Te koop: Helaas moet Sjorsje weg!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Aanbod

Auteur Onderwerp
BBCVB
Eitje

Te koop: Helaas moet Sjorsje weg!  Reageer met quote  

Beste mensen,

Ik woon op kamers, en twee jaar geleden heb ik Sjorsje, mijn bonte boertje, gekocht. Aangezien ik steeds drukker en drukker word vind ik niet eerlijk ten opzichte van mijn beestje. Ik probeer haar zoveel mogelijk aandacht te geven, maar om eerlijk te zijn, krijgt ze niet zoveel als ze zou moeten verdienen.

Dus moet ik met pijn in mijn hart zeggen dat ik een beter adres voor haar zoek. Ik vind het absoluut niet leuk, maar ik vind als je een huisdier neemt, moet je daar de aandacht voor geven die ze verdienen, en op dit moment kan ik haar dat niet geven.

Mijn camera is kapot, dus ik kan geen foto maken. Zal binnenkort eentje lenen van mijn huisgenoot. Sjorsje is ongeveer 2 jaar oud (ik weet de exacte geboortedatum niet, maar toen ik haar kocht was ze nog heel jong) Sjors is erg op mij gericht, en ik moet eerlijk bij zeggen dat ze wel aan een nieuw iemand moet wennen. Maar zodra ze dat is, is het echt een vrijkous. Ze bijt mij nooit, maar een nieuw iemand moet wel de tijd nemen om een band op te bouwen. Nogmaals, het is echt een schatje!

Toen ik een half jaar op stage was in het buitenland was ze bij mijn nichtje (heb haar ook gevraagd of ze hem wil, maar daar moet ze nog over na denken) daar hadden ze honden, en dus is mijn meisje daar ook aangewend.
Daarnaast heb GENDIKA verklaring, dat ze negatief getest is op PBFD en Polyoma.

Ik kan wel uren door gaan over haar, maar als mensen geinteresseerd zijn kunnen ze me beter mailen, of een persoonlijk bericht sturen.

Handelaren hoeven absoluut niet te reageren. Ik zoek een adres voor sjors waar ze genoeg aandacht krijgt, en een heleboel liefde. Graag zou ik willen dat ze in haar eigen kooi blijft.

Groetjes
Bericht Woensdag 23 Juni 2010 10:18 am
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

goh wat jammer. kan me indenken dat je het erg vind. en als je Sjors eens een vriendje geeft zodat ze toch aandacht heeft. hoeft niet perse hetzelfde ras te zijn, maar zou dat geen optie zijn. kan ze toch bij je blijven en ze heeft een vriendje om samen mee te zijn.
Bericht Woensdag 23 Juni 2010 12:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
BBCVB
Eitje

Reageer met quote  

dank voor je reactie, helaas is het geen optie om een ander vogeltje erbij te plaatsen. Het gaat me juist om de tijd, en zoals ik het nu zie, betekent het wel dat sjors dan een maatje heeft, maar nog steeds hou ik het probleem van tijd, en dan vind ik het niet eerlijk ten opzichte van 2 vogels.
Bericht Vrijdag 25 Juni 2010 11:08 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als twee vogeltjes samen zijn, hebben ze ons niet meer nodig om aandacht van te krijgen. dat is het juist. omdat jij nu minder tijd hebt om aandacht te geven, is het misschien een optie om een vriendje te geven zodat ze tijd aan elkaar kunnen geven. de momenten dat jij dan thuis bent kan je ze gerust aandacht geven maar je hoeft je niet schuldig te voelen dat ze zo lang alleen zijn.
ik merk het aan mijn vogels. die hebben elkaar en daardoor ook geen probleem dat ze het grootste deel van de dag alleen zijn.
natuurlijk respekteer ik je beslissing als je toch met de verkoop door wilt gaan, maar misschien zoek je het te ver. dit zou een oplossing kunnen zijn. denk ik dan hoor.
Bericht Vrijdag 25 Juni 2010 11:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
laura20
Eitje

Reageer met quote  

hallo,

wat erg dat u sjorsje weg moet doen.

ik heb zelf een meyerpapegaai van 4 jaar oud. eenjaar geleden heb ik een bonte boer er bij genomen omdat zij het zo goed met elkaar konden vinden. ze waren dikke vriendjes en alles ging goed.

tot mijn grote verdriet, is mijn bonte boertje ginny zondag avond gegrepen door 2 vreemde honden die via de voordeur naar binnen zijn gerend en doodgebeten. het was in een flits gebeurd en de voordeur stond maar even open. gebroken dat ik ben is mijn lieve kleine meyer er ook kapot van. ik wil niet te snel van stapen lopen door al gelijk een nieuwe erbij te zetten, papegaaien moeten zo iets ook eerst kunnen verwerken. ik ga eerst op vakantie en dan gaat hij natuurlijk mee voor een maand.
daarna wil ik weer op zoek gaan voor mijn kleine vriend.

ik kwam uw berichtje toevallig tegen, vandaar dat ik toch even wilde reageren. stel dat u over die tijd neit verkocht heeft, neem ik graag contact met uw op.

sjors komt dan in een liefdevol huis met een vriendje als ze het kunnen vinden natuurlijk en genoeg aandacht.

graag hoor ik van u groetjes
Bericht Woensdag 14 Juli 2010 11:38 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

@Laura20, welkom op de site, veel plezier hiero...
Hier kan je je voorstellen, zodat iedereen kennis kan maken met je, http://www.fluffies.org/nl/ste.....-vf23.html

Ook ik wil mijn serieuze belangstelling tonen in sjorsje...

Ik heb zelf 2 grijze roodstaarten, Bobbie & Chefke, 5 & 1,5 jaar oud.
2 donderstenen, maar super lief (voor mij dan,haha)
Daar deze monsters helemaal naar mij zijn toegetrokken, zoekt mijn vriendin een BBtje. ( Ze is een aantal keer tot op het bot gebeten, en heeft weinig vertrouwen in mijn monsters)

Voor haar is een kromsnavel met een maatje kleiner beter, zal daar minder schrik van hebben.
Het idee, om er een BBtje bij te nemen, bestaat al langer, tot op heden nog niet doorgezet.

Sjorsje is een popje?
In wat voor kooi woont Sjorsje?
Wat is de vraagprijs, of gaat het meer om een leuk opvang adres?

Ook bestaat er de mogelijkheid om Sjorsje van tijd tot tijd te komen opzoeken, als je dat zou willen.
Mocht Sjorsje naar ons toe komen, geef ik je elke week een update, hoe het gaat, met foto's natuurlijk...!

Helaas kunnen we niet PM-en op deze site, ik wacht je bericht af.

MzL, Windkracht13
Bericht Donderdag 15 Juli 2010 7:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb het onderwerp even verplaatst naar het aanbod topic, het is wel al een enigszins ouder onderwerp en ik heb bbcvb geloof ik niet meer gezien hier, afwachten dus!
Bericht Donderdag 15 Juli 2010 9:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sipsa
Net uit het ei

Reageer met quote  

is sjorsje nog aanwezig bij u ?
wij willen heel graag een bb aanschaffen .
Bericht Zondag 2 Januari 2011 8:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

heb dr al een poos niks van gehoord... Wink
Bericht Zondag 2 Januari 2011 8:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Verdi
Eitje

Aangeboden:Verdi, Bonte Boer zoekt lief baasje en nieuw huis  Reageer met quote  

Gelukkig via via op dit forum terecht gekomen, want ik ben op zoek naar een lief baasje voor mijn bb Verdi.
Door gezondheidsproblemen (handen/polsen met operaties voor de boeg) is het helaas voor Verdi, mijn bonte boertje, beter als hij een ander lief baasje krijgt.

Hij is van begin 2010, handopfok dus supertam en ondanks dat hij aanhankelijk is, is hij eigenlijk lief voor iedereen en absoluut niet schichtig of bang. Kerngezond, levendig en ondeigend op z'n tijd.
Een lief 'dondertje' die absoluut meer verdient dan ik hem nu kan bieden.

Hij gaat absoluut niet naar een handelaar, maar liefhebbers zoals op dit forum mogen me zeker mailen. Hij heeft een eigen kooi waarin hij zich goed voelt, die mag hij dan ook zeker houden, en ik heb zelfs nog een gloednieuwe kooi op wieltjes in de originele verpakking. Had ik voor hem bedacht als de kamer van laminaat was voorzien. Afstand van hem doen lag dus zeker niet in de planning.

Ik vind het vreselijk, maar als ik weet dat hij goed terecht komt zou dat wel een pak van m'n hart zijn! Voor je makkertje wil je toch altijd het beste?!
Groetjes, Carolina
Bericht Zondag 23 Januari 2011 5:21 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hoihoi,

Misschien is het handig als je even laat weten of je lieverd getest is op de meest voorkomende ziektes (voor velen van belang) en wat je ervoor wil hebben.

Groetjes
Sarah
Bericht Maandag 24 Januari 2011 2:56 pm
Verdi
Eitje

Verdi  Reageer met quote  

Verdi zelf is voordat ik hem kreeg getest, die uitslagen heb ik alleen niet, maar hij is gezond. Omdat ik zelf behoorlijk gevoelig ben vor van alles en nog wat ben ik - nadat ik hem in huis had - 2 x getest op bijv. papegaaienziekte en was dus negatief, wat betekent dat hij geen drager is.

Over de prijs valt natuurlijk te praten, want een lief baasje vind ik écht het allerbelangrijkst, maar omdat ik zelf 395 voor hem betaald heb nog los van de kooi (110) en alle spullen erin, zit ik te denken aan 250, maar nogmaals: een lieve baas gaat me voor alles, de prijs is bespreekbaar!

Omdat ik al binnen niet al te lange tijd geopereerd zal moeten worden, zou het me echt wat waard zijn als hij een baasje en een nieuw thuis heeft, want iedereen op een forum als dit zal weten dat het geluk van je gaaitje toch wel heel veel waard is!!
groetjes Carolina
Bericht Maandag 24 Januari 2011 4:30 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

pfff, ik wou dat ik je kon helpen meid. Maar, ik woon ten eerste in België en kan er momenteel geen extra kosten voor doen. Ik heb onze BB ook geadopteerd, deze had spreidpootjes en die hebben we dan laten behandelen en nu kan hij weer alles wat hij moet kunnen.

Hij is niet echt vriendelijk voor andere gaaien maar ze hebben elk hun dingen hier dus dat lost zichzelf op. Hoop zo dat je snel een leuk en goed baasje vindt. Het zou voor jou een geruststelling zijn als je lieverd een goed huisje heeft. Troosten
Bericht Maandag 24 Januari 2011 10:44 pm
Sipsa
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi verdi ,
ik zou je best willen adopteren ...
heeft u al een goed huisje gevonden ??
groetjes....
Bericht Dinsdag 25 Januari 2011 8:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:24 pm
  Berichten van afgelopen: