Mijn jardine lijkt wel verlatingsangst te hebben en dat gaat gepaard met een hoop geschreeuw. Zo erg af en toe dat ik en de rest hier er gek van worden.
Als er iemand de uit beeld is of de voordeur uit loopt begint het geschreeuw en dat soms zeker één uur aan een stuk. Hij heeft al door als je weg wil, dan wordt hij al zenuwachtig.
Als ik boven ben en hij zit steeds te schreeeuwen zet ik hem wel eens in de straf kooi, verder negeer ik het. Moet zeggen dat het steeds moeilijker wordt.
Hij heeft wat minder aandacht gehad de laatste tijd maar nu niet meer. Het schreeuwen wordt alleen niet minder. Hij is pas 6mnd oud en wil niet dat het een schreeuwer wordt natuurlijk....
Heeft iemand nog meer tips, die zijn van harte welkom !!
Loop rustig de kamer uit en als hij begint te schreeuwen. laat je iets vallen op de grond. (je bent nog steeds niet in beeld)
Hij zal naar alle waarschijnlijk heid even afgeleid zijn.
Nu kom je binnen en negeer hem. Ga even wat doen. na 2 a 3 minuten. geef je hem even positieve aandacht. beloon hem met je stem en evt een pijnboompitje. ga nu weer de kamer uit.
herhaal dit een aantal malen achter elkaar een paar keer per dag.
het gaat echt tijd kosten
Woensdag 22 September 2010 7:27 am
Nel Vlieger
Zéker niet naar hem toelopen en in de strafkooi zetten: negatieve aandacht is óók aandacht.
De tip hiervoor vind ik zeer zinvol.
Donderdag 23 September 2010 11:21 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:24 pm