|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Hoihoi,
Van harte welkom hier op het forum.
Je hebt ze sinds een week zeg je maar ze zijn samen opgegroeid dus veronderstel ik dat ze op een andere plaats zijn opgegroeid? Klopt dit?
Dat de halsband tam is weet ik nog net niet helemaal maar vergeet ook niet dat tam niet wil zeggen dat iedereen zomaar in de kooi kan komen en die eruit kan halen. Kan goed zijn dat dat bij de kweker wel ging maar nu ben jij het nieuwe baasje en jij gaat ineens met je hand de kooi in, dat is ENG, supereng voor die arme gaai. Die weet niet wat je van plan bent en helaas lees ik dat je niet echt veel geduld hebt, ja, geduld is nu net HET belangrijkste punt bij de opvoeding en tam maken van gaaitjes.
Nu al zeggen dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt lijkt me voorbarig, leer geduld hebben, leer het vertrouwen winnen van je gaaitje maar doe dat niet door halsoverkop je hand in de kooi te steken want dat is superbedreigend voor een gaaitje die pas bij je is. Probeer voorzichtig iets aan te bieden door de tralies en bouw zo stap per stap een band op, dat is voor iedereen zo die een nieuwe gaai heeft hoor, het gaat niet altijd van hup, klaar.
Ik zou eigenlijk de gaaitjes ff scheiden, lijkt me niet aangenaam als je niet eens rustig mag gaan eten. Ook voor het tam maken is alleen werken ermee beter, desnoods in een andere, onbekende kamer want dan hebben ze minder praatjes vaak. |
Donderdag 20 Augustus 2009 8:07 pm |
|
|
|
|
mamasabrina
Eitje
|
|
|
Ja het klopt dat ze ergens anders zijn opgegroeid. Zo proberen we het nu ook inderdaad . Ik leg dan een zonnepitje ergens op en hij ziet dat en pakt het op. Dat doe ik een paar keer en dan probeer ik of hij het van mijn hand af durft te pakken.. hij deed dit bijna maar hij had net niet genoeg lef.
Ja geduld.. ik weet het.. hihi.. nu pakken we het ook heel rustig aan hoor, maar waar we hem vandaan hadden zeiden ze dat we hem de eerste dag met rust moesten laten maar dat we hem daarna gewoon moesten pakken ook al zou hij dit niet willen maar hij moest er gewoon aan wennen.En ik moest niet bang zijn dat hij ging bijten want dat deed hij echt niet Dit heb ik dan ook gedaan totdat hij me ging bijten !! En hard!!
Dus ik denk dat we nu nog langer bezig zijn om zijn vertrouwen terug te winnen want heb ondertussen gelezen dat je dit dus niet moet doen!!
Ik voel me ook een beetje in de maling genomen eigenlijk.. Ik wilde 2 vogels zodat ze wat aan elkaar hadden , als de verkoper zag dat dit niet echt ging of dat het goeie combi is dan had hij dat moeten zeggen en had ik voor 2 andere vogels gegaan... en anders gewoon voor 1. Nu heb ik echt heel veel geld uitgegeven, meer dan normaal omdat zij duurder zijn dan gemiddeld omdat de vogels zo tam zijn!! En ook heel veel geld uit gegeven voor een hele grote kooi en alle spullen erin en nu zou ik dan nog een hok moeten kopen en nog meer spullen!! En zitten ze alsnog apart wat niet de bedoeling was..maar ja ze zitten nu ook helemaal apart van elkaar en de valk heeft geen rust dus het zal inderdaad een kooi erbij worden denk ik zo... |
Donderdag 20 Augustus 2009 8:52 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
|
|
|
niet zo negatief. je gaat gewoon te snel. elk beestje heeft zijn eigen tijd nodig en bij de eenduurt het wat langer dan bij de ander.
ik denk dat je het rustig aan moet doen. ipv op de hand iets aanbieden, eerst maar door de tralies. dat is minder eng dan een grote vreemde hand.
wat je nu hebt gekocht aan spullen en zo is voldoende, koop er niet meer bij. laat de vogels eerst even wennen aan de omgeving, aan jullie en elkaar. dan kan je ze over een tijdje samen zetten. laat ze met elkaar communiceren want dat doen ze wel, ook al lijkt het jou van niet. je moet het de tijd geven en je kan er eentje wieken zodat de ander de gelegenheid heeft weg te vliegen om te vluchten als het nodig is. maar dat wieken zou ik pas over een maandje doen. dan hebben ze de tijd om aan alles te wennen.
ook beiden wieken is een optie, dan kan je de deurtjes open zetten van de kooien en kunnen ze elkaar buiten de kooien opzoeken. goed mogelijk dat het dan heel goed gaat samen. maar heb geduld en zie de dingen wat positiever in. deze manier van denken voelen vogels heel goed aan. geef jullie zelf een kans met ze, het is echt de moeite waard. verkeerde voorlichting komt heel vaak voor, maar je kan het corrigeren en je bent hier echt nog op tijd mee. het komt wel goed, maar je moet het wel de tijd willen geven.  |
Vrijdag 21 Augustus 2009 7:44 am |
|
|
|
|
rouffio
Beginnende vlieger
ik sluit me aan bij alexandraatje.
Je wilt veel te snel te veel.
Een vogel wordt uit zijn oude omgeving weggehaald, alles wat vertrouwd was is nu weg en alles is nieuw, inclusief de verzorger.
nieuwe geuren, nieuwe geluiden, NIEUWE HAND!!!
Dit kan best stress oproepen bij het beestje.
mijn advies, haal de vogels bij elkaar weg in een aparte kooi maar wel vlak bij mekaar.
Voor jezelf: veel praten met het beestje, laat hem wennen aan je stem, zorg dat het beestje je leert kennen, en dat het beestje weet hoe je reageert. veel prijzen en belonen, alles stap voor stap oppakken.
Net doen alsof deze niet tam is, en van begin af aan beginnen.
Je zal merken dat sommige stappen heel snel zullen gaan omdat de vorige baas er denk ik toch wel tijd in heeft gestoken.
suc6 ermee, heb geduld  |
Vrijdag 21 Augustus 2009 11:03 am |
|
|
halsbandje
Eitje
Hallo wij zijn Walter en Nancy,
We hopen binnenkort de trotse eigenaars te zijn van 2 halsbandparkieten.
(2 verschillende tinten wildkleur)
We zijn nu in twijfel gebracht i.v.m het tam maken van de 2 halsbandjes.
De ene vertelt dat je het beste maar 1 kan kopen.
En pas later de 2e erbij kopen als nummer een tam is.
en de ander vertelt weer dat je het beste 2 tegelijker tijd neemt
Weten jullie ook leuke namen voor onze toekomstige halsbandjes
Alvast bedankt,  |
Zaterdag 2 Oktober 2010 3:00 pm |
|
|
|
|
Assie
Vlieger
Leuk dat jullie halsbandjes hebben gekozen
Wat dacht je van Guus en Truus hihi
Veel plezier met je birdies  |
Zaterdag 2 Oktober 2010 3:14 pm |
|
|
halsbandje
Eitje
is wel grappig bedacht guus en truus
:love1:bedankt |
Zaterdag 2 Oktober 2010 3:18 pm |
|
|
|
|
halsbandje
Eitje
Hallo allemaal,
We hebben voor onze 2 halsbandjes 2 leuke namen gevonden.
nl. WIZZY EN WOPPY!!!
We zouden heel erg graag een blauwe halsbandparkiet willen kopen.
Maar,waar ze te koop worden aangeboden is wel heel erg ver van ons vandaan
Wonen te zelzate in belgie
Tips voor dichter in de buurt zijn altijd welkom.
 |
Zondag 3 Oktober 2010 6:22 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:54 pm
|
|
|
|