Halsbandparkiet geschikt als huiskamervogel?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
ilse
Kuikentje

Halsbandparkiet geschikt als huiskamervogel?  Reageer met quote  

halloo

ik vind halsbandparkieten erg mooie vogels , nu wou ik graag weten of een halsband parkiet ook een leuke vogel is om tam te hebben ?
worden ze snel tam ? zijn ze ook bijterig enz .

wie hebben er hier allemaal een tamme en hoe zijn die ??
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 7:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: halsbandparkiet ?  Reageer met quote  

Hoi Ilse. Jolanda en Ziya hebben halsbandparkieten. Ik hoop dat zij hier reageren. Very Happy
Ook deze mensen hebben halsbanden: http://www.fluffies.org/nl/pro.....t_id=26072
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 10:28 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

(Offtopic)

*Wijst richting Sue* Kijk, zou een zoekfunctie ons allen het leven niet simpeler maken Razz
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 1:11 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb er 2 die in de huiskamer wonen.

Die van mij zijn erg tam en bijten over het algemeen niet..althans niet bewust. Soms willen ze je liefkozen en vergeten wel eens dat onze velletjes niet tegen snaveltjes bestand zijn. Shocked Laughing

Wel zijn het vrij luidruchtige vogeltjes...maar door ze heel veel afeleiding te geven is dat in toom te houden.

Ze zijn wel aanhankelijk maar niet knuffelig. Ik vind het heerlijke ondeugende vogeltjes die me steeds weer aan het lachen maken en zou ze nu niet meer willen missen. Maar ik vond het niet makkelijk om te zoeken waar je ze nou zo mee kon afleiden dat ze wat rustiger worden...maar nu dat eenmaal zo is zijn ze goud waard!!
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 5:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Misschien ook handig om erbij te vertellen hoe oud ze zijn, want tussen het gedrag en karakter van de babies en volwassen vogels kan nogal een verschil zijn Laughing

Dat niet om te zeggen dat volwassen vogels per se meer problemen moeten geven (integendeel; ik vind de onze met de leeftijd alleen maar leuker worden), maar gewoon als iets om rekening mee te houden.

He Jolanda, kun je die schreeuw ergens mee vergelijken, qua volume en soort van geschreeuw? Ik lees wel overal dat ze vrij luidruchtig kunnen zijn, staan ze om bekend, maar ik weet helemaal niet wat ik me er bij meot voorstellen, heb raar genoeg ook nog nooit een Halsband horen schreeuwen.
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 5:54 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
He Jolanda, kun je die schreeuw ergens mee vergelijken, qua volume en soort van geschreeuw? .

De mijne zijn iets meer dan een jaar nu en handopgefokt (misschien dat dat ook meespeelt?)

Tja vergelijke?? Ze hebben een heel schel hoog geluid en heel hard. Als ze ergens van schrikken schrik je helemaal een hoedje Shocked
Als ik dan Gijs hoor...dat is ook wel hard maar meer krassend/schor en dat doet minder zeer aan de oren

quote:
k weet helemaal niet wat ik me er bij meot voorstellen, heb raar genoeg ook nog nooit een Halsband horen schreeuwen.

Ga eens in het Zuiderpark in Den haag lopen bij mooi weer...of kom eens langs hier. De eerste 5 minuten dat er een vreemde in huis is heb je echt oordoppen nodig Embarassed Laughing
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 6:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik heb er 1 gehad, en die was SUPERtam!!!
En heb daarna weer 1 genomen, weer Mavis genoemd en hij is ook heel tam, kun je alles mee doen, dat schreeuwen valt best mee..
Mavis is heel speels, nieuwsgierig vraagt veel aandacht en is een vreetzak Laughing hij wil ook heel vaak in de tuin,
Bericht Woensdag 30 Juli 2008 1:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
heb raar genoeg ook nog nooit een Halsband horen schreeuwen.

Dat wil je vast ook niet horen Cool
Mijn halsbandparkiet maakt het geluid van mijn pyrrhura, die kent zijn eigen geluid niet eens.. Rolling Eyes
Bericht Woensdag 30 Juli 2008 1:11 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Ziya
Mijn halsbandparkiet maakt het geluid van mijn pyrrhura, die kent zijn eigen geluid niet eens.. Rolling Eyes

Ohhh dat is nog eens geluk hebben! Veertje
Ik ben minder gelukkig: Wheezy gilt zoals Zazu. Crying or Very sad Laughing
Bericht Donderdag 31 Juli 2008 8:47 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
(Offtopic)

*Wijst richting Sue* Kijk, zou een zoekfunctie ons allen het leven niet simpeler maken Razz

Er zit al een zoekfunctie hier op de site: http://www.fluffies.org/nl/google_search.php Laughing
(maar ik snap wat je bedoelt)
Bericht Donderdag 31 Juli 2008 9:00 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
quote:
Originally posted by Ziya

Ohhh dat is nog eens geluk hebben! Veertje
Ik ben minder gelukkig: Wheezy gilt zoals Zazu. Crying or Very sad Laughing

Hahah Laughing
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 4:23 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Ik vind dat de schreeuw wel wat lijkt op een meeuw. Luna kan die ook nog niet Very Happy ik laat haar af en toe wel eens filmpjes horen (jaja een filmpje HOREN) met halsbandjes geluiden, dat vindt ze wel errug interessant Razz Ik bedenk me net trouwens ook, eigenlijk zijn mijn aga'tjes veel luidruchtiger dan Rocco was en Luna is... Rolling Eyes Vooral als ze allemaal verdeeld over het huis zitten Mr. Green
Bericht Zaterdag 30 Augustus 2008 10:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wij hebben een 4 jaar oude grote halsband parkiet. hij heet max en woont samen met onze timney chiqui. je mag hem niet aaien, hij neemt wel dingetjes uit je handen en drinkt ook uit je glas. kan flink geluid maken wat dan weer door de amazones geimiteerd wordt. een gezellige vogel die zich goed aan de huiskamer heeft aangepast en niet meer weg te denken valt.
Bericht Maandag 1 September 2008 12:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:56 pm
  Berichten van afgelopen: