|
|
|
mel
Beginnende vlieger
| Ice eet minder... |
|
|
Hallo,
Sinds een maandje eet Ice best wel wat minder dan normaal.
Ik was overgeschakelt naar pellets en dat ging toen eigenlijk boven verwachting goed, maar nu eet hij minder, ik heb hem ook al alleen maar zaad gegeven, maar daar eet ie ook niet meer zoveel van.
Verder is er nix aan hem te merken hoor, hij is gewoon Ice zegmaar, lekker actief en goede ontlasting.
Kan het zijn dat hij ver is uitgegroeid ofzo en dat hij daarom minder energie nodig heeft? ( Ice word in mei 1 jaar)
Tja, tis al een maand aan de gang, maar ik weet niet of ik me zorgen moet maken... |
Maandag 16 Maart 2009 4:18 pm |
|
|
Jolanda
Vlieger
Mijn halsbandjes eten ook de ene periode meer dan de andere periode. soms kan ik het niet aangesleept krijgen en dan ineens eten ze een paar weken een stuk minder |
Maandag 16 Maart 2009 4:55 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt, maar ik zou even niets aan zn normale dieet veranderen en m een poosje regelmatig wegen. Als daar geen ernstige schommelingen in te merken zijn, dan is er vast niks aan de hand, en kan het idd te maken met een minder grote behoefte aan eten. gek genoeg heb ik het bij Cleo ook wel eens gehad en die ging na een poosje weer gewoon meer eten en dan weer wat minder, geen idee waarom, maar qua gewicht scheelde het amper iets...  |
Maandag 16 Maart 2009 4:59 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Ice eet minder... |
|
|
Hoi Mel, heb je een goede weegschaal? Hoe is het met Ice z'n gewicht? Vaak eten ze in het begin meer van de pelelts om daarna minder te gaan eten.
Ik zou wel zijn gewicht nauwlettend in de gaten houden en bij twijfel een vogelarts raadplegen. |
Maandag 16 Maart 2009 6:54 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ook hier heeft Herman perioden dat hij minder eet. Grote wisseling in gewicht is er niet.
Inderdaad gewicht in de gaten houden en wanneer dat niet ernstig schommelt zullen het gewoon periodes zijn  |
Maandag 16 Maart 2009 8:47 pm |
|
|
mel
Beginnende vlieger
Gelukkig dat jullie vogels daar ook wel eens last van hebben, dan maak ik me iets minder zorgen .
Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat Ice zn gewicht is, maar eens snel om een keukenweegschaal gaan, want zo kan je het beter in de gaten houden idd.
Goede tip !! |
Maandag 16 Maart 2009 9:56 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Snel voor een weegschaal gaan kijken hoor. Daarmee is het in de gaten houden een stuk gemakkelijker. Je kan hem ook meenemen in een doosje naar de supermarkt. Of je kan zo ook je eigen weegschaal ijken. |
Dinsdag 17 Maart 2009 7:06 am |
|
|
Sarah
Moderator

Het gewicht is inderdaad "de" barometer van je gaaitje eigenlijk indien je uitwendig niets kan bemerken. Ik heb het echt superlang dagelijks gedaan, nu niet meer maar ik doe het wel nog elke week. Het toont je het snelst als iets niet pluis zou zijn, ook als je uitwendig niet kan zien.
Hier eten ze ook met momenten minder hoor maar beter zeker zijn natuurlijk.  |
Dinsdag 17 Maart 2009 10:34 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by mel
Gelukkig dat jullie vogels daar ook wel eens last van hebben, dan maak ik me iets minder zorgen .
Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat Ice zn gewicht is, maar eens snel om een keukenweegschaal gaan, want zo kan je het beter in de gaten houden idd.
Goede tip !!
Mavis weegt 148 gram (halsbandparkiet)
goeie eter  |
Dinsdag 17 Maart 2009 1:39 pm |
|
|
|
|
mel
Beginnende vlieger
Ziya, handig dat je erbij hebt gezet wat jouw halsbandje weegt, dan heb ik iets om te vergelijken he...
Zometeen om een weegschaal en dan kan ik Ice vanavond wegen, ik ben erg benieuwd! |
Woensdag 18 Maart 2009 4:09 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by mel
Ziya, handig dat je erbij hebt gezet wat jouw halsbandje weegt, dan heb ik iets om te vergelijken he...
Niet stressen als Ice meer of minder weegt he; afhankelijk van grootte en leeftijd kunnen er best verschillen zijn. Het handigste is om Ice regelmatig te wegen (liefste steeds op hetzelfde tijdstip), dan kom je er vanzelf wel achter wat zijn "gezonde" gewicht is. |
Woensdag 18 Maart 2009 4:14 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Dat is heel normaal.
In het begin na het overzetten maken ze eerst een inhaal slag en daarna gaan ze weer wat minder eten. |
Woensdag 18 Maart 2009 4:25 pm |
|
|
|
|
mel
Beginnende vlieger
Ik stress gelukkig niet zo vaak . nee als ik twijfel, dan kan ik altijd het hier zetten om jullie mening te horen, en idd, regelmatig gaan wegen.
Zelf denk ik niet dat er iets mis is hoor met Ice, maar na Zazoe zijn we toch wel een stuk oplettender geworden, vorige week stikte Jane bijna in een stuk pinda, ik zag alles weer even voor me, maar het is gelukkig allemaal goed gekomen! |
Woensdag 18 Maart 2009 4:26 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ehmmm geef je pinda's? Pinda's staan als één van de weinige dingen op de no-no lijst. Probeer liever een andere noot.
(Gestikt?! Hoe kwam dat? Wilde ze de pinda heel doorslikken?) |
Donderdag 19 Maart 2009 7:26 pm |
|
|
mel
Beginnende vlieger
Het heeft ff geduurt maar ik had Ice gewogen en hij weegt 108gram, vanaf nu weeg ik hem iedere week ( Jane ook proberen wegen, maar dat ging helaas niet omdat ze steeds weer wegfladderde naar haar kooi)
Hoe komt het dat pinda's zo slecht voor hun zijn dan? Want dat wist ik echt niet! Ik gaf ze wel expres doppinda's, omdat deze minder vet zijn.
Ja, hoe of het kwam dat Jane bijna stikte weet ik echt niet, normaal eet ze het gewoon op, maar nu begon ze heel raar met der kop te schudden met der bekje open en toen kwam uiteindeijk er een halve pinda uit.... |
Maandag 23 Maart 2009 10:16 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:00 pm
|
|
|
|
|