Kruising Halsband en Alexander

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Psittacula forum (Halsbandparkiet en Alexanderparkiet)

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ga zo eventjes kijken. Jammer dat ze nooit echt maatjes zullen worden. Misschien heel misschien in de toekomst? Je weet het nooit, papegaaien kunnen ineens omslaan.

En Raja irritant? Geloof er NIETS van! Laughing
Bericht Vrijdag 30 Januari 2009 6:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing

Precies zoals jij reageert dus. Irritant waar je dus ook om moet lachen. En dat weet ze!!!!
Sinds kort begrijpt ze mijn lachen om haar. Dat is geweldig. Want dan gaat ze dus door met wat ik zo lachen vind. Dus kan ik haar op die manier stimuleren om dingen te doen die ze van mij mag.
Alhoewel het stoute er nooit en dan ook nooit uit zal gaan. (Uiteraard, aandacht he)
Bericht Dinsdag 3 Februari 2009 7:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nou moe! Laughing Laughing
Wat goed trouwens dat ze doorheeft dat lachen een soort 'goedkeuring' kan zijn. Mr. Green Hard lachen dus om rare capriolen, stil spelen etc etc. Veertje
Bericht Donderdag 5 Februari 2009 7:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, prachtig, en het is een soort van heen en weer. Hoe harder ik lach, hoe meer ze doorgaat, hoe harder ik weer moet lachen etc.
Het mooie van gaaien is, vind ik, dat je het niet aan ze kan zien. Uiteraard wel aan de lichaamstaal en de ogen, maar niet zoals bij een hond bijvoorbeeld.
Je ziet het echt aan hun gedrag. Erg bijzonder moet ik zeggen.
Bericht Donderdag 5 Februari 2009 8:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zie je het niet goed? Ik denk dat het ook per soort verschilt. Zo kunnen kaketoes best een duidelijke lichaamstaal laten zien. (Ze kunnen het ook goed verbergen, sneaky!!)
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 7:26 am
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Oh lachen zeg. Ik zou best een kaketoe willen, maar die schijnen erg te schreeuwen he? Hoe zit dat met Zazu? En zie je het bij hem goed als hij 'lacht'?

Bij Raja is het inderdaad vrij moeilijk te zien. Ik ken haar natuurlijk, dus begrijp ook wel haar lichaamstaal, ook niet altijd, maar meestal wel.
Maa als ik haar op mijn hand heb en we gaan vliegen (Dan ga ik heel hard met m'n hand naar beneden en dan moet ze meefladderen), dan zie je het wel goed. Dan verschijnt er echt een soort van lach, dat snaveltje open.
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 12:47 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ehm het schreeuwen vind ik wel meevallen. Maar als hij schreeuwt, schreeuwt hij wel HARD! Als hij het naar zijn zin heeft kan je het wel goed zien, hij laat het ook horen. (Hij is heel uitbundig)

Wat leuk dat Raja laat zien dat ze het naar haar zin heeft als jullie gaan fladderen. Dat zou ze vaker moeten laten zien! Mr. Green
Bericht Zondag 8 Februari 2009 6:47 am
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Aha. Maar misschien verschilt het ook per soort kaketoe. Heb gehoord dat de geelkuif erg is met schreeuwen.... Rolling Eyes

Haha, Raja laat het altijd wel zien als ze het naar haar zin heeft. Alleen de uitdrukking op d'r koppie zie je niet zo. Maar met dat fladderen is inderdaad lachen. Misschien houdt ze haar snavel dan wel open voor de balans. Haha, denk ik dat ze lacht. Shocked
Bericht Zondag 8 Februari 2009 5:40 pm
babe
Fladderaar

Reageer met quote  

ik weet van de geelkuif dat ze heel erg schreeuwen en de rose schreeuwd weer helemaal niet.
maar ik vind ook dat het soms moeilijk te zeggen is wat meer schreeuwd ik vind soms de grijze hier al schreeuwen en de caique's hoor ik nooit...

het is toch moeilijk
Bericht Zondag 8 Februari 2009 6:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat zou ik niet zeggen, dat de rose niet schreeuwt. Ze kunnen ook behoorlijk schreeuwen hoor! Ik heb eens door de telefoon een schreeuwende rose gehoord en geloof me, dat wil je niet meemaken!!! Shocked
Bericht Maandag 9 Februari 2009 6:09 am
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja Sue, door de telefoon!!! Dat is altijd tien keer erger. Denk bijvoorbeeld aan het treinfluitje door de telefoon. Aaaah!!!

Hm, ik denk dat je gelijk hebt babe. Er is niet echt een peil op te trekken. Ook een groot deel opvoeding natuurlijk. Raja kan hard schreeuwen, maar sinds Malu er is, doet ze dat nog zelden. Maar toen ik laatst bij een kweker halsbanden en alexanders was, besefte ik ineens hoe lief Raja fluit. Wat een schreeuwlelijkerds zeg. Maar die zijn natuurlijk niet tam en houden hun natuurlijke geluiden.
Bericht Maandag 9 Februari 2009 1:35 pm
babe
Fladderaar

Reageer met quote  

hoi sue

laat ik het zo zeggen ik heb een koppel rose zitten en die hoor ik eigelijk nooit.

hoi esc_f_ny

ik weet wat voor geluid halsbanden en alexanders maken dat kan echt pijn in je horen doen.
de laatste keer dat ik de alexander moest vangen kon de hele staart horen dat ik een vogel ving.

een tamme alexander kan ook behoorlijk geluid maken maar dat doet een ara ook.
gewoon kijken wat je mooi vind dat is veel belangrijker en denk een beetje om je buren haha.

groetjes
Bericht Maandag 9 Februari 2009 6:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik weet wat je bedoelt babe. Als ik Raja haar nagels aan het vijlen ben, zou je, als je buiten loopt, denken dat er een megagrote papegaai binnen zit. Laughing
Bericht Woensdag 11 Februari 2009 4:07 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 1:01 pm
  Berichten van afgelopen: