Voer opgeven

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
suzy546
Eitje

Voer opgeven  Reageer met quote  

hey,

Ik zat net met mijn bonte boertje te knuffelen en op eens begon hij allemaal voer op te geven, is dit slecht als het naar een baasje gedaan wordt?, moet ik hem dit afleren?Hij kan zijn eigen voer tenslotte beter gebruiken dan mij :p
Bericht Vrijdag 17 Juni 2011 9:20 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Voer opgeven  Reageer met quote  

Oh dat is een teken van genegenheid. Probeer het niet aan te moedigen, maar hem af te leiden. Dit kan namelijk (ongewenst) partnergedrag in de hand werken. Wink
Bericht Vrijdag 17 Juni 2011 6:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

afleren is niet altijd even makkelijk want een bonte boer is hier nogal gevoelig voor voor dat opgeven van voedsel maar je kan wel proberen het te minderen door hem niet al te veel te knuffelen, een aai over zijn kopje is ook leuk. Probeer de erogene zones te vermijden (rug, onder de vleugels, tussen de poten). Verder kan je hem ff met rust laten en niet kijken als hij het weer doet, hier lukt dat in elk geval wel en is onze Bonte boer snel weer "afgekoeld" Laughing
Bericht Zaterdag 18 Juni 2011 1:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
suzy546
Eitje

Reageer met quote  

hey,

oke heel erg bedankt voor de reactie, ik heb hem idd geprobeerd af te leiden en dat leek wel te helpen.
Bericht Dinsdag 21 Juni 2011 9:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Veertje Veertje ze doen het nog wel hoor maar zolang je het niet toe gaat juichen dan is er verder niet veel aan de hand. Je doet het goed zoals je nu doet dus meer kan je niet doen.
Bericht Donderdag 23 Juni 2011 8:38 am
sweeth
Vlieger

Reageer met quote  

Wat grappig Razz nog nooit eerder gehoord..
Bericht Donderdag 23 Juni 2011 4:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey sweeth, ik moet zeggen dat het bij bonte boertjes nogal makkelijk voorkomt. onze grijze doet het niet maar die kleine smurf kan er wat van als je niet oplet.
Bericht Zaterdag 25 Juni 2011 11:01 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:25 pm
  Berichten van afgelopen: