als je dat leest. Veertje
Bericht Maandag 19 Oktober 2009 2:34 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

wat gezellig, nog een kiekeboe'er erbij!!! Veertje Veertje
Bericht Maandag 19 Oktober 2009 7:19 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:22 pm
  Berichten van afgelopen: