hoi ik heb een grote alexander parkiet. hij is nu echt aan het proberen hoe ver dat ie kan gaan. soms als ik hem uit de kooi of in de kooi wil doen bijt ie. hij bijt niet echt door maar zeker best hard. hoe kun je hem dit het beste afleren? want echt fijn is het niet.
kan het ook zien dat ie soms schrikt en daarom bijt? of slecht ziet? als ik hem eerst lief aanspreek en dan langzaam naar hem toe ga bijt ie niet meestal.
Dat zou ook evt. kunnen.
Als jij een onverwachtse reactie naar je gaaitje maakt,reageert deze erop.
Door rustig te handelen,bereik je meestal het meeste bij een gaaitje.
Zaterdag 11 Augustus 2007 10:25 am
Sue Moderator
quote:Originally posted by pukky
kan het ook zien dat ie soms schrikt en daarom bijt? of slecht ziet? als ik hem eerst lief aanspreek en dan langzaam naar hem toe ga bijt ie niet meestal.
Dat zou best kunnen.. Steek je je hand heel snel uit? Probeer eerst jezelf aan te kondigen. Hoe gaat het vandaag?
nou ik ga altijd gewoon rustig naar hem toe en praat dan lief tegen hem. tegenwoordig iets langer dan eerst en nu gaat het een stuk beter ook mag hij niet meer zelf de kooi uit maar via mijn hand. dus denk dat ie eindelijk snapt dat als ie mij bijt in zijn kooi moet blijven.
Zaterdag 25 Augustus 2007 6:04 pm
Sue Moderator
Hey dat is goed om te horen zeg! Super dat hij dat door lijkt te hebben. (Oh ze zijn echt zo ontzettend slim, maar wel uitgekookt!)
Maandag 27 Augustus 2007 3:18 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:55 pm