Help!! Ice is weggevlogen!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
mel
Beginnende vlieger

Help!! Ice is weggevlogen!!  Reageer met quote  

Door een domme fout van mijn vriend is Ice ontsnapt!!
We worden echt helemaal gek, want we horen hem soms wel, maar kunnen niet achterhalen waar geluid nu precies vandaan komt!
Een hele dag zijn we al aan het zoeken ( vanmorgen om 11u is hij weggevlogen). Toen hij vanmorgen net was weggevlogen riep hij wel een paar keer, maar de rest van de dag niet meer, maar toen we net naar buiten gingen riep hij echt een paar keer terug, maar zodra we op het goede spoor komen, roept hij niet meer terug.
We hebben ook een verrekijker, maar hier schieten we ook niet veel mee op.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat dit is kunnen gebeuren! Ik moet er niet aan denken dat hij morgen weer een hele dag hulploos ergens zit zonder eten en drinken en hij weet natuurlijk niet hoe hij moet overleven in de natuur! Om dit idee heb ik al wat traantjes gelaten vandaag...
Heeft er iemand tips voor ons hoe we Ice beter kunnen lokken ofzo?
Zucht, wat een dag Sad
Bericht Vrijdag 1 Mei 2009 9:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje, wat erg zeg. Sad

Is ie gek van speeltjes met een belletje, ik roep maar wat - probeer hem daarmee te lokken. Met lekkere dingen - iets wat sterk ruikt?
Jeetje...heel veel succes en sterkte !!!!!!!!!!! Troosten
Bericht Vrijdag 1 Mei 2009 9:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hij heeft helaas eerder een hekel aan zijn speeltjes Sad en ik kan me ook niet iets bedenken wat sterk ruikt wat hij lekker vind.
Wat het moeilijker maakt is dat Jane ( onze grijze roodstaart) ook precies hetzelfde roepje nadoet van Ice, dus als we buiten aan het roepen zijn geeft Jane soms ook antwoord, dus we moeten heel goed luisteren of het Jane of Ice is.
Daarnaast ben ik bang dat hij morgen weer een beetje uit de schrik is en alleen maar verder vliegt Sad
Bericht Vrijdag 1 Mei 2009 9:58 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat een rot nieuws! hebben jullie al advertenties geplaatst op marktplaats? of andere sites, als iemand Ice vind kan die jullie dan bereiken, zo had ik toen Bob terug gekregen, had een advertentie geplaatst op marktplaats en kreeg de volgende dag een telefoontje dat die bij iemand thuis was, hopelijk vinden jullie hem snel! sterkte!!!
Bericht Vrijdag 1 Mei 2009 10:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ellenparrot
Ervaren vlieger

Re: Help!! Ice is weggevlogen!!  Reageer met quote  

vreselijk! heb je hem al aangemeld bij amivedi?? zie www.amivedi.nl
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 1:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Help!! Ice is weggevlogen!!  Reageer met quote  

Oh wat erg zeg! Probeer de buurt in te lichten zodat, als ze hem vinden, ze weten dat ze bij jou moeten zijn.
Heb je iets van een voederplankje? Kan je zijn kooi buiten zetten?
Sterkte!!
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 6:01 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, wat vreselijk zeg. Hopelijk vinden jullie Ice terug. Wat naar. Veel sterkte hoor maar ga elkaar niet verwijten, menselijke foutjes gebeuren en dat mag je niet op elkaar uitwerken, hoe moeilijk ook. Troosten
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 6:40 am
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

We hebben vanmorgen vanaf half 7 gezocht, we krijgen geen gehoor meer van Ice Sad. Zijn kooi staat buiten en we hebben het raam van de andere slaapkamer wagenwijd open gezet.
Verder hebben we gisteren al papieren met een foto van Ice verspreidt in Schoondijke, en hebben we het op prikbord gezet.
Ik vind het vreemd dat we helemaal geen gehoor meer krijgen van Ice, omdat hij gisteravond nog wel terugriep. Arme schat Sad
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 7:37 am
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Ooh sterkte!! Bij mijn halsbandjes zijn walnootjes de ultieme manier om ze de kooi in te krijgen. Misschien zoiets??
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 8:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

We weten helaas niet waar hij zit, anders zou het lokken idd een stuk makkelijker gaan...
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 8:45 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heel veel succes vandaag met de zoektocht en ik duim voor jullie dat jullie hem terug vinden Troosten
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 8:48 am
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja, dank jullie allemaal Smile. We gaan zo weer op pad...
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 8:50 am
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

zit er misschien bij jullie in de buurt een kweker ?of iemand die vogels in de tuin heeft
vaak vliegen ze daar naar toe

heel veel succes
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 9:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

We hebben vandaag veel gezocht, maar helaas zonder resultaat, geen roepje of iets horen we van Ice Sad .
Alle mensen die we in de buurt kennen met een volliere zijn we af gegaan, maar helaas heeft niemand hem gezien.
Wat denken jullie, zou het een erg slecht teken zijn omdat hij niet meer terug roept? Of kunnen we nog een sprakeltje hoop houden? ( we gaan zoieso nog zoeken)
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 8:51 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Probeer in de buurt posters uit te delen met de foto van Ice erop. In de supermarkt blaadjes hangen.. Enzovoort, enzovoort.

Sterkte.. Troosten
Bericht Zondag 3 Mei 2009 7:08 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:00 pm
  Berichten van afgelopen: