|
|
|
tutti
Eitje
| Bloemen |
|
|
Hoi, hoi,
ik ben de trotse eigenaar van Pino & Popeye.
Popeye is een zoeterd, Pino is een felle donder en de luidruchtigste
ze zitten deels op speelbomen en deels in kooi.
het handtamme moet nog ff geperfectioneerd worden. Pino heeft nog wat last met opstappen of blijven zitten en flappert. Popeye vindt het geweldig om bij het opstappen even in de briljantjes van mijn ring te knabbelen en te kijken of die los wil laten....
geslacht is onbekend maar ze zijn wel lekker knus met elkaar
ik wil zo vreselijk graag weten wat ik ze allemaal aan extra kan geven mn wat eetbaar is of sloopbaar
ik weet wilgenhout, maar ik wil graag bijv bloemensoorten weten, lijkt me zo enig hoe ze een bloempje slopen !
het zijn enorme smulpapen (en ik ben pas begonnen)
hebben jullie suggesties ?
arabisch gom is in bestelling en ik verheug me er nu al op om straks hun voer vast te plakken in voorwerpen.
dank |
Maandag 26 April 2010 2:16 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
jemag margrietjes geven, paardebloemen, bepaalde viooltjes, kruiden en lindebloesems mag je geven. |
Maandag 26 April 2010 2:44 pm |
|
|
|
|
tutti
Eitje
afrikaantjes mogen die ook ? |
Maandag 26 April 2010 2:55 pm |
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
Ik heb zelf een keer een bestelling gemaakt bij chinnies.nl
Chinchilla's zijn heel gevoelige dieren die bijna niets mogen hebben. Na wat zorgvuldige overwegingen heb ik uiteindelijk een aantal dingen besteld:
gedroogde rozenbottels
gedroogde appeltjes
bloesemmix
rozenblaadjes
zonnebloemblaadjes
weidegrasrollen
Gratis erbij:
papaya blokjes
muesli
gedroogde malvabloemen
Ik was vooral op zoek naar veilige lekkernijen (rozenbottels kan ik hier zelf niet kweken), en naar leuke dingen om te slopen. Vooral de bloesemmix in haar voerbakje vind ze leuk, lekker uit elkaar trekken al die bloemetjes. Grasrollen is ook heel geschikt om te slopen. Ik heb 't spul al een paar maand binnen, 't blijft goed.
Die rozenbotteltjes en stukjes appel vind ze heerlijk. De losse blaadjes is ze minder over te spreken, maar wel leuk om wat lekkernijen in te verstoppen.
Misschien heb je wat aan mijn info  |
Maandag 26 April 2010 7:00 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Een Golliwoogplantje mag ook (geen idee of ik het juist schrijf eigenlijk ) |
Maandag 26 April 2010 8:30 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

is dat vlaams sarah??? Ik heb dr nog nooit van gehoord?? De naam is iig wel erg schattig, doet me aan iets wolligs of pluizigs denken...  |
Maandag 26 April 2010 8:56 pm |
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
Ik bedacht me gisteren net dat ik 't plantje vergeten was. Dit zijn de plantjes: http://www.amfibia.be/userfile.....liwoog.jpg
Ik haal ze regelmatig waar ik werk, maar ze gaan wel heel snel op. Mijn Dodo snoeit ze graag kort als ze uit haar kooitje mag. Veel mensen houden die plantjes daarom gewoon als kamerplant, en geven af en toe eens een takje.
Laatst heb ik een heel treetje gehaald voor half geld, omdat ze met verzending van de post geplet binnen kwamen. Heb nu heel wat plantjes staan om ze nog een beetje kans te geven weer bij te komen.
Heerlijk vinden ze 't, onze Jaap mocht afgelopen week voor 't eerst uit zijn kooitje, en nam meteen een takje mee (om die veilig in zijn kooitje op te eten). |
Dinsdag 27 April 2010 7:25 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by Laura B
is dat vlaams sarah??? Ik heb dr nog nooit van gehoord?? De naam is iig wel erg schattig, doet me aan iets wolligs of pluizigs denken...
Hahahhahahaa, nee hoor. Dat is niet vlaams, hihihi.
Hier is een voorbeeld ervan
http://www.google.be/images?q=.....CCIQsAQwAw |
Dinsdag 27 April 2010 8:19 am |
|
|
tutti
Eitje
top !
dank voor al jullie reacties !
ik heb mijn huiswerk gedaan: lijstje gemaakt van wat ze allemaal mogen: en kan nu wat verder.
zelf had ik de ingredientenlijst van harrison brdrvoer ontleed en ik begreep dat daar rijst in zit.
dus af en toe gaat er wat "noten-rijst" bij.
ze krijgen 2x per dag eten en elke dag is bakje schoon op (weliswaar ligt er dan ook een bodempje vol)
vandaag zaten ze in het zonnetje op hun speeltak heerlijk elkaar bezig te houden met een takje hooi.... |
Dinsdag 27 April 2010 12:21 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:55 pm
|
|
|
|
|
|