|
|
|
rico
Eitje
|
| Vragen over Rico ons nieuw bont boertje |
|
|
Hallo allemaal,
Wij hebben sinds vorige week een bont boertje aangeschaft.. Hij is ongeveer 10/11 weken oud. Hij is niet tam hij is gewoon door de ouders opgevoed.
We hebben hem nou een paar dagen even met rust gelaten om hem te laten wennen hij beweegt steeds meer en maakt steeds meer geluik
Maar ik heb een vraag..
Het liefst wou ik een tamme bonte boer ik dacht ook dat hij tam was omdat hij zo jong is maar dat is hij niet we kregen hem ook haast niet in zijn kooi omdat hij zo beet.
Maar kunnen we hem nog goed tam krijgen? ik praat wel veel tegen hem. en hoe moet ik dat opbouwen? ik ben bang dat ik niet met mijn hand in de kooi durf omdat ik heb gezien hoe erg ze kunnen bijten.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.  |
Dinsdag 1 September 2009 8:42 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Het is heel normaal dat je lieverd wat bang is nog voor jullie hoor, hij is weggehaald bij zijn ouders, uit de omgeving die hij enkel kent en gaat naar een nieuw huisje. Het is vooral heel erg belangrijk dat je niet te snel wil gaan, nu met je handen de kooi ingaan lijkt me nog te snel en vooral, ben je bang van het bijten dan wacht je zeker beter want ze zien dat je bang bent en gaan dat misbruiken.
Misschien heb je iets aan de volgende link
http://www.fluffies.org/nl/pap.....t4149.html
Maar vooral, neem eens een leesboek, ga langs de kooi zitten en kijk je gaaitje niet aan maar ga zitten voorlezen, doe dat verschillende dagen tot je ziet dat hij nieuwsgierig naar je is en dichterbij komt. Probeer dan iets aan te bieden door de tralies door, lukt dat ook dan kan je het deurtje open doen en van daaruit iets aanbieden, stap per stap dus.
Succes en hou je ons op de hoogte? |
Dinsdag 1 September 2009 8:53 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik sluit me helemaal aan bij Sarah. neem de tijd en heb geduld dan komt het wel. |
Woensdag 2 September 2009 6:59 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Succes met bovenstaande tips. Met tijd en geduld gaat dat helemaal goed komen  |
Woensdag 2 September 2009 9:14 am |
|
|
rico
Eitje
|
Hallo allemaal,
Het gaat al beter met Rico, ik kan hem al een pinda aangeven in zijn hok, vandaag is mijn vriendin hier geweest die heeft ook een bonte boer en die kon hem zo over zijn kop aaien dus ik heb het ook gedaan.
Ik heb alleen een vraag onze rico heeft 2 ringen om zijn poot om de ene een hele grote blauwe en nu zag mijn vriendin dat hij veel te strak zit! en je ziet ook wel een beetje vel voor de ring en erachter uit zijn pootje steken.
Het is mij nog nooit eerder opgevallen omdat hij er zo te zien ook geen last van heeft, maar misschien ook wel...
Ik hoop van jullie te horen. |
Woensdag 23 September 2009 4:07 pm |
|
|
WendyBroer
Beginnende vlieger
|
Je kan de ring laten verwijderen bij een vogelarts. |
Woensdag 23 September 2009 5:39 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

de ring hoort los rond de poot te kunnen draaien, als je het idee hebt dat dat niet kan, meteen naar de vogelarts!!!!!!!!!!!!!
Pinda's kun je trouwens beter niet voeren, hier zitten nogal eens schimmels in. Je kunt wel bijv. pijnboompitjes, hazelnoten, cashews e.d. voeren....fijn dat het beter gaat trouwens!!! |
Woensdag 23 September 2009 6:35 pm |
|
|
rico
Eitje
|
bedankt voor jullie reacties.
Heb een vogelarts opgezocht hier in de buurt en morgen bel ik om een afspraak te maken.. hij zit idd niet los om de poot. |
Woensdag 23 September 2009 6:56 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ow, dan is het inderdaad een ring die verwijderd moet worden, misschien dat hij je ook bijt omdat hij pijn heeft? zou kunnen natuurlijk. |
Donderdag 24 September 2009 8:03 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Hoe gaat het nu met Rico en hoe is het afgelopen met zijn pootje? |
Dinsdag 29 September 2009 7:00 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ben inderdaad ook wel erg benieuwd. Alles goed gegaan? |
Dinsdag 29 September 2009 8:42 pm |
|
|
rico
Eitje
|
Hey Hey,
Ik moet vrijdag morgen hem heen brengen, hij moet waarschijnlijk onder nacose.
Ik laat het jullie vrijdag weten hoe het gegaan is. |
Woensdag 30 September 2009 4:06 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Alvast heel veel succes en sterkte !!!  |
Woensdag 30 September 2009 6:40 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Is misschien wel beter dat er een roesje aan te pas komt ja, dan is de stress er zo niet en kan de arts ook rustig het ringetje verwijderen.
Veel succes en fijn dat je ons op de hoogte gaat houden. |
Woensdag 30 September 2009 8:14 pm |
|
|
rico
Eitje
|
Heey allemaal,
De ring is verwijderd, zijn pootje was verder niet kapot gelukkig,!  |
Zaterdag 3 Oktober 2009 5:33 pm |
|
|