Help mijn halsbandparkiet heeft schrik van handen!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
piwieeee
Eitje

Help mijn halsbandparkiet heeft schrik van handen!!  Reageer met quote  

hallo,
ik heb sinds vandaag een halsbandparkiet hij heet piwie Very Happy
en hij is ongeveer 2,5jaar oud, hij kan praten en is redelijk tam.
hij zit het liefst uit de kooi en als ik in de kooi naar hem toe ga met m'n hand bijt hij tenzij ik hem mijn arm geef dan doet hij niets
en wil ik hem strelen over zijn hoofdje worden zijn pupillen klein
en begint hij vanalle liedjes te fluiten ga ik naar zijn buikje dan bijt hij trug,
dus ik kan hem niet op m'n hand laten opstappen..
wat kan ik hier aan doen??
ps: natuurlijk laat ik hem wennen aan de nieuwe
omgeving, maar de vorige eigenaar vertelde me over
het probleem en ik wil er aan werken. Denken dus weet je een oplossing?
vertel het me dan.

groetjes David en piwie.
Bericht Woensdag 6 April 2011 7:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hallo! een halsbandparkiet, wat leuk joh! mooie vogels zijn het Very Happy

Misschien kun je iets met t volgende stukje?

Stel je eens voor dat jj je halsbandparkiet bent . En je een enorm 3 koppig monster tegenover je hebt (1hoofd, 2 handen( handen die mss ERG onvoorspelbare, beweeglijke hoofden lijken)) Jij praat waarschijnlijk. Kijkt hij dan ook naar jou? Hij let dus op je hoofd en die doet verder geen gekke dingen . Ondertussen gaan je handen (vanuit een heel andere hoek) ineens in zijn richting...owhjee...!!! Wie/wat is dat ???? Als je deze 3 los van elkaar ziet is je hoofd dus eigenlijk de minst onvoorspelbare . Fixeerde hij zich op je hoofd...tot ineens een ander wezen (je hand) in de buurt kwam ?

Probeer rustig een koppeling te leggen tussen jou en je handen...vertel wat je doet, kijk naar je handen. Bied dingen aan, beloon bij rustig gedrag en begrijp dat handen best raar zijn als je een vogel bent

Succes! t Klinkt misschien een beetje vaag...maar ik hoop dat je er iets aan hebt Wink
Bericht Zaterdag 9 April 2011 9:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Taliitaa
Eitje

Reageer met quote  

Heee Piwieee,

ik ben heel blij om dit te lezen. ja, okee het is wel vervelend natuurlijk. Maar, wij zitten namelijk met hetzelfde probleem. Onze vogel Tajj is ook ontzettend lief. Maar ook hij is bang voor handen. Hij bijt niet, maar doet wel aanvallerig. Zijn veren gaan dan recht overeind staan en zijn ogen worden groot en klein (O_O dat vind ik best griezelig). Hij heeft dit vooral in de kooi, als hij buiten de kooi is heeft ie er veel minder last van (heel vreemd?). Ook is ie ontzettend angstig. Zodra ik bijvoorbeeld wat laat vallen, vliegt ie weg. heel sneu, alsof we een paranoïde vogel hebben, haha. Dus, tips zijn inderdaad welkom.
Bericht Donderdag 19 April 2012 9:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je zou eens kunne proberen lekkere pitjes door de tralies aan te beiden. dan legt hij sneller het verband dat er niks aan de hand is. als hij die eenmaal van je aanpakt kun je hetzelfde proberen door het open deurtje. gewoon op de open hand voor hem houden. het vertrouwen komt dan vanzelf en dan gaat de rest ook
Bericht Zaterdag 21 April 2012 7:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:00 pm
  Berichten van afgelopen: