|
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
| Coco & Jiwa |
|
|
Hallo allemaal,
Het is alweer 1 1/2 week geleden dat Coco er een Vriendinnetje bij heeft gekregen. Even een update hoe het nu met ze gaat (omdat onze computer het niet zo heel goed doet kon ik niet eerder op het forum komen).
Toen we Jiwa donderdag avond gingen halen, ging ze eerst in een aparte kooi zodat ze eerst aan elkaars aanwezigheid konden wennen. De volgende dag heb ik ze toen samen op de kooi van Jiwa gezet (uiteraard in een voor Coco vreemde omgeving). Jiwa is heel sociaal en is duidelijk de aanwezigheid van andere vogels gewend. Ze wilde gelijk al gezellig tegen Coco aankruipen, dit vond Coco niet zo'n goed idee hij is bang van Jiwa
Steeds als Jiwa dichterbij kwam, ging Coco weer een stukje verder weg.
Ik heb ze toen maar gewoon samen in 1 kooi gedaan, en dat ging harstikke goed. Het enige wat ze deden was dat als Jiwa te dichtbij kwam, dat Coco snel wegfladderd.
Inmiddels is Coco al wat minder bang en kan Jiwa heel dicht bij hem zitten. Afgelopen zaterdag hebben ze zelfs samen uit 1 bakje gegeten
En als Jiwa heel dicht bij hem gaat zitten en d'r kopje naar beneden doet, dan durft Coco wel over haar kopje te knabbelen.  |
Maandag 27 Juli 2009 9:40 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Coco & Jiwa |
|
|
Hey dat is fijn om te lezen! Het gaat zo te horen hartstikke goed tussen die twee! Goed in de gaten houden hoor. Het kan ineens omslaan. Hoe groot is de kooi waar ze in zitten? |
Dinsdag 28 Juli 2009 7:44 am |
|
|
Sarah
Moderator

Leuk dat je een update plaatst. Het gaat niet slecht zou ik zo zeggen. Laat ons hopen dat ze nog dikke vriendjes worden, zou zo mooi zijn natuurlijk.  |
Dinsdag 28 Juli 2009 8:36 am |
|
|
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
| Re: Coco & Jiwa |
|
|
quote:
Originally posted by Sue
(...)Goed in de gaten houden hoor. Het kan ineens omslaan. Hoe groot is de kooi waar ze in zitten?
Hoezo kan het ineens omslaan dan???
Het is zo'n Jock-kooi waar ze in zitten en hij is geloof ik 60 bij 60, ik zal ook proberen een foto te plaatsen in m'n fotoalbum  |
Dinsdag 28 Juli 2009 4:06 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik bedoel, je moet ze gewoon nog wat in de gaten houden, dat ze mekaar voor de 100% accepteren, je weet maar nooit. |
Dinsdag 28 Juli 2009 5:54 pm |
|
|
|
|
Coco-tje
Kuikentje
|
Oh, bedoelt u het zo. Ja, dat doe ik ook nog wel steeds, want ze zijn allebei behoorlijk beidehand  |
Dinsdag 28 Juli 2009 7:02 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Zeg maar gerust "je" hoor tegen me, "u" hoeft niet hoor  |
Dinsdag 28 Juli 2009 10:05 pm |
|
|
|
|
esjo