Voeding Jardiene

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
SolShow
Net uit het ei

Voeding Jardiene  Reageer met quote  

Nou weet ik dat er hier een paar mensen zijn met een Jardiene. En nou vroeg ik mij af wat hun te eten krijgen. Toen ik Freddy had en hij zelfstandig was, de eerste twee weken at hij keurig zijn pellets tot en met de kruimel op (zupreem fruitblend). En ergens is het "fout" gegaan. Hij weigert pellets en een bakje zaad (versele laga) gaat schoon op. Wel is hij gek op "nat" voer, zoals fruit,groenten en kookpotjes hier smult hij hevig van en is zijn basis voer dus zaad geworden afgewisseld met het natte voer. Daar kruimel ik dan wat pellets door.

Maar vroeg mij toch af,... Of jullie jardiene wel pellets (graag) eet? Ik heb namelijk vaker gehoord dat deze niet echt de pellets waarderen maar zeker wel het natte voer. Sjors(mijn grijsje) eet wel keurig pellets die vind ze heerlijk. Maakt haar eigenlijk niet uit welk.
Bericht Maandag 20 December 2010 5:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Mijn jardine eet altijd pellets, van Harrison's. Ze krijgt de korrels high protency (met oranje etiket) en de brokken Adult lifetime coarse(met donkerblauw etiket).
Ze eet dit graag en zonder problemen.
Mijn vogels hebben een tijdje Zupreem fruit (de gekleurde dus) gekregen maar ik vond hun verenkleed slechter worden, ze aten het niet graag en ze kregen er dunne poep van. Het is de helft goedkoper dan de Harrison's maar persoonlijk vind ik hun verenkleed mooier en de poepjes ook als ze Harrison's eten (en ze vinden het lekkerder). De zakken met de groene etiketten vinden ze overigens niet zo lekker. Hiervoor in de plaats dus de oranje zakken, iets duurder maar ook wat volwaardiger. Is eigenlijk voor vogels die moeten herstellen etc.
Bericht Dinsdag 21 December 2010 4:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
dennis.l
Kuikentje

Reageer met quote  

Mijn jardine at eerst ook Harrison's maar dat at hij heel slecht, nu geef ik hem zupreem natural. Dat eet hij echt goed. Echt erg vind ik het niet natuurlijk gezien het prijsverschil.
Geen last van dunne ontlasting of slecht verenkleed.
Geef hem nog wel noten zoals walnoot, hazelnoot, macadamia enz. Ook palmolie en wat stukjes groente en fruit.
Bericht Zondag 26 December 2010 7:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
SolShow
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ja ik had eerst zupreem gekocht fruitblend, die heeft Hij twee weken goed gegeten toen wou die ze niet meer dus mijn fout steeds zaden gegeven. Nou Had ik van de week harrisons gegeven high potency brokken de rode zak alleen heb het idee dat ie het alleen verkruimeld ipv echt eet. Scenic raakt ie niet eens aan.. Dus heb weer harrisons besteld en dan maar strenger proberen. Nu krijgt hij zaad, kookpotje, kiemzaad, noten vooral walnoot vind ie heerlijk.. Dus ben benieuwd als de harrisons er weer zijn mijn grijsje eet die wel goed.
Bericht Zondag 26 December 2010 10:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
SolShow
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ja ik had eerst zupreem gekocht fruitblend, die heeft Hij twee weken goed gegeten toen wou die ze niet meer dus mijn fout steeds zaden gegeven. Nou Had ik van de week harrisons gegeven high potency brokken de rode zak alleen heb het idee dat ie het alleen verkruimeld ipv echt eet. Scenic raakt ie niet eens aan.. Dus heb weer harrisons besteld en dan maar strenger proberen. Nu krijgt hij zaad, kookpotje, kiemzaad, noten vooral walnoot vind ie heerlijk.. Dus ben benieuwd als de harrisons er weer zijn mijn grijsje eet die wel goed.
Bericht Zondag 26 December 2010 10:23 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier krijgt Pipo 's ochtends een beetje zaad en verder pellets. Hij krijgt niks anders aan zaad en noten tot die op zijn. De pellets gaan eigenlijk altijd op, en dan krijgt hij nog een lekkere noot en soms nog wat zaad. Dit naast , fruit, groente, bonenmix en kiemzaad uiteraard.
Bericht Dinsdag 28 December 2010 11:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
floranne
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hier doen we nog steeds-elke morgen- ons best met pellets te geven. Maar hij toont echt wel dat hij dit "eet" voor ons plezier, want hij bijt alles stuk zonder te eten (of toch heel weinig).
Maar 1/3 de passievrucht, maïs,zoete aardappel (zeer weinig),erwtjes,-paprika,tomaat,sla,wortel(soms),appel( soms) en geroosterd donker brood( ook zeer weinig) eet hij wel heel graag.
En zaadjes krijgt hij ook een beetje.
Er is een tijd geweest dat hij cedernoten en palmnoten( die wij openden voor hem) wilde eten, maar net als zijn pellets ,was dit soms toch wel met heel veel moeite.
Bericht Vrijdag 15 Juli 2011 11:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Er zijn hier dagen dat Pipo wat minder goed zn pellets eet, meestal is dat met een dagje weer over. Ik raap ook gerust de gebroken pellets van de bodem om die weer in zn bak te gooien. Als ik dat consequent doe, dan eet hij het prima. Pipo is niet van de groenten, dus die pellets moeten gewoon....gelukkig lust hij wel graag kiemzaad en bonenmix. Het niet eten van pellets is toch vaak een machtspelletje en wij vinden onze beesten al snel zielig..... Stom! Stom!
Bericht Zondag 17 Juli 2011 9:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:25 pm
  Berichten van afgelopen: