|
|
|
loulou
Net uit het ei
| wanneer mag baby bonte boer in een grote kooi |
|
|
Wij hebben een baby bonte boer van 8 weken.
Deze zit nog in een grote plastic bak, Hij probeerd om eruit te komen en wil graag klimmen.
Vanaf welke leeftijd is het toegestaan om te klimmen, wanneer mag hij op een stok zitten en wanneer zou hij naar een Normale kooi mogen verhuizen.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Alvast bedankt. |
Vrijdag 16 Juli 2010 9:01 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ik zou hem overdag gewoon eens een paar uurtjes in de kooi zetten. De stokken nog laag zodat hij niet van heel hoog naar beneden valt als hij op een stok gaat zitten.
Dan zie je snel genoeg wanneer hij er langer in kan.
Ik zal eens zoeken in mijn dagboek met hoeveel weken Herman in zijn kooi kwam.
Met 6 weken ging hij er overdag al een paar uurtjes in: http://www.fluffies.org/nl/flu.....;start=116
Met 9 weken woonde hij in zijn kooi
http://www.fluffies.org/nl/flu.....;start=113 |
Vrijdag 16 Juli 2010 10:00 pm |
|
|
loulou
Net uit het ei
Bedankt voor het antwoord. Hij kan wel op een stokje zitten, maar ik vind het eng.
Hij is behoorlijk aan het klimmen en gaat steeds tot boven aan de kooi, en ik ben bang dat hij naar beneden valt. Vandaar dat ik hem weer in de bak heb gedaan. Ik ga morgen even proberen hoe het gaat.
Ik heb een foto geplaats bij mijn papegaaien.
Groetjes |
Vrijdag 16 Juli 2010 10:10 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

http://www.fluffies.org/nl/flu.....try_id=597
Cleo was met acht weken ook al een volleerd stokzitter...laat m lekker op onderzoek uitgaan. Je kunt een lekkere dikke laag houtsnippers/houtkrullen neerleggen als je bang bent voor vallen en idd de stokken laag houden |
Vrijdag 16 Juli 2010 10:14 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ja, het is best eng als ze zo hoog klimmen en dan bedenken dat ze nog niet echt weten hoe ze naar beneden moeten. Heb het hier ook al 2 keer mogen meemaken, echt eng maar ze moeten het uiteindelijk leren, door te oefenen. Op de bodem zoveel mogelijk leggen dat de landing niet zo hard is, meer kan je niet doen en de stokken zo laag mogelijk laten nog. Proberen doen ze toch, kan je niets aan doen en is een stuk van het leerproces. |
Zaterdag 17 Juli 2010 8:56 am |
|
|
loulou
Net uit het ei
Piri zit nu in een grote kooi, 2 lage stokken en halverwege een theedoek gespannen zodat hij niet helemaal naar boven kan.
Het gaat eigenlijk best goed. Staan een paar foto's in mijn dagboek |
Zaterdag 17 Juli 2010 9:21 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Slim bedacht met die theedoek  |
Zondag 18 Juli 2010 9:09 am |
|
|