|
|
|
BingoBango
Net uit het ei
| Zorro de BB is gariveerd |
|
|
Hallo allemaal vandaag is het de grote dag,zorro is namelijk om 13:00 geariveerd.Ik zit nu al een tijdje te wachten tot ie de grote stap maakt om de vanuit de transport kooi z'n nieuwe huis in gaat .Ik ga van de week een aantal foto's maken.Ik heb erg veel zin om met hem te gaan werken alhoewel ik twijfels heb over het geslacht aangezien er op de kaart staat "wetenschappelijke naam /Poicephalus Senegalus Senegalus" en bij bijzondere kenmerken dat het een oranje buik is,was het maar zo'n feest ik heb de desbetreffende dokter al gesproken en hij zou een nieuw certificaat op sturen.Nog even een vraag over slijtstokken nu heb ik weer gelezen dat je deze niet permanent in de kooi moet hangen maar,maar een paar dagen in de maand en dan wilde ik nog graag weten of ik een kleistok en een mineraalblok moet aanbieden die kleistok gebruikte ik wel voor mijn ara maracana maar ik kan hier niets over vinden voor een BB.
Ramon |
Vrijdag 21 Mei 2010 1:29 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Zorro de BB is gariveerd |
|
|
Gefeliciteerd met de thuiskomst van Zorro! Een lekkere pittige naam voor je vogeltje.
Volgens mij hoef je niet perse een kleistok aan te bieden hoor? Wat ben je van plan als voer te geven? |
Zaterdag 22 Mei 2010 2:35 pm |
|
|
|
|
BingoBango
Net uit het ei
| Voer |
|
|
Ik heb hem nu nog op grote parkieten zaad zitten omdat ie dat kreeg bij de vorige eigenaar,maar ik wil hem zo snel mogelijk op pellets over laten gaan.Met natuurlijk de nodige toevoegingen zoals eivoer en groentes en fruit en wat kiemzaden. |
Zaterdag 22 Mei 2010 2:54 pm |
|
|
esjo
Moderator

Gefeliciteerd met de thuiskomst van je BB.
zolang niet alle stokken slijtstokken zijn kan je rustig een slijtstok laten hangen.
Ze hebben hier altijd wel de beschikking tot klei (ik brokken wat van zo'n blok in een bakje) en een mineraal/kalk blok. |
Zondag 23 Mei 2010 8:17 am |
|
|
|
|
BingoBango
Net uit het ei
| Zorro is los |
|
|
Hallo allemaal ik ben zo in mijn zas met zorro hij is nu hier vanaf vrijdag en ik loop nu al met hem rond op mijn vinger.Hij is vrij rustig,snapt er volgens mij nog niet zoveel wat hem nu weer is overkomen.Hij heeft nog niet een keer agressief naar me gereageerd of me proberen te bijten.En van wat ik hem tot nu toe allemaal te eten heb gegeven vind hij appel het lekkerst.Hij zit op dit moment lekker rustig boven op zijn kooi de omgeving in zich op te nemen.Dus we zijn lekker onderweg.
Tot schrijfs
Ramon |
Maandag 24 Mei 2010 9:19 am |
|
|
Laura B
Moderator

Dat klinkt hartstikke fijn! Geniet ervan!  |
Maandag 24 Mei 2010 11:31 am |
|
|
esjo
Moderator

Zo, dat klinkt hatstikke positief  |
Dinsdag 25 Mei 2010 8:56 am |
|
|
|
|
BingoBango
Net uit het ei
| Zorro in de rui |
|
|
Hallo allemaal ik ben natuurlijk een erg bezorgde vader wat betreft mijn vogeltje ik wil het namelijk nu eens een keer goed doen.Maar ik vroeg me eigen af hoe het nu zit met zijn nogal ERG rustige aard van het beestje en daar bedoel ik mee dat ik nog erg weinig geluid uit hem hoor komen en dat ie erg weinig onderneemt.Zo heb ik vandaag trosgierst in zijn kooi gehangen maar daar is ie nog niet erg in geinteresseerd.Hij is wel erg meegaand,ik bedoel hij stapt netjes op en zo maar hij heeft voor mijn gevoel nog niet een erg eigen willetje kan dat dus door de rui komen of door verkeerde voeding die ik nu natuurlijk aan het aan passen ben hij was daarnet wel lekker aan het poetsen.Misschien wil ik wel dat de dingen sneller gaan hij is nu nog maar 6 dagen hier.Oh ja hij zit ook al op mijn schouder dat is allemaal geen probleem.
Grrtttsss;
Ramon |
Woensdag 26 Mei 2010 4:35 pm |
|
|
esjo
Moderator

Het kan natuurlijk zo zijn dat hij nooit geleerd heeft om te spelen. In dat geval aan jou de taak om hem dat te leren
Dus zelf met een speeltje gaan spelen en wanneer hij nieuwsgierig wordt samen ermee spelen. Dat kan met toiletrolletjes, belletjes, balletjes etc.
Om hem nieuwe dingen te laten ontdekken qua eten, kan je er zelf van gaan eten (of net alsof) en het hem dan aanbiedden. Zien eten doet nog weleens doen eten
En wat betreft het spelen, probeer er achter te komen wat hij echt leuk vindt, leer, hout, acryl, belletjes, papier etc. |
Woensdag 26 Mei 2010 7:39 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Helemaal mee eens. Je zou eigenlijk helemaal zelf uit de bol moeten gaan met een speeltje, wees gerust, je gaaitje gaat op een bepaald moment echt wel nieuwsgierig gaan worden. Beloon eerst het kijken naar het speeltje, gaat hij het aanraken dan ga je helemaal uitbundig belonen want je bent echt superblij dat hij dit doet, stap per stap dus leren spelen en ik weet het, het klinkt gek allemaal maar zo leer je echt een gaaitje spelen. Trek je niets aan over hoe je er zelf uitziet op dat moment, ik was zelf vroeger nogal verlegen op dat vlak, nu mag hier staan wie wil, ik ga totaal uit de bol voor mijn schatjes  |
Woensdag 26 Mei 2010 8:24 pm |
|
|
Huppelkut
Eitje
Mijn kleine vriendjes waren de eerste weken ook vrij rustig pas na 2 maanden gingen ze los.
Kost misschien wat meer tijd om Zorro te laten wennen? |
Zondag 17 Juli 2011 7:32 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:26 pm
|
|
|
|
|