|
|
|
Linde
Vlieger
| Kooi voor Luna |
|
|
Hallo!
Ik ben een geschikte kooi aan het zoeken voor Luna, eerst hadden we gedacht om er zelf één te maken, maar dat is uiteindelijk toch wel erg duur, als we dat dan rvs/aluminium doen, dat dat hem toch niet wordt. Daarom zoek ik nou een goed alternatief. Ik zit alleen een beetje met het punt dat ik graag een flinke kooi wil voor Luna.. altijd goed natuurlijk, maar als een kooi een beetje groot en stevig is, is de tralieafstand bij de montana en dierenvilla-kooien richting de 2,5 cm! En volgens mij kan haar hoofd daar best doorheen Niet echt veilig dus! Nou vond ik de volgende kooi:
VILLA CASA III Montana Cage (119x81x205cm)
http://www.petgoodies.nl/?page.....uct_id=160
Zou die kooi geschikt zijn voor een halsband? Ik zit wel weer wat met het punt dat er volgens mij niet erg handig speelgoed in te hangen is, doordat er niet zo veel deurtjes in zitten.
Hebben jullie anders andere tips? En wat denken jullie dat de maximale tralieafstand zal zijn?
Alvast bedankt! |
Zondag 14 September 2008 6:48 pm |
|
|
|
|
kira07
Beginnende vlieger
ik denk eerlijk gezegt niet dat deze kooi nou zo heel handig is aangezien de deurtjes vrij klein zijn en een grote deur toch veel makkelijker is dan een kleine deur met schoonmaken maar verder zou er denk ik wel een halsbandje in kunnen en natuurlijk ook speelgoed want de kooi is vierkant en dan hangen de speeltjes best makkelijk op |
Zondag 14 September 2008 6:56 pm |
|
|
Linde
Vlieger
Ja, die deurtjes zijn niet handig hè? En er zitten ook niet van die handige draai-bakjes in. Ik denk toch dat ik even verder moet zoeken! |
Zondag 14 September 2008 7:02 pm |
|
|
|
|
Linde
Vlieger
| Arthur |
|
|
Ik denk dat ik toch voor de Arthur van Dierenvilla ga:
http://www.dierenvilla.nl/nl/p.....ur-20.html
Daar zitten de volgende voordelen aan:
-Hij is niet groter dan ik (bijna alle andere kooien wel )
-Hij is breed in verhouding tot de hoogte
-Hij heeft een tralieafstand van 16 mm
-Hij heeft rvs draaibakjes, een speelplaatsje (niet hoger dan ik!) en een grote deur
-Het is ook een ruime kooi, qua inhoud 3 tot 4 keer zo groot als de kooi die ze nu heeft
Het nadeel lijkt mij alleen wel dat er alleen in het hoge stuk een deur zit, en niet in het lagere stuk. Heeft iemand ervaring met deze kooi? |
Maandag 15 September 2008 7:53 am |
|
|
Sarah
Moderator

Is inderdaad een mooie kooi maar zoals je zegt weet ik niet of het zo handig is om in dat lagere stuk dingen te vervangen en om te poetsen bijvoorbeeld, of je er wel zo goed bij kan. Misschien kan je ff proberen de kooi in het echt te zien en dan uittesten of je overal goed bijkan, dan weet je het zo natuurlijk.  |
Maandag 15 September 2008 8:55 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Arthur |
|
|
Hoi Linde.. Dat is wel een mooie kooi zeg! Is de kooi ook geschikt voor halsbanden? (Mail ze eventjes dan weet je het.. ) Zo ja dan is dit een schitterende kooi!! De punten die jij opnoemde zijn inderdaad positief. Lekker breed enzo. De speelplaats is wel laag, maar denk je dat Luna daar op blijft zitten? Volgens mij klimmen ze altijd lekker naar het hoogste punt. (Misschien is Luna een uitzondering)
Die deur is inderdaad wel een nadeel. Probeer eventjes de kooi 'uit te tekenen' op papier met de verhoudingen erbij. Vervolgens kan je de kooi een beetje uitleggen met papier en gaan testen. (Als je de kooi niet ergens kan bezichtigen, want dat is natuurlijk beter)
Ik denk dat de achterkant van het lage stuk lastig te bereiken is.  |
Maandag 15 September 2008 9:24 am |
|
|
|
|
Linde
Vlieger
Luna onderzoekt eigenlijk alles waar wat interessants te vinden is, als ze gaat slapen of dutten zoekt ze wel het hoogste plekje uit, maar anders let ze daar niet zo op.
Ik had de kooi al uitgetekend (meerdere, om ze wat te vergelijken), en ik heb het idee dat ik er wel bij moet kunnen met me een beetje door het deurtje wurmen. Anders moet mijn vriend dat stukje maar doen, die heeft hele lange armen Ik zal het ze nog wel even vragen, maar waarschijnlijk zeggen ze dat het toch wel kan .
Op wat voor punten zou hij niet geschikt zijn voor een halsbandparkiet? De tralieafstand is prima, en ze past ook goed door het deurtje (die is ongeveer 35x70). Verder speelt ze overal in de kooi, dus is het zijstukje ook niet zinloos zeg maar. Ik kan ze altijd vragen natuurlijk  |
Maandag 15 September 2008 10:18 am |
|
|
Linde
Vlieger
|
|
|
Dit is het antwoord dat ik kreeg:
Dag Linde,
De Arthur is een erg mooie ruime kooi en absoluut geschikt voor je vogel.
De lade onder de speelplaats is uitneembaar , dus eenvoudig schoon te maken.
Verder is de bodem lade uitneembaar, dus zou het allen om stof gaan waar je door de grote deur of voederdeurtje goed bij kan.
Groetjes,
Remco
Ik hoop eigenlijk nog even een reactie van mensen die de kooi hebben te krijgen, maar dan zal ik wel even een berichtje in het algemene kooien-gedeelte zetten.
Ik vind wel dat ze erg vriendelijk zijn, en de vragen goed beantwoorden! Ik had bijvoorbeeld ook een mailtje gestuurd naar 'petgoodies' over die vila casa III, ik vroeg waar die tralies van gemaakt zijn, omdat ze volgens mij niet gepoedercoat zijn. Toen kreeg ik echt zo'n standaard mailtje terug met iets met dat alle montana kooien voorzien zijn van een niet giftige poedercoating etc. Dus ik weer het zo'n beetje hetzelfde mailtje weer gestuurd, maar daar krijg ik geen antwoord op.. Dan heb ik snel zoiets van: dan niet! Dan zal de service achteraf nog slechter zijn.. |
Maandag 15 September 2008 12:00 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Linde.. Ik vind die deur toch eerlijk gezegd wel een nadeel. Nu zal het niet zo'n probleem lijken maar over een tijdje erger je je er denk ik groen en geel aan. (Tenminste, dat denk ik)
De tralieafstand is wat kleiner, de tralies waarschijnlijk wat dunner en de poedercoating is er dan volgens mij ook gemakkelijker af te halen.
(Ik probeer nu alleen negatieve dingen op te noemen.. De positieve dingen had ik geloof ik al genoemd?) |
Maandag 22 September 2008 8:19 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:01 pm
|
|
|
|
|
|