Allerseerst niet reageren. een reactie is namelijk een beloning.
Hoe benader je de halsband?
Kan je omschrijven wat je precies gedaan hebt en wat er aan vooraf ging voordat hij beet?
Laatst aangepast door MariekevC op Woensdag 6 Augustus 2008 7:09 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Woensdag 6 Augustus 2008 7:04 pm
Sue Moderator
Re: afleren bijten
Hey wat leuk zeg, een halsbandparkiet! Hoe oud is 'ie? Hoe heet hij of zij? Heb je nog iets van Devon gehoord?
Woensdag 6 Augustus 2008 7:05 pm
Jolanda Vlieger
peppie en kokkie bijten ook wel en soms best hard maar eigenlijk nooit gemeen bedoelt..ze beseffen zelf gewoon niet hoe hard die snaveltjes kunnen zijn.
Bij hen als ik zeg eeh zachtjes he... dan stoppen ze gelijk en doen heel voorzichtig verder war ze wilden doen. Zo heb ik het vanaf dag 1 gedaan
Woensdag 6 Augustus 2008 7:37 pm
roxyenace Beginnende vlieger
ik benader hem met 1 vinger langs vanvoor en en als die mijn vinger ziet bijt die er heel gemeen in
zijn naam is error en ongeveer 3 jaar ik heb deze ven joëlle gekregen
papegaaien parkieten zijn prooidieren en wij mensen zijn roofdieren.
een papegaai moet je nooit van voren benaderen. Ze kunnen zich dan aangevallen voelen en de beste reactie is om de aanval in te zetten.
Probeer naast de kooi te gaan staan e kijk je gaai niet rechtstreeks aan. Praat rustig en zachtjes.
-Neem een lepeltje en ga daar mee spelen. Negeer hem
-Zodra je merkt dat je zijn aandacht hebt. zeg je enthousiast gedag.
beloon hem met je stem voor zijn aandacht. Vertel hem maar hoe mooi hij is.
-gebruik de intelligentie van je gaai. Vertel hem wat over het lepeltje. (kleur materiaal enz.)
-vraag hem om te proeven.
-Zodra hij ook maar een poging waagt of helemaal natuurlijk dan gelijk belonen. geef hem maar een pijnboompitje. Of je vraagt als beloning dat hij wilt opstappen. Dan kan je alsnog een pijnboompitje geven
neem er de tijd voor. Het kan even duren voordat hij jouw vertrouwen heeft en jij e zijne