Gapen, normaal of misschien ziek?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
EvelienM
Net uit het ei

Gapen, normaal of misschien ziek?  Reageer met quote  

Hoihoi!
Onze lieve Zazu is nu bijna 1 jaar, het is zo goed als zeker een hij, hij wordt wat hitsig en ik denk broedrijp, hij wordt wat eenkenniger richting ons en wat banger voor bezoek. Hij praat als een gek, is actief, eet goed, niest niet en heeft een mooi verendek. Nu heeft hij soms gaapaanvallen, hij strekt zijn nek dan ver uit en maakt een soort gaap of kokhalsbeweging. Het kan niet aan het eten liggen, dit is altijd vers, hij krijgt 3 x per dag schoon water en zijn kooi is goed schoon. Hij vertoont geen ziekteverschijnselen, praat goed en ik zie geen verandering in gedrag. Nu vraag ik mij af, gapen vogels ook als ze niet moe zijn, maar bijvoorbeeld opgewonden? Of zou het toch een vorm van gaapziekte zijn oid?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes, Evelien
Bericht Zondag 22 Mei 2011 6:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

er is niks met je gaai ana de hand hoor. die van mij doen dit ook vaak. alles is ok en je verzorgd hem meer dan goed. Klappen
Bericht Maandag 23 Mei 2011 7:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
EvelienM
Net uit het ei

Reageer met quote  

okee, dankjewel Smile
maar het duurt wel erg lang, soms zit hij wel 5 minuten achter elkaar te gapen, ondertussen vliegt ie dan wel of eet ie of praat ie, maar het is ook vaak na het kroelen in zijn nek, misschien dat het daar wat mee te maken heeft?
Bericht Maandag 23 Mei 2011 11:04 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ook als ze erg van iets genieten kan dit zich manifesteren met gapen. maak je geen zorgen, hij is echt ok
Bericht Dinsdag 24 Mei 2011 7:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo doet dit ook soms en kijkt dan zowat scheel, zo ver rekt ze zich uit...ook geen idee waarom, maar verders 'doet' ze het goed.... Mr. Green
Bericht Dinsdag 24 Mei 2011 8:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jaja, ook hier 2 die soms girafke spelen. Geen zorgen dus, het is niets abnormaals en ook niet dat ze zo lang doorgaan hoor.

Laura, whahahhahaa, kijkt ze scheel dan? Moet ik eens op letten hier want dat is me nog niet opgevallen. Laughing
Bericht Woensdag 25 Mei 2011 8:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
EvelienM
Net uit het ei

Reageer met quote  

hahahaha dat is grappig, zazu kan ook zo raar kijken, vooral als je m recht van voren aankijkt, dan lijkt ie ook scheel te kijken, hihi
of als ie hitsig wordt op mijn horloge, met zijn vleugels wijd, oogjes klein en dan als hij wegloopt en terugkomt met zijn snavel over de bank schuurt.
doen die van jullie dat ook? vind het hilarisch...
Bericht Donderdag 26 Mei 2011 8:11 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat schuren met de snavel is hier ook zo hoor, ook over de bank of wat ze op dat moment in hun bereik hebben. Probeer wel dat hitsig gedrag te negeren, dat is niet echt gezond voor je gaai en als hij merkt dat je zijn liefde niet beantwoord kan hij ongewenst gedrag gaan vertonen. Is niet zeker hoor maar beter te vermijden.
Bericht Vrijdag 27 Mei 2011 10:45 am
EvelienM
Net uit het ei

Reageer met quote  

okee, dankjewel voor de tip, is wel moeilijk, omdat hij zich erg aangetrokken voelt tot mijn horloge en ringen, het lijkt wel een kraai Wink

Sarah, een andere vraag, ik kan geen bericht plaatsen bij Aanbod, maar ik werk bij de Vogelopvang in Soest en we vangen daar soms ook logees of afstandsvogels op die niet inheems zijn, we hebben daar nu een afstandsvogel, een grijze roodstaart, Ina genaamd, een rustige vogel (maakt geen geluid) en is een plukker. Ik wil eigenlijk een oproep doen of iemand misschien interesse heeft in deze vogel of haar een beter thuis kan geven dan bij ons op de opvang. Kan dat elders of alleen daar?
Bericht Vrijdag 27 Mei 2011 12:17 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat je kan doen is ff je berichtje plaatsen onder het forum "vraag en vermist", dan zal ik zien of ik het op de juiste plaats kan zetten voor je.

Bij aanbod kan je niet zomaar plaatsen, zie regels van het forum maar doe het ff volgens bovenstaande tip, dan probeer ik het daar te krijgen voor je.
Bericht Zondag 29 Mei 2011 12:39 pm
EvelienM
Net uit het ei

Reageer met quote  

okee, dankjewel!
Bericht Zondag 29 Mei 2011 9:08 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:56 pm
  Berichten van afgelopen: