|
|
|
Laura B
Moderator

| Wanneer gaat Pipo nou eens in de rui?? |
|
|
Al weken/maanden kijk ik vol verwachting tussen de veren op zn koppie en hals of ik al nieuwe pennetjes zie en speur ik in de kooi naar uitgevallen veren.....Een tijdje terug zag ik onder zn snavel twee pennetjes en was al helemaal blij....maar helaas, verder nog geen nieuwe veer gezien. Aangezien Pipo nogal eens ruw speelt ziet hij er een beetje uit als een ragebol en ben razend benieuwd of er bij een nieuw verenpak meer rood doorkomt, dus ben erg ongeduldig! Hoe verloopt de rui bij jullie gaaitjes...ook nog niks? Of juist al bijna klaar, zoals Cleo? Die gaat elk jaar rond dezelfde tijd in de rui, en is er nu bijna doorheen....  |
Maandag 28 Juni 2010 6:31 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik weet niet hoe oud pipo is, maar ik denk dat als het srtaks kouder gaat worden dat dan de rui in zal zetten. dat is bij die van mij tenmisnte zo. |
Dinsdag 29 Juni 2010 6:39 am |
|
|
esjo
Moderator

Herman zit er nog in - grotendeels klaar.
moeilijk te zeggen wanneer Pipo gaat beginnen  |
Dinsdag 29 Juni 2010 8:59 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Pipo wordt eind juli twee jaar.....Ik heb idd wel eens gelezen dat vogels doorgaans in de rui gaan als de dagen weer korter worden, dan gaat Cleo juist precies tegen die trend in. Dus bij jou gaan ze ook juist pas in de rui als het kouder wordt...Allemaal tegelijk?
Esjo, dus herman is ook al bijna klaar, misschien verschilt het dan per soort? |
Dinsdag 29 Juni 2010 9:04 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
bij mij gaan ze 2 keer in het jaar in de rui,. als het warmer wordt en straks als het kouder wordt. en allemaal tegelijk ja. ik heb zowel parkietjes als valkjes, als ook amazones en kaketoes.
de kleintjes staan buiten en de groten zitten binnen in de voliere, maar ook die ruien met het jaargetij als ik dat zo kan zeggen |
Dinsdag 29 Juni 2010 10:19 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hier zijn zowel Jos al Fluf er bijna klaar mee nu. Het ergste leed is geleden. |
Dinsdag 29 Juni 2010 9:21 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:25 pm
|
|
|
|
|
|