halsbandparkietje gezocht

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
Bram-halsbandparkiet
Eitje

halsbandparkietje gezocht  Reageer met quote  

hallo,
ik ben bram en ben opzoek naar een halsbandparkietje.
ik zoek een goede kweker. Mr. Green
de kleur maakt niet uit alleen geen albino het liefst. Razz
ik ben van plan om hem/haar vrij te laten vliegen in de huiskamer.
de prijs maakt mij echt helemaal niks uit. Neee
ik zou hem het liefst over een paar weken kunnen krijgen dus als u nu al eitjes heeft zou u mij dan mischien ook kunnen reageren?

alvast super bedankt,

groetjes Bram
Bericht Maandag 12 April 2010 4:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik ken geen kwekers maar misschien dat iemand anders hier op het forum je meer info kan geven.
Bericht Dinsdag 13 April 2010 7:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
lunaatje
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik weet anders wel iemand die jongen heeft die binnenkort zelfstandig zijn. het zijn er blauwe, maar het is wel in belgie en waarschijnlijk nogal ver voor jou???
Bericht Dinsdag 13 April 2010 9:12 am
Bram-halsbandparkiet
Eitje

Reageer met quote  

dat is inderdaad iets te ver maar toch bedankt voor het aanbod Mr. Green
blauwe vind ik eigenlijk wel echt heel mooi. maar wat voor pap eten ze eigenlijk ?
Bericht Dinsdag 13 April 2010 4:43 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

je hebt verschillende merken pap, elke kweker heeft zijn eigen voorkeur....Als je een zelfstandige vogel koopt hoef je je daar gelukkig niet mee bezig te houden.... Wink
Bericht Dinsdag 13 April 2010 8:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bram-halsbandparkiet
Eitje

Reageer met quote  

okee tja ik zoek nog een kweker dus ik weet niet wat voor voorkeur hij/zij heeft Mr. Green
Bericht Dinsdag 13 April 2010 8:39 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

eerst de vraag, heb je ervaring met hadnopfok, zo niet, dan kan ik je allleen maar aanraden om een vogel te nemen die al zelfstandig eet.
alleen als je ervaring hebt met handvoeding geven kan je een hele kleine nemen. als de vogel al zelfstandig eet kun je hem altijd nog tam krijgen.
Bericht Woensdag 14 April 2010 6:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
lunaatje
Kuikentje

Reageer met quote  

Ja wanneer die nog maar net uit het nest is uitgevlogen lukt dat nog enorm goed om tam te maken. Mijn valkparkietje was zo in een drietal dagen wel tam. Maar een valkparkiet is dan ook geen grote halsbandparkiet, daar heb ik niet echt ervaring mee.
Bericht Woensdag 14 April 2010 6:55 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Zowiezo is het verstandiger om eentje te nemen die al zelfstandig eet, dan is hij door die eerste kritieke fase heen en heb jij dat grootste risico dat het misgaat bij de kweker gelaten Ja
Bericht Woensdag 14 April 2010 4:30 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

In enkhuizen zit er een:D

Moet je misschien even zoeken in kwekerslijsten
Bericht Woensdag 14 April 2010 4:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bram-halsbandparkiet
Eitje

Reageer met quote  

hallo,
ja ik heb gekeken naar de kweker in enkhuizen en hij zij dat ik hem bij 5weken oud kon ophalen! Very Happy
is dit verstandig ?? Ooops

ik denk dat als ik hem vraag om een zelfstandig halsbandparkietje dat hij ze dan aan andere mensen verkoopt Sad

mvg,
Bram
ps. ik heb helemaal geen ervaring met handopvok
Bericht Woensdag 14 April 2010 8:42 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als hij erop staat een niet zelfstandig etende baby te verkopen aan iemand zoals jij, die helemaal geen ervaring heeft met handopfok, dan is het geen verantwoordelijke en betrouwbare kweker waar je een vogel van zou willen hebben Smile

Weet je ik snap jouw enthousiasme, het zo snel mogelijk jouw vogeltje hebben, de spanning... maar er zijn zo veel kwekers; is het niet deze, dan is het wel de volgende. De manier van opvoeding is van essentieel belang, niet alleen voor het moment zelf (overleeft de baby? Want handopfok is risicovol en de gevolgen kunnen fataal zijn), maar ook voor later, want het papegaaitje heeft een zo goed mogelijke start in het leven nodig.

Werkelijk... haal alsjeblieft geen onzelfstandige vogel. Een puppy of een kitten, of om het even welk ander huisdier, zou je toch ook niet zelf met de hand proberen groot te brengen. Wie dat idee geplant heeft dat het bij vogels blijkbaar wel kan en slim is en 'zo effe gedaan is', dat snap ik niet, maar hij zou voor eeuwen in de hel moeten brangen Stom
Bericht Woensdag 14 April 2010 9:05 pm
Bram-halsbandparkiet
Eitje

Reageer met quote  

hallo,
hartstikke bedankt voor uw reactie en ben daarbij ook meteen overgestapt naar een zelfstandig vogeltje.

ik zal de kweker mailen of ik er ook eentje zelfstandig zou kunnen krijgen.
alleen na hoeveel weken is het vogeltje zelfstandig ??
ik zou hem nu over 4 weken krijgen en dan is ie 5 weken. maar ik wil het risico niet nemen!!

mvg,
Bram
Bericht Woensdag 14 April 2010 9:25 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Bram, verstandig dat je voor een zelfstandige vogel gaat.... Veertje
Laat je niks aanpraten door kwekers hoor, precies zoals Shi al zegt: als ze jou een vogel willen verkopen terwijl je geen ervaring hebt met handvoeding.... Neee Dan zou ik gewoon even verder zoeken.. Wink
Ik doe even een gokje wbt het zelfstandig zijn van een halsbandje, maar ik denk zo'n beetje met 12/13 weken??? Het verschilt ook per vogel hoor...
Bericht Woensdag 14 April 2010 10:03 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als het een goede kweker is, dan kan hij hem wel voor je reserveren tot de vogel helemaal zelfstandig eet. vraag of je hem op mag zoeken. desnoods een kleine aanbetaling doen dat de vogel voor jou gereserveerd blijft. ondertussen dan een paar keer daar op bezoek gaan om naar de vogel te kijken. misschien dat je hem zelfs even vast mag houden om zo een band te scheppen. als de vogel eenmaal zelfstandig eet, dan kan je hem meenemen. zo zijn de grootste risico's weg.
er zijn zoveel mogelijkheden.
mocht de kweker nee zeggen, schrap hem dan van de lijst want dan is het een broodfokker die alleen maar geld wil hebben, maar geen verantwoording voor een heel jong dier.
Bericht Donderdag 15 April 2010 6:36 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:59 pm
  Berichten van afgelopen: