Vraagje over gewicht en voeding

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
Huppelkut
Eitje

Vraagje over gewicht en voeding  Reageer met quote  

Ik heb mijn bonte boertje nu 2 dagen en ik heb haar vanmorgen voor het eerst gewogen. Ze woog nu 114 gram is dit genoeg? Ze is pas 16 weken.

Bij de kweker at ze nutribird pellets (icm. met fruit en zaadjes natuurlijk)
Ik wil haar graag overzetten op ecobird, kan ik dan dezelfde pellets als mijn aga's geven maar dan 1 a 2x in de week wat grit over haar eten strooien voor het extra calcium wat ze nodig heeft? Of kan ik beter ecobird calcium bestellen voor haar?

Oh en nog een los onbelangrijk vraagje, houden bonte boertjes ook van sleepy teepy's? Onze aga's slapen in een muts dus dan kiezen ze zelf hoelang en wanneer ze slapen het lijkt me makkelijk als zij dat ook kan doen.
Bericht Dinsdag 19 Juli 2011 11:42 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Vraagje over gewicht en voeding  Reageer met quote  

Niet te veel naar het gewicht kijken hoor! De bouw maakt erg veel uit. Iago is niet zo gek zwaar, maar ik weet dat de bonte boertjes van Jamy_nl 170 gram wegen.

Iago is dol op tentjes. Hij wordt er alleen nogal hitsig van. Met zo'n jong vogeltje hoef je daar natuurlijk geen last van te hebben. Smile)
Bericht Dinsdag 19 Juli 2011 12:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Huppelkut
Eitje

Re: Vraagje over gewicht en voeding  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Niet te veel naar het gewicht kijken hoor! De bouw maakt erg veel uit. Iago is niet zo gek zwaar, maar ik weet dat de bonte boertjes van Jamy_nl 170 gram wegen.

Iago is dol op tentjes. Hij wordt er alleen nogal hitsig van. Met zo'n jong vogeltje hoef je daar natuurlijk geen last van te hebben. Smile)

Ik had het idee dat ze vrij veel woog maar in theorie viel dat wat tegen haha! Maar alles is zwaar als je die mini's gewend bent!
Ik ga het gewoon goed in de gaten houden dat ze iig niet lichter word, dan zal het vast wel goed komen!

Wat geef jij Iago te eten qua pellets?
Bericht Dinsdag 19 Juli 2011 1:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:25 pm
  Berichten van afgelopen: