Halsbandparkiet geschikte 'startersvogel'?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
mimi
Vlieger

Halsbandparkiet geschikte 'startersvogel'?  Reageer met quote  

hallo,
ik wil me zusje een leuk kadoetje geven voor als ze geslaagt is met haar examens ..
ze vindt vogel echt leuk ze mag er dan ook een hebben ..
ik wil graag weten of de halsbandparkiet een geschikte vogel is voor iemand die voor het eerst een vogel krijgt
en hoe zijn ze in het gedrag ik wil der dan een die ik zelf nog moet voeden
en dan zelfstandig aan me zusje geven
hoop dat jullie me kunnen helpen
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 9:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Halsbandparkiet geschikte 'startersvogel'?  Reageer met quote  

Hoi Mimi, ik heb de titel van je berichtje eventjes aangepast. Zo is het wat duidelijker.
Ik weet niet of halsbanden geschikte 'startersvogels' zijn. Heeft ze verder geen ervaring met jouw vogels?

Ik zou eerst even peilen waar ze zelf voorkeur voor heeft.
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 9:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik geloof dat Halsbandjes meer volierevogels zijn, een beetje zoals Rosella's (hoewel die nog afstandelijker schijnen te zijn?), en dat ze zeker de snavel kunnen opentrekken.

(Waarom trouwens zelf met de hand grootbrengen?)
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 9:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

ze gaat wel met mijn vogels om ..
ze neemt ze mee naar de winkel en alles..
zy heeft gezegt veras me met een leuk vogeltje Smile
dus ik ben nu een beetje aan het uitzoeken wat ik wil geven..
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 9:11 pm
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

oke maar toch zie ik wel mensen emt een halsbandparkiet die heel tam en aanhankelijk is..
waarom met de hand omdat ik dat een mooie ervaring vindt en het al vaker heb gedaan
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 9:12 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ALLE Grijsjes plukken, ALLE Amazonen zijn agressief, ALLE Halsbanden zijn afstandelijk ... zo iets Wink
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 9:15 pm
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

, ALLE Amazonen zijn agressief, ben ik het niet mee eens want heb twee amazones en totaal niet agressief

maar een halsbandparkiet kan het wel of niet ..
en hoe is het gedrag als kamer vogel met veel aandacht
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 9:17 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Eh ... ik bedoel dus dat je niet over een kam kan scheren. Wat je vraagt, en wat je krijgt, is een gemiddelde beschrijving van de soort ... en dat wil natuurlijk niet zeggen dat je geen vogels vindt die NIET zo zijn Smile

Ik ken een paar mensen met Halsbanden, en die zijn meer op zichzelf, geen knuffelberen. En kunnen goed schreeuwen (wat zeker ook belangrijk is om te weten). Maar hun baasjes zijn uiteraard gek op hen en zouden ze voor geen goud ruilen.
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 9:19 pm
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

neej dat snap ik .. maar ik wil gewoon graag weten heo ze in gedrag zyn ik ben nog aan het verglijken en alles wta beter is voor hara daarom wou ik graag weten hoe het gedrag is
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 9:21 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Misschien is het verstandig om voor een wat kleiner vogeltje te gaan? Wat vindt ze van valkparkieten?
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 9:31 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik zou voor een vogel gaan die ZIJ wil. Zij moet er tenslotte mee door ... anders loop je het risico dat het niet een helemaal gewenst 'cadeautje' wordt.

Ik geloof persoonlijk niet echt in 'startersvogels', maargoed Smile da's ieder zijn eigen mening.
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 9:36 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je zou ook een kweker kunnen zoeken met bv. halsbanden en wat andere soorten, dat je haar als verassing daar mee toe neemt. Kan ze zelf ook kijken met welk soort ze de meeste feeling heeft.
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 10:10 pm
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

ja dat is ook wel zo esjo
en anders denk ik dat misschien een valkparkiet wel beter is .. ik weet namelijk dara van zeker dat z\e die leuk vindt want opa mijn eigen valkparkiet vindt ze ook leuk maar dacht kan altijd info vragen over halsbandparkiet
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 11:38 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat valkjes over het algemeen wat zachter van karakter zijn, maar uitzonderingen bevestigen de regel. Laughing
Misschien is het leuk om je zusje een bon te geven voor haar verjaardag. Daarvoor kan ze met jou op stap om een gaaitje uit te zoeken. Cool
Bericht Zondag 18 Mei 2008 8:30 am
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

ja dat kan ik eventeul wel doen Smile
maar ik wil wel een handopfok gaaitje
me zusje heeft gezegt tegen em van geef me maar een valkjes en wat voor een moet verassing zyn dus ben even aan het rond kijken
weet iemand die nu eieren heeft
dus ik moet nog even wachten Smile
hou oud moet/mag een valkje bij der ouders weg voor handopfock??
Bericht Zondag 18 Mei 2008 12:18 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:57 pm
  Berichten van afgelopen: