Vanaf wanneer zelfstandig eten?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
Heidy
Net uit het ei

Vanaf wanneer zelfstandig eten?  Reageer met quote  

Hoi allemaal,

Sinds iets meer dan twee weken woont Buddhi bij ons. Buddhi een meyer dame. Ze zit nu op 2 voedingen per dag (is op 24.03.10 geboren). Vanaf wanneer mag ik er vanuit gaat dat tante pollewop zelfstandig gaat eten/vanaf wanneer mag ik haar voedingen gaan terugbrengen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Heidy
Bericht Dinsdag 8 Juni 2010 11:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

"Tante Pollewop" Laughing Laughing Laughing Veertje

Gefeliciteerd met die kleine spruit hoor. 2 voedingen, dan neem ik aan dat je ook al trosgierst aan kan bieden, wat eivoer, wat zaadjes en pellets misschien (pellets misschien ff weken), probeer zoveel mogelijk gezonde dingen aan de bieden, in het begin gaan ze ermee spelen maar zo leren ze het ook echt eten. Probeer ook echt in verschillende vormen aan te bieden, zo leren ze niet te kieskeurig te zijn.

Het meest verstandige is dat je 1 voeding per keer beetje per beetje gaat afbouwen, ineens is te drastisch en niet goed voor je gaai. Die beetjes die je gaat afbouwen is ideaal voor je gaai om te leren eten en die beetjes die ze dan minder krijgt zijn makkelijker te leren zelf bij te vullen, zo is het hier nooit een probleem geweest ze zelfstandig te krijgen en dit was ook de methode dat ik van mijn kweker meekreeg.
Bericht Dinsdag 8 Juni 2010 11:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:24 pm
  Berichten van afgelopen: