|
|
|
rovermgfan
Net uit het ei
| even voor stellen, Rocky |
|
|
Hoi,
Sind een week zijn we eigenaar van een Alexanderparkiet, Rocky.
Hij, (volgens de vorige eigenaar, en de kweker zou het een mannetje zijn) is ongeveer 6 maanden oud.
De eerste paar dagen was hij vrij rustig en stil. Dit is ondertussen een beetje veranderd.
'S morgens vroeg krijst hij af en toe, maar niet te luid, gewoon om te laten weten dat hij wakker is. Hij klimt dan uit z'n kooi, de deur staat altijd open, naar z'n speel dak om te eten.
Verder is hij vrij rustig en eet vooral. Soms speelt hij met dingen die ik hem geef, en die gaan er dan ook onherroepelijk aan. Alles moet kapot, of het nu takje zijn of mineraal stenen.
Namiddag wordt hij wat actiever. Het hoogte punt is rond een uur of 3. Dan rent hij dwars over het speel dak, aan de ene kant de ladder op aan de andere kant de ladder af. Pakt houten blokjes en laat die dan weer vallen, waarna hij weer de ladder af gaat om deze terug te halen.
Dan krijst hij ook het meeste.
Wat mij ook is opgevallen dat je hem in deze periode het beste met rust laat. Als je te dicht bij komt haalt hij nl uit. De eerste paar keer een waarschuwing, maar als je hem niet met rust laat bijt hij in je vinger.
Omstreeks een uur of 5 is het gedaan.
Dan gaat hij terug in z'n kooi zitten en slaapt door tot de volgende morgen.
Vliegen kan hij niet, omdat z'n veren geknipt zijn. Jammer.
Ik laat deze wel terug groeien.
Hoe lang duurt zoiets eigenlijk? |
Vrijdag 5 November 2010 8:31 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Van harte welkom hier op het forum. We wensen je heel veel plezier hier.
Nieuwe pennen komen met de rui, dat is eventjes afwachten maar komt goed |
Zaterdag 6 November 2010 9:19 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ik ben een beetje laat met welkom heten, je bent hier al eventjes, maar ja....beter laat dan nooit
Bij deze, welkom en heel veel lees -en schrijf plezier hier  |
Dinsdag 23 November 2010 10:22 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:56 pm
|
|
|
|
|