Jonge halsbandparkiet.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
Coco-tje
Kuikentje

Jonge halsbandparkiet.  Reageer met quote  

Hallo allemaal,

Het is al weer bijna een jaar geleden dat ik Jiwa als gezelschap maatje heb gekocht voor Coco. Ik kom niet zo heel vaak op het forum omdat ik daar niet zo veel tijd voor heb. Maar er is ondertussen wel heel veel veranderd. Als eerste heb ik nu sinds een week een aluminium volière voor mijn vogels (150x70x180), best wel groot dus. En op 25 maart 2010 is er bij ons op school een halsbandparkiet baby geboren. Omdat dit het enige jong uit nest was mocht ik hem van mijn ouders mee naar huis nemen. Op school mogen wij geen vogels meenemen als ze nog niet zelfstandig zijn dus dat vind ik wel jammer dat ik hem niet met de hand heb kunnen groot brengen.

Sinds afgelopen maandag is hij dus in huis en ook de koppeling met mijn andere vogels is gelukkig goed verlopen.

Omdat ie nog zo jong is wil ik hem graag heel tam maken en als dat kan ook leren praten.
Hebben jullie nog tips en advies over hoe ik dit aan moet pakken? Want ik hoor heel vaak zeggen dat halsbanden moeilijk tam worden en andere zeggen weer dat dit niet waar is. Maar ondanks dat ik hem sinds dat ie 2 weken oud was elke dag uit het blok heb gehaald zit hij nu liever in zijn kooi dan dat ie bij mij komt zitten en zo, verder is hij wel rustig.

En Jiwa is nu 3 jaar oud en heel schuw, kan ik haar ook nog tam maken of niet, ik ben namelijk ook bang Jiwa de baby aansteekt met haar angstige gedrag. Confused

Ik hoop dat jullie er iets meer over weten Wink
Bericht Dinsdag 22 Juni 2010 7:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Coco-tje
Kuikentje

Reageer met quote  

Oh ja er staat een foto van hem bij 'mijn papegaaien'. (en hij/zij heeft nog geen naam...)
Bericht Dinsdag 22 Juni 2010 7:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat leuk dat je een halsbandjke er bij hebt genomen. ik neem aan dat je mettertijd de vogel ook wel tam zult krijgen. dat ligt ook aan de vogel zelf. wij hebben de grote halsband gehad en die is uiteindelijk ook tam geworden. als je er maar de tijd voor neemt en geduld hebt. dan komt het wel.
dat geldt voor alle vogels. ook al heb je een oudere vogel, met veel tijd en geduld is daar ook nog heel veel mee te doen. echt waar. onze amazone van 45 jaar is ook tam geworden. en dat heeft heel veel tijd gekost Very Happy
praten kan ik je niet garanderen of hij dat zal doen. je kan het allicht proberen bij te brengen door heel veel woordjes te herhalen op de cruciale momenten. bij het binnenkomen hallo zeggen en als je weg gaat dag zeggen. op een gegeven moment hebben ze het door. kan zijn dat hij het gaat leren, maar kan ook goed dat het nooit gebeurd. die garantie is er nooit.
bij het tam maken proberen hem uit je hand te laten eten. een pitje of wat trosgierst. zijn vertrouwen winnen. je hebt hem nog maar zo kort. laat hem even wennen aan al het nieuwe en probeer het dan langzaam op te bouwen, dan komt dat wel goed denk ik
Bericht Woensdag 23 Juni 2010 6:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe gaat het met je halsbandje. Heb je hem een beetje tam kunnen krijgen.
Eventueel staan hier ook nog tips: http://www.fluffies.org/nl/pap.....t4149.html
Bericht Dinsdag 3 Augustus 2010 8:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:01 pm
  Berichten van afgelopen: