|
|
|
ilse
Kuikentje
| Halsbandparkiet geschikt als huiskamervogel? |
|
|
halloo
ik vind halsbandparkieten erg mooie vogels , nu wou ik graag weten of een halsband parkiet ook een leuke vogel is om tam te hebben ?
worden ze snel tam ? zijn ze ook bijterig enz .
wie hebben er hier allemaal een tamme en hoe zijn die ?? |
Vrijdag 25 Juli 2008 7:55 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: halsbandparkiet ? |
|
|
Hoi Ilse. Jolanda en Ziya hebben halsbandparkieten. Ik hoop dat zij hier reageren.
Ook deze mensen hebben halsbanden: http://www.fluffies.org/nl/pro.....t_id=26072 |
Vrijdag 25 Juli 2008 10:28 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
(Offtopic)
*Wijst richting Sue* Kijk, zou een zoekfunctie ons allen het leven niet simpeler maken  |
Vrijdag 25 Juli 2008 1:11 pm |
|
|
Jolanda
Vlieger
Ik heb er 2 die in de huiskamer wonen.
Die van mij zijn erg tam en bijten over het algemeen niet..althans niet bewust. Soms willen ze je liefkozen en vergeten wel eens dat onze velletjes niet tegen snaveltjes bestand zijn.
Wel zijn het vrij luidruchtige vogeltjes...maar door ze heel veel afeleiding te geven is dat in toom te houden.
Ze zijn wel aanhankelijk maar niet knuffelig. Ik vind het heerlijke ondeugende vogeltjes die me steeds weer aan het lachen maken en zou ze nu niet meer willen missen. Maar ik vond het niet makkelijk om te zoeken waar je ze nou zo mee kon afleiden dat ze wat rustiger worden...maar nu dat eenmaal zo is zijn ze goud waard!! |
Vrijdag 25 Juli 2008 5:41 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Misschien ook handig om erbij te vertellen hoe oud ze zijn, want tussen het gedrag en karakter van de babies en volwassen vogels kan nogal een verschil zijn
Dat niet om te zeggen dat volwassen vogels per se meer problemen moeten geven (integendeel; ik vind de onze met de leeftijd alleen maar leuker worden), maar gewoon als iets om rekening mee te houden.
He Jolanda, kun je die schreeuw ergens mee vergelijken, qua volume en soort van geschreeuw? Ik lees wel overal dat ze vrij luidruchtig kunnen zijn, staan ze om bekend, maar ik weet helemaal niet wat ik me er bij meot voorstellen, heb raar genoeg ook nog nooit een Halsband horen schreeuwen. |
Vrijdag 25 Juli 2008 5:54 pm |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
quote:
He Jolanda, kun je die schreeuw ergens mee vergelijken, qua volume en soort van geschreeuw? .
De mijne zijn iets meer dan een jaar nu en handopgefokt (misschien dat dat ook meespeelt?)
Tja vergelijke?? Ze hebben een heel schel hoog geluid en heel hard. Als ze ergens van schrikken schrik je helemaal een hoedje
Als ik dan Gijs hoor...dat is ook wel hard maar meer krassend/schor en dat doet minder zeer aan de oren
quote:
k weet helemaal niet wat ik me er bij meot voorstellen, heb raar genoeg ook nog nooit een Halsband horen schreeuwen.
Ga eens in het Zuiderpark in Den haag lopen bij mooi weer...of kom eens langs hier. De eerste 5 minuten dat er een vreemde in huis is heb je echt oordoppen nodig  |
Vrijdag 25 Juli 2008 6:22 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ik heb er 1 gehad, en die was SUPERtam!!!
En heb daarna weer 1 genomen, weer Mavis genoemd en hij is ook heel tam, kun je alles mee doen, dat schreeuwen valt best mee..
Mavis is heel speels, nieuwsgierig vraagt veel aandacht en is een vreetzak hij wil ook heel vaak in de tuin, |
Woensdag 30 Juli 2008 1:08 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
heb raar genoeg ook nog nooit een Halsband horen schreeuwen.
Dat wil je vast ook niet horen
Mijn halsbandparkiet maakt het geluid van mijn pyrrhura, die kent zijn eigen geluid niet eens..  |
Woensdag 30 Juli 2008 1:11 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Ziya
Mijn halsbandparkiet maakt het geluid van mijn pyrrhura, die kent zijn eigen geluid niet eens..
Ohhh dat is nog eens geluk hebben!
Ik ben minder gelukkig: Wheezy gilt zoals Zazu.  |
Donderdag 31 Juli 2008 8:47 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
(Offtopic)
*Wijst richting Sue* Kijk, zou een zoekfunctie ons allen het leven niet simpeler maken
Er zit al een zoekfunctie hier op de site: http://www.fluffies.org/nl/google_search.php
(maar ik snap wat je bedoelt) |
Donderdag 31 Juli 2008 9:00 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Sue
quote:
Originally posted by Ziya
Mijn halsbandparkiet maakt het geluid van mijn pyrrhura, die kent zijn eigen geluid niet eens..
Ohhh dat is nog eens geluk hebben!
Ik ben minder gelukkig: Wheezy gilt zoals Zazu.
Hahah  |
Maandag 4 Augustus 2008 4:23 pm |
|
|
|
|
Linde
Vlieger
Ik vind dat de schreeuw wel wat lijkt op een meeuw. Luna kan die ook nog niet ik laat haar af en toe wel eens filmpjes horen (jaja een filmpje HOREN) met halsbandjes geluiden, dat vindt ze wel errug interessant Ik bedenk me net trouwens ook, eigenlijk zijn mijn aga'tjes veel luidruchtiger dan Rocco was en Luna is... Vooral als ze allemaal verdeeld over het huis zitten  |
Zaterdag 30 Augustus 2008 10:00 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wij hebben een 4 jaar oude grote halsband parkiet. hij heet max en woont samen met onze timney chiqui. je mag hem niet aaien, hij neemt wel dingetjes uit je handen en drinkt ook uit je glas. kan flink geluid maken wat dan weer door de amazones geimiteerd wordt. een gezellige vogel die zich goed aan de huiskamer heeft aangepast en niet meer weg te denken valt. |
Maandag 1 September 2008 12:07 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:56 pm
|
|
|
|
|
|