|
|
|
willems
Eitje
| Even voorstellen |
|
|
Hallo,
Sinds een paar weken heb ik een blauwe baby-halsbandparkiet genaamd Kiko. Hij is nu ongeveer 8 weken en ik voer hem nog steeds met de hand (4 a 5 keer per dag).
Het gaat super en hij is supertam.
Hij zit nu sinds een week in z'n defintieve kooi (new york van dierenvilla.nl) en hij gaat steeds meer ontdekken en klimmen.
Afgelopen week heeft hij zich voor het eerst luid en duidelijk laten horen. Was wel schattig.
Kiko weegt nu gedurende de dag tegen de 180 gram en ik weeg hem elke dag om bij te houden hoe hij groeit. Over het algemeen komt hij iedere dag wel een paar gram aan.
Sinds een paar dagen begint hij zich wat meer te verzetten tijdens het voeren. Het voeren lukt wel, maar we moeten weer even een begin hebben. Ook begint hij steeds meer te knabbelen een de trosgierst en het eivoer. Maar echt eten ervan doet hij nog niet.
Wat zouden jullie hem geven qua voeding als ie wat ouder is?
Groetjes,
Willems en Kiko. |
Zondag 8 Juli 2007 7:13 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
hoi welkom op het forum
wat leuk een baby halsbandje
kijk al uit naar de foto's
groetjes joyce en coco |
Zondag 8 Juli 2007 8:20 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hoi,welkom op het leukste papegaaienforum.
Wat leuk een halsbandje.
4 a 5 voedingen per dag met 8 weken,vind ik wel erg veel.
Hoeveel ml geef je per voeding??
Normal zitten deze gaaien volgen mij ook op 3,of meen zelf 2 voedingen per dag. maar Ziya zal daar wel antwoord op kunnen geven.
Naast eivoer en trostgierst kun je ook evt. al eens wat zacht fruit en groente gaan aanbieden. Zoals appels,tomaat,mais en evt. kiemzaad.
Veel lees,schrijf en kijk plezier hier.
En hopelijk heb je ook foto's van je halsband.
Gr. Danny,Linda en de gaaienbende. |
Zondag 8 Juli 2007 8:57 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Even voorstellen |
|
|
Hoi Willems, welkom hier!
Nog gefeliciteerd met Kiko! Wat gaaf een blauwe halsbandparkiet. Ziya heeft ook een blauwe halsband: Rágo.
Wat een zware vogel is Kiko, ik meen me te herinneren dat Rágo wat minder zwaar was maar zeker weten doe ik het niet.
4 a 5 voedingen is best veel op deze leeftijd. Hoeveel krijgt hij per keer? Probeer eens 3 keer een voeding te geven of minder vaak. Ziya heeft Rago ook gevoerd dus hij zal eea weten over afbouwen.
PS Heb je ook foto's van je halsbandje? (Die kan je in je dagboek of gebruikerspagina zetten) |
Zondag 8 Juli 2007 9:06 pm |
|
|
willems
Eitje
Hallo,
Kiko zit nu op zoveel voedingen omdat z'n krop dan ook echt leeg is. Ik heb al eens geprobeerd om 1 voeding eraf te doen, maar de dag erna was hij wat afgevallen. Dat kan ook niet het geval zijn natuurlijk.
Bedankt voor de tips om ook eens fruit te geven. Wellicht dat ie dat wel lekker vind,
Ik heb geen idee of Kiko zwaar is, ik voed naar behoefte, dus krop leeg, voeden.
In het begin was dat om de 2 a 3 uur. Dus ik ben blij dat hij al zo lang met z'n voeding doet.
Maar wellicht dat mensen tips hebben om af te bouwen?
Groetjes,
Willems |
Zondag 8 Juli 2007 9:12 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik meen dat ze 10 procent van hun lichaamgewicht verliezen als ze zelfstandig worden/ gaan vliegen. Dat is echt niet erg hoor.. Maar het moet niet te veel worden.
Hoe dik maak je de pap? Hoe geef je de pap? Ik meen dat Tommy het met de lepel voerde en het steeds dikker maakte, zodat de vogel op het laatst zelf moest happen. |
Zondag 8 Juli 2007 9:17 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hoeveel ml geef je eigenlijk per voeding???
Het is echt niet zo,dat je meteen moet bij voeren als de krop leeg is.
dadelijk als zezelfstandig worden,zoals Sue ook al zegt,zullen ze ook afvallen. |
Zondag 8 Juli 2007 9:23 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
ik vind hem ook erg zwaar.
gem. gewicht,dan wel van een volvasen halsband is rond de 150 gram. |
Zondag 8 Juli 2007 9:28 pm |
|
|
willems
Eitje
Hallo,
Dat vind ik een beetje raar, het gewicht toen ik hem kreeg was 126 gram, en toen was ie nog maar 4 weken en hartstikke klein.
De mate van voeding wat ik geef is heel verschillend. De ene keer is de krop met 10 ml vol, de andere keer meer.
Ik heb als tip gekregen om de krop als leidraad aan te houden. Dus als ie leeg is te voeren tot de krop vol is.
Ik voer met een spuitje. In het begin had ik de pap een stuk dunner, nu is het wat dikkere yoghurt. Het is nog net op te zuigen in de spuit.
Ik merk wel dat ie steeds sneller vol zit, m.u.v. de ochtendvoeding.
Maar zou het volgens jullie moeten dan? en hoe kan ik dat uitvoeren?
Groetjes,
Willems |
Zondag 8 Juli 2007 9:37 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
ik durf dus ff niks te zeggen over het aantal voedingen.
Hoop dat Ziya snel online komt,want die zal daar meer over weten.
maar per voeding geef je gewoon 10% van zijn lichaamsgewicht.
Heb nu 2 amazones hier ziten,die ook met de hand groot gebracht moeten worden. Eentje weegt 44o gram en die krijgt dus 3 voedingen van 44 gram.
Vanaf woensdag zal het nog 2 x worden.
Normaler wijs bouw je het aantal voedingen dus af. |
Zondag 8 Juli 2007 9:48 pm |
|
|
esjo
Moderator

Hallo, welkom en heel veel plezier hier op het forum. |
Maandag 9 Juli 2007 2:10 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik zal Ziya eens een mailtje sturen, kijken of 'ie je even wat advies kan geven.  |
Dinsdag 10 Juli 2007 11:30 pm |
|
|
|
|
willems
Eitje
Hallo,
Ik ben nu wat gaan minderen met de voeding; en het gaat op zich goed. Hij valt wel iets af, maar komt nog niet onder de 160 gram.
Ik geef nu 3 voedingen van 16 ml en hij eet nu ook wat appel en wat groente.
Hij heeft zelfs gisteren al z'n eerste vlieglessen gehad. Vliegen gaat goed, alleen het landen moet ie nog ontdekken.
Ik merk ook dat ie de handvoeding niet meer zo leuk vind. Hij draait sneller z'n kop weg en af en toe houdt ie z'n bek zo stijf dicht..
Ook begint ie nu na de voeding de voeding weer op te geven?
Ik zal eens een foto maken en erop zetten.
Alvast bedankt voor de moeite...
Willems |
Woensdag 11 Juli 2007 8:35 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Dan ga maar terug naar 2 voedingen per dag.
Alleen nog s'morgens en s'avonds.
het zou best kunnen,dat ie nog ietsje afvalt,want ik denk dat ie echt wel ff ietsje te dik is geweest.
En het dan gewoon ff in de gaten houden,en dan evt. terug gaan naar 1 voeding,alleen s'vonds.
Zo te horen gaat ie goed. |
Woensdag 11 Juli 2007 8:42 am |
|
|
willems
Eitje
Ik heb hem rond 9.00 uur vanmorgen 16 ml gegeven en dan vanavond rond dezelfde tijd geef ik nogmaals.
Eens kijken hoe dat gaat.
Ik heb in mijn dagboek foto's geplaatst van Kiko...
Groetjes,
Willems |
Woensdag 11 Juli 2007 9:06 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:56 pm
|
|
|