Wie weet er een goed boek over dit soort?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
Wendy80
Net uit het ei

Wie weet er een goed boek over dit soort?  Reageer met quote  

Goedemiddag,

Wij zijn nu aan het denken over de aanschaf van een Meyer of een Jardine. De Jardine vinden we er fantstisch uit zien, dus daar ligt nu onze voorkeur. Binnenkort hopen we ze in het echt te zien, dus dan zal de echte keus gemaakt worden.

Om alvast wat kennis op te doen, ben ik op zoek naar een goed boek. Weet iemand er misschien eentje?
En dan vooral gericht op opvoeding e.d.. En hoe je in de eerste maanden het beste met de gaai om kan gaan. We wilen natuurlijk wel heel erg lang plezier van hem hebben!

Ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen hierover.
Bericht Dinsdag 17 Februari 2009 1:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Wie weet er een goed boek over dit soort?  Reageer met quote  

Ehmmm er zijn veel goede boeken. Heb je voorkeur voor Nederlandse boeken of maakt dat niet zoveel uit?
Er is een boek van Bonny Talsma en dat is wel een goed basisboek.
Verder is het leesmateriaal van Barbara Heidenreich erg aan te raden.
Bericht Dinsdag 17 Februari 2009 8:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
boompie
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb zelf ook een Jardine papegaai Very Happy, nico is nu ongeveer 1,5 jaar. In begin heb ik weinig aan nico's opvoeding gedaan Mad , maar dat begon later een beetje tegen te werken. Nu volg ik het boekje van barbara heidenreich "Good Bird" (Engels), staat een hoop info in en is interessant om te lezen en helpt Very Happy .

Hier nog een link naar een site over het karakter van Jardines (ook engels).
http://www.wingscc.com/jardine/jfaqhome.htm
Bericht Woensdag 18 Februari 2009 5:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wendy80
Net uit het ei

Reageer met quote  

Bedantkt voor de info, ga maar wat bestellen binnenkort!

Waar heb jij Nico gekocht? Ik ben nu op zoek naar goede kwekers, en hoop dat jij een goede weet.
Bericht Donderdag 19 Februari 2009 12:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
boompie
Eitje

Reageer met quote  

Mijn papegaai heb ik via een dierenwinkel gekocht. Ik werd geholpen door een mevrouw die zelf ook papegaaien kweekte. Alleen had ze geen jardine van haarzelf maar via een andere goede kweker. Ik dacht dat ze nu wel jonge jardines had, anders moet je even hier kijken..

parrotlagoon.nl

groetjes
boompie
Bericht Donderdag 19 Februari 2009 7:28 pm
floranne
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Heb je ondertussen al een Jardine?
Wij hebben de allerliefste,sociale schat van de wereld bij de allerbeste kweker gekocht ,die ons nog steeds altijd bijstaat.Hij heeft momenteel jonge Jardines.(Kea is deze kweker).

Ons papegaai is Picou , je kan zijn uitstapjes bekijken , als je een idee wil hebben over dit soort.(onze kan wel nog maar een klein 10-tal woordjes,maar is voor de rest ook heel intelligent,vinden wij toch.)

Een boek dat wij zeer goed vinden , maar geen woord rept over Jardines="PAPEGAAIEN VAN A TOT Z" ven Thiely de Moor -van Kleef
Bericht Zaterdag 11 April 2009 4:06 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:25 pm
  Berichten van afgelopen: