brood en fladderen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
tutti
Eitje

brood en fladderen  Reageer met quote  

Hoi ,

ik heb twee vraagjes:
allereerst: Pino, de stouterd.
Popeye stapt op mijn hand en blijft braaf zitten als ik hem naar speelboom brengt.
Pino s wat lastiger: stapt uieindelijk op, klimt fan halverwege mijn bovenarm en ik laat hem weer op de hand stapen. so far, so good. Maar dan krijgen we " zodra hij iets ziet waar hij heen wil gaat hij fladderen.
ik denk dat hij op mijn bovenarm klimt omdat hij nu wel door heeft dat als hij op mijn hand zit en gaat fladderen ik hem tegen kan houden door zijn teentjes met mijn duim vast te houden.
als ik nou geen 6 katten en 3 hondjes had die Pino errug leuk vinden, was het niet zo'n ramp, dat hij wegvliegt..
iemand n tip hoe ik dit fladerren afleer ?

en dan
zitten ze saampies in de speeltak kan ik ze niet gelukkiger maken door een oude harde boterham of een beschuit in de boom te handen die ze vervolgens helemaal stuk knagen. de honden ruimen alle brokstukjes en kruimeltjes op die naar beneden vallen.
is dit "teveel" voor mijn twee vriendjes ?
ze eten prima van hun dagelijkse twee porties: veel fruit/groente & harrison.

dank !
Bericht Dinsdag 4 Mei 2010 9:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Brood zou ik iig niet geven ivm gist en vooral zout, dat is niet zo goed voor ze. Ik denk dat heel soms een stukje beschuit minder kwaad kan, maar een hele lijkt me iig wat veel... Wink

Het fladderen lijkt me moeilijk af te leren, als ze hier ergens heen willen gaan ze toch, fladderend of lopend. Als het zachtjes vasthouden niet lukt, dan iig meteen weer op laten stappen...als je denkt dat het gevaar oplevert, de andere beesten misschien even op de gang oid??
Bericht Dinsdag 4 Mei 2010 9:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tutti
Eitje

Reageer met quote  

ik had begrepen dat bruin brood geen kwaad kon, dus dat geef ik.

jammer, dat wordt weer zoeken naar iets anders waar ze veel sloopwerk aan hebben en weinig eetplezier. dit was een vande weinige suc6nummers tot nu toe....

wat ze wel lang bezig houdt zijn mijn kettingen met kralen, daar gaan ze met hun koppies doorheen kroelen en alle kraaltjes op knagen ...
Bericht Woensdag 5 Mei 2010 7:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:55 pm
  Berichten van afgelopen: