|
|
|
NvM
Eitje
|
| Verschil |
|
|
Hallo
Ik ben me een beetje aan het orienteren op een kleine papegaai.
Nu zit ik zelf te denken aan een bonte boertje, meijer of roodbuik papegaai. Maar ik geloof dat die laatste niet zo makkelijk aan te komen is en behoorlijk prijzig.
Kan iemand mijn het verschil in gedrag e.d. van deze vogels vertellen?
En evt. gegevens van een kweker doorgeven?
Groetjes Natasja |
Maandag 13 April 2009 9:24 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Verschil |
|
|
Allereerst welkom hier!
Volgens mij komt het gedrag redelijk overeen. Mag ik vragen waarom je voor de poicephalus soorten gaat?
Zelf woon ik samen met een bonte boer (bijna 10 jaar alweer.. ) en ik vind bonte boertjes redelijk gemakkelijk in de omgang. Er stond hier op het forum iets over verschillen qua karakter.
Ik meen dat Kea met alle drie de soorten kweekt. Hij test ook op ziekten. (Heel erg belangrijk) http://www.fluffies.org/nl/geb.....hp335.html |
Dinsdag 14 April 2009 6:02 am |
|
|
NvM
Eitje
|
Hoi,
De reden dat ik voor een kleine soort ga is omdat ik deze vogeltjes heel leuk vind. Ik heb een grijsje gehad, maar mijn zoontje bleek allergisch. Dus die heb ik helaas weg moeten doen. Nu hebben we een tijdje een logeetje agaprnis gehad en dat ging heel goed. En als je eenmaal besmet bent met het virus dan kun je gewoon niet meer zonder deze vogeltjes leven. Daarom ook een klein gaaitje. Deze brengt minder stof met zich mee als een grijsje en het bleek goed te gaan met mijn zoontje.
Groetjes Natasja |
Dinsdag 14 April 2009 7:03 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Een grijsje is inderdaad een stofvogel. Misschien is het handig om eerst op bezoek te gaan bij de kweker en je zoontje zich te laten onderdompelen in de allergenen van die vogelsoort?
Dan weet je meteen zeker of hij tegen dat vogeltje kan. (Zo heb ik het ook gedaan.. Ik ben ook allergisch geweest/het komt weer terug) |
Dinsdag 14 April 2009 8:22 am |
|
|
NvM
Eitje
|
quote:
Originally posted by Sue
Een grijsje is inderdaad een stofvogel. Misschien is het handig om eerst op bezoek te gaan bij de kweker en je zoontje zich te laten onderdompelen in de allergenen van die vogelsoort?
Dan weet je meteen zeker of hij tegen dat vogeltje kan. (Zo heb ik het ook gedaan.. Ik ben ook allergisch geweest/het komt weer terug)
Bedankt voor je reactie. Maar bedoel je dat de allergie teruggekomen is?
Gr. Natasja |
Dinsdag 14 April 2009 1:39 pm |
|
|
NvM
Eitje
|
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Allereerst welkom hier!
Volgens mij komt het gedrag redelijk overeen. Mag ik vragen waarom je voor de poicephalus soorten gaat?
Zelf woon ik samen met een bonte boer (bijna 10 jaar alweer.. ) en ik vind bonte boertjes redelijk gemakkelijk in de omgang. Er stond hier op het forum iets over verschillen qua karakter.
Ik meen dat Kea met alle drie de soorten kweekt. Hij test ook op ziekten. (Heel erg belangrijk) http://www.fluffies.org/nl/geb.....hp335.html
Bedankt voor je reactie.
Helaas doet de gebruikerspagina van Kea het niet.
Weet iemand hoe ik anders met hem in contact zou kunnen komen?
Groetjes Natasja |
Dinsdag 14 April 2009 2:09 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik zal Sue vragen om je een mailtje te sturen, kan ff duren, maar deze avond, ten laatste morgen heb je het mailtje.  |
Dinsdag 14 April 2009 2:43 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Bij mij werkt de pagina wel maar ik heb Sue net een mail gestuurd dus zal ze wel met je rechtstreeks reageren.  |
Dinsdag 14 April 2009 2:45 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
ik zal wel eerst op bezoek gaan want een allergie kan zo terug komen. Maar omdat hij jong is kan hij er ook overheen gekomen zijn.
Maar wat sue zegt ga eens langs bij een kweker  |
Dinsdag 14 April 2009 4:14 pm |
|
|
|
|
floranne
Beginnende vlieger
kea * mailadres verwijderd* is het è-mail.Hij kijkt wél na(maar niet dagelijks),want ik krijg zo ook antwoorden.
Kea is echt héél goed en de keuze van een langvleugel ook ,hebben wij ook gedaan , omdat er inderdaad gezegd wordt dat ze minder stof geven (dochter en echtgenoot zijn ook héél allergisch hier!)
Maar eerlijk gezegd , alle dagen moeten we toch extra poetsen en Picou moet toch vaak zijn badje nemen,want anders zijn er toch problemen... (ondanks ze beweren dat het geen stof geeft of vuil maakt).
[/b] |
Dinsdag 14 April 2009 9:13 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
Doet zijn gebruikerspagina het niet? Wat vreemd. Willen de foto's niet laden? |
Woensdag 15 April 2009 7:19 am |
|
|
Sarah
Moderator

Floranne, het is beter om geen mailadressen van anderen zomaar op de site te zetten, ik had Sue al een mail gestuurd om het mailadres door te sturen maar beter van geen mailadressen zomaar op de site te zetten zonder dat te persoon zelf daar toestemming voor geeft  |
Woensdag 15 April 2009 7:34 am |
|
|
|
|
floranne
Beginnende vlieger
spijt me! |
Woensdag 15 April 2009 8:33 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by NvM
Daarom ook een klein gaaitje. Deze brengt minder stof met zich mee als een grijsje en het bleek goed te gaan met mijn zoontje.
Ik heb ook last van allergieen en astma en van mijn roodrug en pyrrhura heb ik inderdaad weinig tot geen last.  |
Woensdag 15 April 2009 9:31 am |
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by floranne
spijt me!
Het is je vergeven hoor , we zijn allemaal mensen.  |
Woensdag 15 April 2009 10:02 am |
|
|