|
|
|
Annika
Kuikentje
|
| halsbandparkiet en grasparkiet |
|
|
Hallo allemaal, een nieuweling hier.
Mijn naam is Annika, ik ben 28 en in bezig van 1 grasparkiet binnen, 6 in een voliere (nu nog binnenvoliere in garage, maar wordt buitenvoliere) en een zwarte labrador.
Ik ben een beetje rond aan het snuffelen om meer te weten te komen over de halsband parkiet, maar voor ik verder ga zoeken vroeg ik me af :
Is het mogelijk een grasparkiet en halsband parkiet samen te houden?
Zo ja, moeten ze dan in aparte kooien?
Op Youtube zag ik wel een filmpje van een grasparkiet en halsbandje samen, maar het verschil in grootte is natuurlijk enorm, vandaar dat ik het hier vraag. Wellicht dat jullie er ook ervaring mee hebben.
Onze popjes grasparkieten schreeuwden erg vaak. Nu heb ik gehoord dat het geluid van halsbanden dus zeer hevig kan zijn (lang leve Youtube) maar onze grasjes deden het een groot deel van de dag. Hoe is jullie ervaringen daarbij met de halsbanden?
Familie van ons die 2 kaketoes en 2 grijze roodstaarten in huis hebben zeggen dat het bij hen beperkt blijft tot 2 keer per dag een half uur ongeveer.
Groetjes Annika |
Zondag 6 Juli 2008 11:36 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: halsbandparkiet en grasparkiet |
|
|
Hoi Annika, welkom hier!
Hoe heten je grasparkieten? Heb je ook foto's van ze? Foto's kan je hier in je
dagboek
, op je
gebruikerspagina
of in je
foto-album
zetten. Voor meer info:
http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html
Ook kan je een
papegaaienprofiel
aanmaken. Als je de geboortedatum en de datum waarop je vogeltje thuiskwam invult, krijg je op die data een kaartje. Vergeet ook niet een foto erbij te doen want die wordt gebruikt voor het kaartje! Voor meer info: http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=6168
Ik zou er niet op rekenen dat je de halsband en grasparkiet samen in één kooi kan plaatsen. Ze kunnen wellicht wel met elkaar op de klimboom.
Het verschil in grootte is inderdaad behoorlijk. Echter, dit hoeft buiten de kooi geen probleem te zijn. Mijn kaketoe & pyrrhura kunnen ook vrij goed met elkaar overweg. (Merk op dat mijn kaketoe járen de meest asociale vogel die je je kan bedenken is geweest!)
http://www.fluffies.org/nl/dag.....p3923.html
Jolanda heeft twee halsbanden: Peppie en Kokkie. Ziya heeft één halsband.
Hier kan je nog meer halsbanden vinden: http://www.fluffies.org/nl/pro.....ies_id=269 |
Zondag 6 Juli 2008 11:45 am |
|
|
Annika
Kuikentje
|
bedankt voor je reactie. Ik zal dit forum nog eens uit gaan pluizen, hoe het allemaal werkt.
En me even voorstellen in de daarvoor gebruikte rubriek.
Groetjes Annika |
Zondag 6 Juli 2008 11:51 am |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
Hoi Annika
ik had al gereageerd bij het grasparkieten gedeelte.
Over het schreeuwen kan ik nog wel wat zeggen. Ik moet zeggen dat ze inderdaad een vrij stevig volume hebben en tot een poosje terug kon dat rustig een hele dag doorgaan
dankzij tips hier en zelf ook wat experimenteren blijft dat nu ook beperkt tot 2x per dag een uurtje en bij uitzonderlijke situaties (vreemd bezoek, onrust etc)
Ze hebben heel veel afwisseling nodig, ze zijn superslim dus je moet ze veel bezig houden met steeds andere uitdagende speeltjes en er regelmatig uit de kooi gehaald worden helpt ook. Zolang ze zich niet vervelen, maar toch ook een bepaalde regelmaat in hun leventje geven (zelfde tijd slapen, eten , spelen etc) valt het in toom te houden. Ze zijn super aanahnleijk maar ook heel erg ondeugend  |
Zondag 6 Juli 2008 3:44 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Jep ik heb ook een halsbandparkiet, die zit samen in de kooi met Bob, mijn pyrrhura, halsbanden kunnen hard schreeuwen! alleen die van mij heeft volgens mij zijn halsband geluid nooit geleerd die doet het geluid van Bob, ook niet echt fijn |
Woensdag 9 Juli 2008 12:54 pm |
|
|
Annika
Kuikentje
|
bedankt voor je bericht.
Het is inmiddels duidelijk geworden dat ik een halsband er hier echt niet door krijg. Mijn vriend vindt ze te groot voor binnen en is vooral bang dat het geluid te erg zal zijn. |
Woensdag 9 Juli 2008 1:38 pm |
|
|
|
|
jeremy05
Eitje
| maten van een kooi voor halsbandparkiet |
|
|
hallo ik heb een vraagje ik wil een halsbandparkiet aanschaffen en ik heb zelf nog een kooi van l-b-h 52 cm bij 35 cm bij 65 cm hoog is dat groot genoeg?
m.v.g jeremy |
Vrijdag 4 Mei 2012 10:24 pm |
|
|
Jolanda
Vlieger
nee een halsbanparkiet is een grote parkiet die een ruime kooi nodig heeft. Deze is naar mijn mening echt te klein |
Maandag 7 Mei 2012 6:47 am |
|
|
|
|
jeremy05
Eitje
quote:
Originally posted by Jolanda
nee een halsbanparkiet is een grote parkiet die een ruime kooi nodig heeft. Deze is naar mijn mening echt te klein
oke bedankt |
Maandag 7 Mei 2012 3:12 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:56 pm
|
|
|
|
|