Trainen met Mees, maar dan ....

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
Mariss
Vlieger

Trainen met Mees, maar dan ....  Reageer met quote  

blijkt hij bang te zijn voor de targetstick die ik in gedachten had. Stom! Stom!
De targetstick is een suikerspinstok en als ik het langzaam naar hem toehaalt springt hij in paniek weg.

Enig idee hoe ik dat kan oplossen? Ik moet het wel doen met een targetstick, want hij is ook bang voor mijn handen als ik over hem heen ga.
Bericht Zaterdag 3 Juli 2010 8:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat als je die stick eens een paar dagen gewoon naast de kooi laat liggen.dan kan hij hem zien en er aan wennen. misschien dat het dan wat beter gaat
Bericht Maandag 5 Juli 2010 6:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Precies, ook aan de stok moet hij wennen, leg hem eerst een poosje naast de kooi en dan een poosje in de kooi...strooi er na verloop van tijd wat lekkere zaadjes naast of over....baby stapjes per keer.
Ik heb Pipo ondertussen zover dat hij op de eettafel wil zitten, daar train ik altijd en hij stapte of niet af of sprong op de grond.... Mr. Green
Geduld is het toverwoord...
Bericht Maandag 5 Juli 2010 7:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe gaat het nu? Is hij gewend aan de stok?

Je kunt ook een breinaald geburiken en dan de kant met de punt in je hand en het gekleurde dopje als target Wink
Bericht Dinsdag 3 Augustus 2010 8:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:24 pm
  Berichten van afgelopen: