handopfok

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
sjm
Fladderaar

Reageer met quote  

[color=green]ik heb mijn halsband met de hand opgevoed, en die wou ook moeilijk eten Confused . Ik heb toen kaytee met baby-voeding gegeven en dat was smullen!!! Laughing Tommie kreeg ik rond 5 weekjes, viel in het begin veel af maar vooral als je ze met de hand voed bewegen ze veel meer dan in het blok Wink dus meer energie verbruik en afvallen als gevolg:) en tja... tommie wou alleen op "zijn" tijd eten dus niet s`ochtends 2x smiddags2x en savonds 2x [/color] hij sliep altijd uit tot 11 uur dan pas eten en rond 5 uur s`avonds had ie pas honger en rond 9 uur pffffffffff kon het niet aflepelen toen! Laughing maar goed.. ik wil er alleen maar mee zeggen... iedere vogel is anders, jammer dat ze zo af en toe niet met een gebruiksaanwijzing worden geleverd Wink Laughing
Bericht Zaterdag 18 Juli 2009 4:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Guido
Kuikentje

Reageer met quote  

ff update,

vogel groeit goed,
eet regelmatig zijn pap helemaal op, is ook geen ochtend eter, maar eet smiddags al wel van de trosgierst echt vast voedsel hoeft ze nog niets van te hebben zoals eivoer ed.

tussen de 2 hbtjes gaat het langzaam beter echter is de oudste van de 2 (nu 2.5 jaar ongeveer) het bangst en de kleine vliegt erboven op als ze te dicht bij elkaar komen. weet nog niet hoe dit gaat uitpakken, iemand trouwens een idee hoe je dit moet doen. gewoon samen proberen te laten spelen, en kijken hoe het gaat of zijn er andere truckjes.
Bericht Woensdag 29 Juli 2009 2:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je kan ze het beste op een neutrale plek samen zetten. niet samen in 1 kooi. laat ze elkaar buiten de kooi kennis maken, dan groeit dat vanzelf er in en komt het wel goed.
goed te horen dat het goed gaat met je kleintje.
blijf een beetje in de buurt als ze samen zijn en grijp pas dan in als de situatie echt hachelijk is. het is normaal als er wat naar elkaar gesist en gegromt wordt. zie je echter dat ze elkaar echt pijn doen grijp dan in, maar ik denk dat het wel mee zal vallen.
Bericht Woensdag 29 Juli 2009 2:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Fijn dat de kleine het goed doet Veertje

En inderdaad kennis laten maken op een neutrale plek. Een plek die ze geen van beidden kennen.

Is het geen succes zou je ook de kooien naast elkaar kunnen zetten (wel met die afstand dat ze elkaar niet in de pootjes ofzo kunnen bijten) zodat ze elkaar een beetje kunnen observeren en op afstand kennis maken.

Een garantie dat ze vrienden worden heb je nooit maar alle kansen liggen nog open Wink
Bericht Woensdag 29 Juli 2009 10:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Guido
Kuikentje

Reageer met quote  

thx, kooien staan al naast elkaar, en zet ze beide op de eetkamer tafel. en dat gaat steeds beter. we zullen zien. bedankt iig voor de tips.
Bericht Donderdag 30 Juli 2009 8:13 am
Guido
Kuikentje

Reageer met quote  

Helaas is de kleine vandaag overleden,

Wat overigens heel raar is, want ze zat namelijk goed in de veren eet en dronk voldoende. groeide goed, had het volgens mij wel naar der zin, alleen wat stres op het moment dat iemand zijn vinger in de kooi stak maar dat was alles.

De vogels zaten inmiddels wel samen in 1 grote kooi, maar wel van elkaar gescheiden.

Tot vanochtend ging alles goed....

Coco 08-06-2009 - 10-12-2009
Bericht Donderdag 10 December 2009 4:21 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sterkte Guido Troosten
Bericht Donderdag 10 December 2009 7:18 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, wat naar voor je. Veel sterkte in elk geval. Troosten
Bericht Vrijdag 11 December 2009 6:24 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:00 pm
  Berichten van afgelopen: