hulp bij een probleem aub

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
dolfke
Net uit het ei

hulp bij een probleem aub  Reageer met quote  

hallo,
ik heb een probleempje chica mijn rose borstparkiet zit altijd los in huis stapt op blijft zitten vliegt niet weg als je in haar buurt komt en bijt niet . maar ze wil geen zonnepitjes of andere beloningen aanpakken als je haar die geeft .
je mag ze niet op het kopje krabben of op de rug strelen dan gaat ze krijsen.
het lijkt of ze weinig vertrouwen in mij heeft.
als ze grust gelaten wil worden doe ik dat als ze onmiddelijk opstapt probeer ik het leuk te maken voor haar .

maar als ik haar wil strelen of ''koppiekrauw''doen krijst ze en gaat ze bij me weg ,ik kan ze heel gemakkelijk opnemen om terug op haar standaard te zetten als ze eraf is gesprongen of als ze wegspringt van mijn hand.
de standaard staat naast de zetels dus dicht bij ons.
ze is niet bang van handen of van mij want je kan ze van de ene hand op de andere laten stappen , of tegen haar praten en dichtbij haar staan.
dan toont ze heel soms intresse in mij en doet ze precies of ze haar afvraagt wat ik allemaal aan het brabbelen ben.
maar dat is heel zelden dat ze intresse toont normaal geeft ze de indruk dat ze bang is maar als je dan vraagt om op te stappen doet ze het dus heb ik een dubbel gevoel
dan vraag ik mij af of ze nu echt bang is of ze niet weet wat ze moet doen.
ik mag haar een kusje geven en dan doet ze haar snavel open met haar tongetje naar buiten.
dus dat vind ze goed maar echt aandacht geven aan ons of aandacht accepteren van ons doet ze niet.

wij zouden dat graag anders hebben maar ik weet niet meer wat ik kan doen. ik krijg de indruk dat ik alles verkeert aanpak .
ik ben ten einde raad ivm hoe ik het kan aanpakken maar wil alles proberen wat jullie aanraden.
kan iemand mij uitleggen hoe ik alles moet aanpakken of toch al iets.
ik zal rap even genummerd opnoemen wat we al zeker willen kunnen doen bij chica.
kan je mij met een bepaald problem helpen vermeld dan even bij de reactie over welk probleem je mij kan verder helpen.

1: we willen dat ze eten van ons aanneemd als we haar belonen
2:we willen dat ze graag aandacht van ons krijgt
3: we willen dat ze soms zelf bij ons komt om aandacht te vragen
4: en vooral dat ze ons vertrouwd
5: als er nog dingen zijn wat een tamme vogel kan leren en leuk is als ze het kunnen laat het maar weten met een kleine tip hoe ik dat moet aanpakken.

ik hoop op veel antwoorden tips en moogelijkheden om het voor ons en vooral voor chica leuker te maken. zodat wij kunnen genieten van chica en dat chica geniet van aandacht en graag bij ons zit.
Bericht Zaterdag 4 December 2010 7:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Neem een kat of een hond.

papegaaien hebben veren en het is de bedoeing door dit te poetsen dat ze vuil en water weren van de huid. Ga jij kroelen dan breng je het in de war.

kroelen doen ze met een reden in de natuur en dat is het schoonmaken van de veren. dat het tegelijkertijd ook prettig is, is ene leuke bijkomstigheid.

Voeren en poetsen wordt dus door partners gedaan en door ouders. Jij als mens hoort dit niet te doen en jou parkietje snapt deze rolverdeling.

Als je iets wilt dat ze aanpakt als beloning, moet je dit trainen. Je zou het kunnen doen met de 5 stapjes.

het kroelen kan je vergeten. Als zij het nu al niet wilt, zal het ook niet gebeuren.

Keko van mij wilt absoluut niet geaaid worden op zijn rug, of waar dan ook.
Jojo zou het wel willem, maar ik doe het niet.
aaien op de rug, tussen de vleugels, tussen de poten op de buik en onder vleugels kan partnergedrag triggeren. Deze plekken zijn namelijk de erogene zone van de papegaai. Het rotte daarvan is, dat hij redelijk gefrusteerd kan raken, doordat jij wel het hormonale in haar los maakt, maar niet de liefde kan beantwoorden.

Hoop trouwens dat je het niet rot opvat.
Bericht Zondag 5 December 2010 11:11 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

deze vogel die jij hebt, en ik thuis ook, staat er om bekend dat ze niet graag gekroeld worden door mensen. ik mag dat bij die van mij ook niet. dingen aannemen uit je hand komt mettertijd wel, maar kroelen wil ze bij mij ook niet. soms kan je een vogel niet tot iets dwingen, alleen maar omdat wij mensen dat willen.
je gaat ook te snel voor haar. deze vogels hebben echt meer tijd nodig om aan dingen te wennen. als ze bij je wil komen zitten doen ze dat uit zichzelf. als je een gaai wilt hebben om echt mee te kroelen dan zal je een ander ras moeten nemen want deze gaaien houden daar niet van. echt niet.
het is al heel wat dat onze Nicky dingen uit mijn hand aanneemt door de tralies heen. ze wil niet eens uit de kooi. wek haar nieuwsgierigheid op met dingetjes maar laat haar zelf haar eigen ritme bepalen of ze iets wil doen of niet.
bij mij wil Nicky best aan mijn haar plukken of mijn gezicht aanraken, door de tralies heen. aanraken mag ik haar niet en dat doe ik dan ook niet. zij is zo veel gelukkiger.
probeer het maar eens uit en je vogel zal gelukkiger zijn.
Bericht Maandag 6 December 2010 10:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
dolfke
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC
Neem een kat of een hond.

papegaaien hebben veren en het is de bedoeing door dit te poetsen dat ze vuil en water weren van de huid. Ga jij kroelen dan breng je het in de war.

kroelen doen ze met een reden in de natuur en dat is het schoonmaken van de veren. dat het tegelijkertijd ook prettig is, is ene leuke bijkomstigheid.

Voeren en poetsen wordt dus door partners gedaan en door ouders. Jij als mens hoort dit niet te doen en jou parkietje snapt deze rolverdeling.

Als je iets wilt dat ze aanpakt als beloning, moet je dit trainen. Je zou het kunnen doen met de 5 stapjes.

het kroelen kan je vergeten. Als zij het nu al niet wilt, zal het ook niet gebeuren.

Keko van mij wilt absoluut niet geaaid worden op zijn rug, of waar dan ook.
Jojo zou het wel willem, maar ik doe het niet.
aaien op de rug, tussen de vleugels, tussen de poten op de buik en onder vleugels kan partnergedrag triggeren. Deze plekken zijn namelijk de erogene zone van de papegaai. Het rotte daarvan is, dat hij redelijk gefrusteerd kan raken, doordat jij wel het hormonale in haar los maakt, maar niet de liefde kan beantwoorden.

Hoop trouwens dat je het niet rot opvat.

kheb katten en honden :p en neen ik neem dit niet rot op .... nu weet ik dat ook weer...
alvast bedankt voor de reactie
Bericht Maandag 6 December 2010 12:39 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je zou iig kunnen trainen, truucjes, of met een teach box. Zo kun je werken aan een positieve band met je vogel....
Bericht Maandag 6 December 2010 9:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:00 pm
  Berichten van afgelopen: