miss een pruimkopje, die zijn wel stil(ler) maar ik weet niets over hun karakter. een pyrrhura miss deze zijn zeer aanhankelijk heb ik gehoort maar maken dan weer meer lawaai. een valkje is ook een mooie lieve vogel. en anders kan je miss een aga'tje overwegen ze zijn niet zo groot maar hebben een karakter dat kan opmeten tegen de grootte van een hyacinth ara en hebben het formaat van een grasparkietje waardoor je ze gemakkelijk vast kan pakken en in je hand kan slapen (wat hier vaak gedeurd)
het geluid wat ze maken of ze stil of niet zyn maakt op zich niet echt uit
ik denk toch dat ik voor de valkprakiet ga die vindt ze zelf ook heel leuk
Zondag 18 Mei 2008 5:20 pm
Sue Moderator
Een vogeltje hoeft niet persé met de hand opgevoed te worden om tam te worden hoor. Je kan ook een vogeltje nemen dat dmv co-parenting is grootgebracht.
neej maar ik vindt het leuk om het zelf groot tebrengen
daarom zoek ik zo iets of eentje die door de kwekker met de hand groot wordt gebracht
en wat is dit Je kan ook een vogeltje nemen dat dmv co-parenting is grootgebracht.
Zondag 18 Mei 2008 8:53 pm
Jolanda Vlieger
Wij hebben onze 2 halsbandjes nu een jaar en het waren onze eerste vogels. Achteraf gezien zijn ze ons aangepraat en hebben we niet de goede info gekregen bij de aanschaf (*CENSUUR*). We zijn door veel opzoeken en vragen wel wijzer geworden en hebben veel geleerd het afgelopen jaar. Al was het soms met vallen en opstaan
Als iemand me vraagt of ze geschikt zijn als huiskamervogel zal ik niet van harte aanraden. ze zijn best luidruchtig en hebben veel beweging nodig. daarnaast zijn het echte slopers en zijnze heel ondeugend. Als je dat allemaal niet erg vind zijn ze wel ontzettend leuk, grappig en aanhankelijk (dat afstandelijke wat ik hier las is bij die 2 van mij absoluut niet terug te vinden).
Begrijp me niet verkeerd hoor we zijn dol op die 2 dondersteentjes en willen ze nu voor geen goud kwijt maar ik weet niet of ik er aan was begonnen als ik het allemaal van te voren had geweten.
heb jij ze via hand op fok of niet want ik hoor wel eens dat ze via handopfock veel anders zyn bij meedere vogels
en hoe zyn de vogels in de pubertiet??
je maakt me wel aan het twijfelen ..
Maandag 19 Mei 2008 4:26 pm
Jolanda Vlieger
Wij hebben ze vanaf 3 weken oud en handopgefokt.
Volgens mij zitten ze nog midden inde puberteit hahaha. Ze proberen lekker uit tot ver ze kunnen gaan. het zijn vogels die heel veel prikkels nodig hebben en zich snel vervelen dus steeds iets anders verzinnen vor inde kooi is noodzaak. Ze houden je flink bezig.
o oke.. neej dan denk ik niet dat het echt een handige vogel is voor me zusje ze bednekt wel snel iet sleuks maar voor de eerste keer
bedankt voor je info
Maandag 19 Mei 2008 7:38 pm
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina Vorige1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:56 pm